• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren poule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke bedankt, het is gelukt en kan nu zelf de poules 10 keer kopieren.
Succes met de hulp verder op het forum en nogmaals bedankt voor de tijd die je erin hebt gestoken.
 
Hallo Peter,

Kun je het laatste bestand nog een keer op het forum zetten?

Groet,

Dirk
 
Daar is ie dan. in dit systeem is er uit gegaan van 3 punten voor winst, 2 voor gelijk, 1 voor verlies en 0 voor het niet spelen van de partij.
Door in de bovenste poule de namen in te vullen, wordt de rest automatisch bijgewerkt. Door daarna de de kolommen G, H en I en de bovenste poule onzichtbaar te maken, heb je een mooi overzicht.
Bij de coefficient is er gekeken naar 2 variabelen, namelijk eerst het aantal punten en vervolgens het aantal games verschil. Je kunt natuurlijk naar nog meer variabelen kijken, maar dan zul je de formule bij de coefficient aan moeten passen. Met dank aan Wigi.
 

Bijlagen

  • Poule Format v2.rar
    5,2 KB · Weergaven: 16
Hallo Peter,

Bedankt voor het bestand. Ik volgde de afgelopen dagen je vraag omdat ik op zoek ben naar een mooie(re) oplossing indien twee of meer teams gelijk eindigen. In jouw bestand wordt het ook niet opgelost. Niets aan te doen, ik ga verder zoeken en proberen.

Mag ik een kleine opmerking maken. In jouw bestand wordt gebruik gemaakt van een coefficient gebaseerd op twee feiten. Hierdoor wordt de kans op gelijk eindigen groter. Indien er gelijk wordt geeindigd, dan levert dit na sortering naar mijn bescheiden mening een niet gewenst resultaat op. Indien de regel is, dat bij gelijk eindigen het onderlinge resultaat telt, dan is Hans de winnaar van de poule, vervolgens Kees, Gijs en als laatste Klaas. Zie bijgevoegd bestand.

Groet

Dirk
 

Bijlagen

  • Poule Format v2.zip
    5,7 KB · Weergaven: 23
Klopt ik was er ook nog niet mee klaar, ga de poule namelijk uiteindelijk sorteren op 4 feiten.
 
Uitbreiden op meer criteria is kinderspel als je snapt hoe die eerste 2 gedaan worden. Dat is één van de voordelen van de methode.

Onderlinge wedstrijden laten meetellen heb ik zelf nog nooit toegepast, kan ik dus op dit moment niet mee helpen.

Wigi
 
Hallo Wigi,

Het uitbreiden van het coefficient is inderdaad kinderspel. Mijn vraag was hoe te regelen bij een gelijke eindstand. (of de kans hierop groot of klein is, maakt mij niets uit, het gaat om de uitdaging). Is dit ook in het coefficient op te nemen. Kennelijk niet of nog niet. Ik heb wel een methode alleen ik heb nogal wat hulpkolommen nodig en vele ALS, DAN. Maar goed, het werkt. Maar ik was alleen nieuwsgierig of jij hiervoor al iets had.

Groet

Dirk
 
Nog niet, al betwijfel ik of het goed doenbaar gaat zijn. Op internet heb ik het denk ik ook nog niet gezien. Zal iets voor in de toekomst zijn, kan niets beloven.

Als jij een werkende methode hebt, hang ze maar gerust bij hier als je wil.

Wigi
 
Nieuw probleem ontstaan of eigenlijk nieuwe uitdaging. Ik heb het programma nu aangepast voor 3 coefficienten en voor 5 deelnemers in de poule. Alleen doet zich nu een merkwaardig tafereel voor indien niemand nog heeft gespeeld. Hij pakt dan namelijk automatisch de naam van de bovenste. Zoals jullie kunnen zien staat alleen de naam van Truus in het scherm i.p.v. het gewone rijtje namen. Hoe kan ik dit oplossen?
Bedankt weer
 

Bijlagen

  • Poule Format v3.rar
    6,3 KB · Weergaven: 32
Voeg in de coëfficiënt dit toe achteraan:

-RIJ()/1000000

Wigi

PS: je mag machten van 10 gebruiken: 1000000 = 10^6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan