soundmax audio drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.
oke thnks, ik zal et ff proberen! en over die cd, ik heb hier een cd van me moederbord liggen maar daar staan de drivers niet op. had ik al naar gekeken ;)
 
NEE HE! het doet het nog steeds niet. ik heb precies gedaan wat jij zei maar het heeft niet gewerkt! windows media player zegt het volgende: "Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze." kan iemand mij pleaaaaaaase helpen.
 
phrenetic zei:
NEE HE! het doet het nog steeds niet. ik heb precies gedaan wat jij zei maar het heeft niet gewerkt! windows media player zegt het volgende: "Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze." kan iemand mij pleaaaaaaase helpen.

Ha, ha, gein.

De computer is niet vaag, dat zijn de gebruikers.:D

Heb je nu een geluidskaart onboard, de AC97, of een PCI geluidskaart? want in je topicstart staat dat je de drivers voor SoundMax installeerde.:confused:

Kijk nu eens goed met Aida32/Everest welke geluidskaart je nu hebt, mocht je beide hebben, wat ik ook niet uitsluit.:mad:

Dan moet je degene onboard in de bios uitschakelen, mocht je alleen die onboard hebben, kijk even in de bios of deze wel is ingeschakeld, tevens kun je gelijk kijken of er in energiebeheer de ACPI functie wel aan staat, zoniet dan zul je een IRQ probleem hebben met die geluidskaart.

Maar dat horen we dan wel weer.:(
 
Niet vaak, maar heel soms (in ieder geval op maandagen) dan heb ik 't even niet............ vandaar mijn "pas". ;)
 
Pasja zei:
Niet vaak, maar heel soms (in ieder geval op maandagen) dan heb ik 't even niet............ vandaar mijn "pas". ;)

Minder drinken in het weekend wil wel eens helpen, maar als je hier helpt ga je juist MEER drinken, tja, nu weet ik het ook niet meer.:D ik neem er nog één, hik.
 
Ik ben nog "onder de invloed" van de lange vraag van Mike.............. (weet je wel), daar ben ik nog niet overheen.................
 
het is een onboard geluidskaart, maar ik maak al vanaf het begin dat ik deze computer kocht gebruik van soundMAX drivers!
 
phrenetic zei:
het is een onboard geluidskaart, maar ik maak al vanaf het begin dat ik deze computer kocht gebruik van soundMAX drivers!

Als je nu hulp wilt maar gewone vragen niet beantwoord, hoe kunnen we dat dan geven.
Ik had een simpele vraag waar je gewoon geen antwoord op geeft, maar goed heb het zelf maar uitgezocht, we zijn er tenslotte alleen voor jou.:confused:

Ga naar de site van Asus, ga naar de driversite, zoek op moederbord drivers op zoek item A7V8X-X, je krijgt nu alle drivers te zien die dus ook op je moederbord ondersteunings cd rom staat ( alhoewel jij beweerd van niet ) en download de drivers voor de SoundMax, maar dan wel voor XP, NIET degene voor NT.

Pak ze uit, want het is een zip file, zet ze in een gemaakte of zelf gekozen map en laat windows die driver zoeken, en verwijs windows dan naar deze map.
 
oke dat zal ik even proberen!

maar dan nog iets, ik waardeer het enorm dat jullie mij helpen. en voor zover ik weet geef ik gewoon antwoord op de vragen. jij vroeg na mijn weten of ik nou een onboard geluidskaaart had of een andere. klopt dat? zo niet geef ik graag nog een keer antwoord op je vraag want ik wil ook graag dat het snel verholpen word . . . en zoals ik al eerder zei, ik waardeer het echt enorm dat jullie helpen
 
alleen nog 1 vraag aan lange pier, hoe laat ik windows die driver zoeken? ik denk persoonlijk gewoon via apparaatbeheer alle geluiddingen verwijderen en dan de computer opnieuw opstarten, of zit ik nu fout? :p
 
Ja, ja, een beetje fout, een beetje, zo kan het ook.:confused:

^&^&^%$&$%@&*je weet dat Pasja een zenuwinzinking heeft gehad?:D geintje
Mensen kunnen je alleen maar helpen als je voldoen informatie geeft, anders is het koffiedik kijken, en dat heb men niet graag.
( wij noemen je wel in het vervolg "vage harrie" ):p

Heb je nu die vermaalde drivers gedownload? of heb je ze WEL gevonden op je cd.

Als je de drivers hebt uitgepakt en in een map hebt gezet, dan ga je naar nieuwe hardware in je configuratieschem, laat windows eerst zoeken en als deze aangeeft, joepie, nieuwe hardware, dan verwijzen naar de map waar je ze in hebt uitgepakt.
 
"vage harrie", met die naam kan ik leven :p ja ik heb de drivers gedownload en ik zal ze nu even in die map zetten, enz.
 
Laatst bewerkt:
omg, ik ben jou EEUWIG DANKBAAR! ik heb geluid :D thnks thnks thnks :thumb: en nu eerst de drivers maar ff op een cdtje zetten ;) echt BEDANKT :thumb: :D :cool: ;)
 
Zo nu is @Pasja gelijk weer Nuchter:D :D :thumb:

En @Lange Pier ook weer een zenuw inzinking te boven:D
 
Laatst bewerkt:
phrenetic zei:
omg, ik ben jou EEUWIG DANKBAAR! ik heb geluid :D thnks thnks thnks :thumb: en nu eerst de drivers maar ff op een cdtje zetten ;) echt BEDANKT :thumb: :D :cool: ;)


Joepiederpoepie, hoop dat alles voorlopig blijft werken, ha, ha.:p
Als met het spreekwoord, dat is een tijd geleden dat wij u zagen, laat dat zo blijven.:D

Wil je hem nog even als opgelost zetten? ( rechts onderin )

PS, en ook nog sterkte aan Pasja.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen ik weet niet hoe ik verder moet, ik heb per ongeluk "Dit niet meer laten zien" aangevinkt gelaten toen "Er is nieuwe hardware gevonden" pop-upte en nu kan ik waarschijnlijk geen geluid meer krijgen:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan