• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sortering 2e kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theknurt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste mede Forummers.......

Help gezocht in het volgende.

Ik krijg vanuit een dynamische lijst een kolom met namen en daarachter soms een kruisje (x).
Nu wil ik die lijst zo opbouwen, dat de namen met een kruisje achter hun naam boven aan in de lijst komen te staan en daar onder de resterende namen.
Alleen mag de volgorde niet wijzigen.

(In voorbeeld bestand zie je wat ik bedoel.)

Kunnen jullie mij een stuk op weg helpen, zodat ik hier weer iets verder mee zou kunnen komen ?

Bekijk bijlage helpmij volgorde.xlsx

Gewoon de gegevens selecteren en aflopend sorteren op kruisje is toch voldoende?

Touche, dat kan natuurlijk ook.

Alleen ik zou dit toch via formules willen aanvliegen, omdat ik het enigzins ****** proof wil maken, zodat er geen fout geinterpreteerd kan worden.....

Ben al bezig geweest met nummering en dan via een array KLEINSTE....... Enz enz... Maar ik loop erop vast

Voor een bestand dat bestand moet zijn tegen gebruikers gebruik je een userform.

Wat wil je er proof aanmaken dan?

In de bijlage een voorbeeldje met een hulpkolom en een automatische sortering.

Bijlagen

Zet de macrorecorder aan en doe wat VenA schreef in bericht #2.
Dan heb je in 20 seconden een macro die doet wat je wil.

Met het voorbeeld bestand van VenA ben ik er volkomen uit gekomen en hij is zelfs ******proof geworden....

Ziet er top uit.

Allen bedankt voor het zaterdag-middag-nadenken............

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan