• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren op basis van ABBA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo lukt het in ieder geval:

PHP:
=IF(ROW(A1)>COUNTA($B$4:$B$44);"";INDEX($B$4:$B$44;CHOOSE(MOD(ROW(A1)-1;4)+1;INT((ROW(A2)-1)/4)+1;COUNTA($B$4:$B$44)/2-INT((ROW(A1)-1)/4);COUNTA($B$4:$B$44)/2+INT((ROW(A1)-1)/4+1);COUNTA($B$4:$B$44)-INT((ROW(A1)-1)/4))))

Als ik deze letterlijk overneem krijg ik #naam te zien. Zou dat kunnen omdat ik met de Nederlandse versie werkt?

Inmiddels heb ik toch de oplossing gevonden.
Bloed, zweet en (bijna) tranen, maar het is gelukt.

Bijgevoegd het bestand hoe ik het gedaan hebt.

In kolom N heb ik 10000*de abba uitkost in H4 vermenigvuldigt en daar de rating van afgetrokken.
In kolom O de naam erbij zodat het bij elkaar blijft.
In kolom P de rating
In kolom q heb ik kolom N gesorteerd en in kolom R en S de naame en rating erbij geplaatst.
Daarna was het gesorteerd zoals ik het hebben wilde en kon ik de ander kolommen makkelijk vullen zodat ik de poule(s) kan maken.

Mocht iemand nog een betere oplossing hebben, dan hoor ik die graag natuurlijk.
Bedankt voor het meedenken iedereen.

Gr
Peter

Bijlagen

Dank je wel SNB.
Alleen kan ik hier niet zoveel mee, omdat de outlput niet gelijk is aan wat ik zocht.
En er zit ergens een fout in, probeer maar meer spelers.
Ook wordt er niet gekeken naar de rating, wat wel moet natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan