• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren of selecteren op HOOFDLETTERS

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChristianEvers

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Hallo,

ik heb een lijst met namen, waarin alle namen van bedrijven met allemaal hoofdletters zijn geschreven (er zit echter af en toe wel een punt tussen, bijv "V.O.F. BLABLA B.V.") De rest zijn namen van personen. Deze zijn volgens normale schrijfwijze geschreven (beginnend met hoofdletter, rest kleine letters).

Nu wil ik alle bedrijven uit deze (lange) lijst hebben en heb dus gezocht naar overeenkomsten waarbij het hoofdlettergebruik meteen opviel.

Weet iemand een manier om op hoofdletter (of juist op kleine letters) te sorteren of selecteren?

Hallo,

ik heb een lijst met namen, waarin alle namen van bedrijven met allemaal hoofdletters zijn geschreven (er zit echter af en toe wel een punt tussen, bijv "V.O.F. BLABLA B.V.") De rest zijn namen van personen. Deze zijn volgens normale schrijfwijze geschreven (beginnend met hoofdletter, rest kleine letters).

Nu wil ik alle bedrijven uit deze (lange) lijst hebben en heb dus gezocht naar overeenkomsten waarbij het hoofdlettergebruik meteen opviel.

Weet iemand een manier om op hoofdletter (of juist op kleine letters) te sorteren of selecteren?

Heel simpel Christian:

Stel dat de lijst in A1:A100 staat.

Zet dan in B1:

=GELIJK(HOOFDLETTERS(A1);A1)

er komt WAAR of ONWAAR te staan.

Voer die formule door naar rij 100.

Sorteer dan alles, met in begrip van de WAAR / ONWAAR kolom, op die kolom; zodoende staan de WAAR's en de ONWAAR's bijeen. En dat is wat je moet hebben.

Verander de bereiken zodat het overeenkomt met jouw werkblad.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan