soundeditors werken opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankfaber

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Berichten
31
Ik heb twee soundeditors op mijn PC zitten die ik gebruik voor het overzetten van geluidsfragmenten op mijn PC van minidisk of cassette; die twee programma's zijn Wavepad en Audacity. Ik heb als besturingsprogramma Windows 7 en beide programma's hebben gewerkt onder windows 7 en nu werken ze opeens geen van beide meer. Ik krijg een foutmelding als ik op de recordbutton klik. Ik heb vandaag beide programma's verwijderd en de nieuwste versie gedownload (het zijn gratis programma's) en nog werkt het niet. Omdat het probleem bij beide programma's speelt heb ik het idee dat het aan mijn PC ligt en niet aan de programma's. Iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?
 
Wat voor foutmelding krijg je?
Vermoed iets met je audio drivers (geen uitroeptekens bij apparaten?).
 
De foutmelding bij de ene soundeditor (Wavepad) is: "The recording has failed to start. Please check your sound devices are connected to your computer and turned on."

De foutmelding bij audacity is: "Error while opening sound device. Please check the input device settings and the project sample rate."

Vandaag heb ik een externe USB geluidskaart besteld. Was nog geen €10,-. Als hij binnen is en ik heb hem aangesloten zal ik mijn bevindingen hier vermelden.

Wordt vervolgd...
 
Sound devices is je geluidskaart.
Een externe kaart kan helpen maar dan moet deze wel correct geconfigureerd zijn.
 
Vandaag kwam mijn bestelling binnen; een externe USB geluidskaart en het probleem is opgelost hiermee. Het lag dus inderdaad aan mijn geluidskaart. Hartelijk bedankt voor het meedenken, ik ben blij dat dit probleem is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan