• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sortering van vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bossie78

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Kan iemand mij helpen met het volgende; Ik heb een excel document waarin ik een tabel automatisch wil vullen op basis van een vaste waarde. Ik heb een file bijgesloten.

Ik wil graag dat op basis van de waarde ingevuld in cel B1 in werkblad Overzicht, automatisch een tabel vullen in het werkblad Overzicht. De data van deze tabel staat in werkblad Basis cel A3 t/m A9.

Dus indien in in cel B1 (Uit) invoer, dan moeten alle gegevens uit het werkblad Basis in de tabel in werkblad Overzicht worden ingevoerd.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want ik krijg het maar niet voor elkaar?!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr,
Bossie

Bijlagen

bossie78,

Zie de file.

Edit:
Nu ik nog eens goed je file bekijk, moet je volgens mij een matrix formule hebben.
Daar heb ik helaas nog geen kaas van gegeten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste ExcelAmateur,

Dankjewel, voor je hulp. Met verticaal zoeken ben ik zelf ook bekend, echter moet er in de tabel in het werkblad (Basis) weleen sortering gemaakt worden, waarin geen dubbele data zit.

Toch bedankt voor hulp!

Ik heb ter verduidelijking de file opnieuw bijgevoegd. Nu heb ik ik 2 cellen naast de tabel de data die ik zichtbaar wil hebben toegevoegd.

Bekijk bijlage test01.xlsx

Laatst bewerkt:
In 'Overzich A4, en doorvoeren naar rechts als naar onderen.
Code:
=ALS(RIJ()-RIJ($A$3)>AANTAL.ALS(Basis!$A$4:$A$9;$B$1);"";INDEX(Basis!A$4:A$9;SOMPRODUCT(GROOTSTE((Basis!$A$4:$A$9=$B$1)*(RIJ(Basis!$A$4:$A$9)-RIJ(Basis!$A$3));AANTAL.ALS(Basis!$A$4:$A$9;$B$1)+RIJ($A$4)-RIJ()))))

Beste Harry,

Wow, wat een formule, daar zou ik niet voor elkaar krijgen! Echter krijg ik een fout melding als ik de code wil invoeren in de formulebalk.

weet je misschien wat ik fout doe?Zou je hem anders kunnen toevoegen aan het filetje?

Alvast bedankt!
Bossie78

Beste Gelens,

Dankjewel voor je hulp, ik heb het met wat stoeien kunnen gebruiken in mijn sheet.

Merci!!

Gr,

Bossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan