SP2 voor XP ja of nee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Berichten
37.163
Na alle "griezelverhalen" de laatste weken / maanden over de probleempjes die service pack 2 zou kunnen veroorzaken, had ik afgelopen dinsdag (toen mijn XP meldde dat de automatische update SP2 voor mij gereed stond) mij geestelijk al ingesteld op grote problemen tot en met de acceptatie dat ik mijn 2 machines zou moeten gaan formateren.

Na alle griezelverhalen had ik de indruk dat ik aan alle "voorwaarden" voldeed om gezeur te gaan krijgen:

heel veel progjes op 1 pc (gekochte en "gekregen"),
idem voor pc2, terwijl op pc 2 (zeg maar de gamecomputer voor de jongens) ook nog eens ik weet niet hoeveel games staan.

Daarnaast PnP progjes, diverse brandprogramma's en noem het allemaal maar op.

Verder heb ik een thuisnetwerkje en 2 netwerkrpinters.
Internetverbinding ADSL -ethernet- (MXstream)

Ik geloof dat mijn configuraties wel model kunnen staan voor de gemiddelde pc-bezitter.

Nu de grap:
na het downloaden van servicepack2 op de hoofdpc startte de machine keurig netjes (probleemloos) op en alle progjes, maar dan ook alle progjes, werken als vanouds.

Na de download van SP2 op de 2e machine startte ook die op, alleen het buroblad bleef leeg, dus geen pictogrammetjes, niets. Dit duurde wel 5 minuten. Plotsklaps verschenen ook op de 2e machine de pictogrammetjes en sindsdien werkt ook die machine weer als vanouds. Kennelijk moest die 2e machine even "wennen" aan SP2 voor XP en heeft deze, na "bekomen te zijn van de schrik", ook besloten om weer gewoon z'n werk te gaan doen. Ook op deze machine werken alle progjes weer als vanouds.

Na alle horrorverhalen over mogelijke ellende met XP2, leek het mij niet verkeerd om ook een positief verhaal te brengen zodat niet iedereen valium hoeft te gaan slikken als SP2 binnen wordt gehaald.

Omdat ik echt in de veronderstelling verkeer dat mijn beide machines een gewoon leuk gemiddelde van de doorsnee Nederlander vertegenwoordigen en gelet op het feit dat ze beide probleemloos zijn blijven werken, denk ik dat mogelijk de soep niet zo heet gegeten wordt als deze wellicht is opgediend ? (Ook al zijn er kennelijk velen bij wie de installatie van SP2 voor XP niet probleemloos is verlopen).

Een mogelijke (positieve) oorzaak voor het niet krijgen van de ellende zou kunnen zijn dat ik geen externe firewall had draaien. Ik heb altijd gebruik gemaakt van de buildin firewall van XP (hoe slecht die volgens sommigen ook moge zijn -geweest-)
 
Laatst bewerkt:
Er schiet mij nog wat te binnen dat mogelijk ook een (postieve) bijdrage heeft geleverd tot de probleemloze update van SP2:

ik heb geen Norton draaien ! (maar het antivirusprogje van Norman)

Op de Helpmij lezen we toch best wel veel probleempjes die direct of indirect met Norton te maken hebben. Mogelijk speelt Norton ook een -wat negatievere- rol bij / tijdens / na de installatie van SP2 ?

Mogelijk grote onzin die ik hierboven schrijf, maar gelet op het feit dat Norton verrreweg het meest gebruikte antivirusprogje is, zou het zomaar kunnen............ toch ?
 
Je bent gezegend dat je geen probs hebt gehad, want SP 2 heeft mij 2 dagen lang hoofdpijn bezorgt.

Haalde de update binnen en de pc start opnieuw op.
Krijg hetzelfde als op jouw 2e pc, 5 minuten geen pictogram op mn bureaublad.
Toen ze uiteindelijk verschenen was mijn bureaublad ineens een knipperlicht geworden (picto's weg en daar kwamen ze weer enz.) zelfs in veilige modus, er was niets meer met de pc te beginnen, de instellingen van het adsl modem waren zelfs ineens veranderd.
Vervolgens een hele schone instal gedaan, alles leek goed te gaan totdat ik er een firewall tussen wilde zetten.
Zodra ik de firewall aanzette (bij drie verschillende hetzelfde verhaal) was na een aantal minuten mn verbinding weg, zonder ging het gewoon goed.
Heb nu SP2 er weer vanaf gemept en alles is weer van ouds.
 
hm,

als ik jou zo "beluister" en alle verhalen over de SP2 problemen op een grote hoop gooi, dan bekruipt mij heel voorzichtig het gevoel dat :

mijn door velen in het verleden verguisde beslissing om geen externe firewall te installeren, mij dan mogelijk nu toch echt "goud" heeft opgeleverd...... :D
 
Laatst bewerkt:
Bij de eerste update probs had ik er Northon en Sygate op staan.

De nieuwe instal is ook op een nieuwe schijf gegaan en moet dus geen last hebben gehad van leftovers.

Vind het zeer vreemd dat dan vervolgens bijna elke firewall problemen geeft bij mij...

Microsoft mag zeker wel eens wat meer samen gaan werken met anderen om te zorgen dat alles vlekkeloos verloopt.

Vind dit een beetje een verhaal alsof alle benzinemaatschappijen ineens zeggen we verkopen geen benzine meer maar waterstof en je zoekt het voor de rest maar uit...
 
idd.

Ik heb "ergens" op het w-w-w gelezen dat Microsoft nogal arrogant deed / doet over de te verwachten problemen met software van "derden". Wellicht werken niet alle firewalls "lekker" met / op de veranderde systeem(beveiligings) instellingen van SP2...........

Het zou niet fraai zijn van Microsoft ALS dit zo is, maar ja, waar staat dat het fraai moet zijn!
 
Kijk als je iets voor niets hebt, dan heb je niet zo snel recht tot klagen, maar ik heb netjes voor deze versie betaald (XP home) en verwacht daar toch wel wat voor terug (iig nadenkendheid)

En als je dan problemen krijgt met SP2 in combinatie met zo'n beetje de meest populaire/gebruikte sofware zoals ZA en NA dan vind ik dat gewoon schandalig te noemen :rolleyes:
 
Zowel ik, als ik denk een paar "miljard" anderen, zijn het voor de volle 100% met je eens, alleen, hoe overtuig je daar B. Gaatjes van............

want die houdt er kennelijk een andere mening op na (als dat tenminste zo is)

Misschien dat Microsoft (mogelijk niet geheel onterecht) de mening is toegedaan dat die "derden" hun programmatuur nu ook maar moeten gaan aanpassen om het spul te kunnen laten "praten" met de vernieuwde XP ?
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook zo mijn twijfels door alle berichten maar bij mij doet SP2 het uitstekend.

Kijk ook even hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=179680

Was dat ook niet zo bij SP1? Problemen dit, problemen dat..... Maar de problemen worden toch opgelost.

Maar wat is SP2?
Voor mijn gevoel puur een update van SP1.

Ik ben begonnen met Win 3.11, durfde haast niet over te stappen naar Win 98, jee..... toen kwam XP.
Wat een problemen gaf dat. Daar hoor je niemand meer over. Toen SP1..............

Een beetje zoeken op internet, luisteren naar anderen, tuurlijk ook Helpmij in de gaten houden, want door al die vragen word je wijzer, je beveiliging up to date houden..................

We willen allemaal op dat Wereld Wijde Web.
Dat kan................

Maar hou wel in de gaten waar jezelf mee bezig bent.
 
Ik heb sp2 ook geinstalleerd na lange aarzeling, alle negatieve verhalen brengen je toch aan het twijfelen! (meestal hoor je de positieve verhalen ook niet want mensen klagen toch graag en als iets wel goed werkt dan behoort dat normaal te zijn want dat verw8 je toch van een produkt en daar schrijf je dus niet zo snel over) Maar als je het zelf niet probeert dan weet je ook niet of het bij jou wel probleem loos werkt. En bij mij werkt het gewoon zonder problemen! De update ging zoals alle updates behoren te gaan en de rest ging ook als een trein. Had eerst de firewall van sp2 en de firewall van Za aanstaan maar las dat 2 firewalls geen goed idee is dus ik heb die van sp2 maar weer uitgezet.
 
ik heb het zelfde verhaal als EmAaErkA
ook bij mij SP 2 firewall uitgezet en wat schetste mijn verbazing, ook ik was voorbereid op problemen, mijn pc
werkt zelfs wat sneller en idem het opstarten.
maar ik heb wel Norton System Works en die bracht ook geen probleem evenals Zonealarm.
 
SP2 = oké.

Enige probleem dat ik had was dat ik niet op internet kwam, dit bleek al snel aan ZoneAlarm te liggen.
Ik heb alle regels verwijderd en daarna applicaties die daar om vroegen, o.a. IE weer toegang gegeven, daarna helemaal geen problemen meer gehad.
 
Zo lezen we dat toch lang niet iedereen de "sigaar" is met SP2................ ;) , alle negatieve verhalen ten spijt!
 
bij mij loopt alles nog steeds perfect, ondanks norton:rolleyes:
windows schakelde zelfs z,n eigen firewall uit toen
norton gezien werd.
ook alle games, progjes, nergens geen problemen mee.
heb sp2 2 weken.
(wat niet is, kan nog komen;) )
 
bijna perfecy

bij mij loopt alles perfect, aleen de virus beveiliging van sp2 herkent mijn norton anti virus 2003 niet.

iemand de oplossing hier voor ,dat ie anti virus wel herkent.

ik vindt de popup killer wel makk

groetjes
 
Laatst bewerkt:
sp2=oke
nis 2004 en sp2 werkten beide gelijk goed ,xp firewall uitgezet ivm. norton.
popup blokker uitgezet in IE.en een aanpassing gedaan in outlook express.kazaa lite ++ werkt ook goed.
nog geen probleem tegengekomen :thumb: :thumb:
 
Laatst bewerkt:
no problemo

sp 2 no problemo op 2 verschillende pc's
1 pc pent 2 350 mhz
1 pc pent 4 2,0 gig
norton 2004
nis 2004
router ertussen
tot op heden met geen enkel proggie

en ja,ben niet de braafste jongetje van de klas
:D :D :D :D :D :D :D
 
Hoe haal ik SP2 weg?

Op 1 comp draait SP2 gewoon erg goed. Op een 2e (een nieuwere) daar klagen mijn dochters over dat ie juist langzamer is geworden. Ik wil daar SP2 weer vanaf halen....kan ik bevestigd krijgen, of juist ontkennend, of ik dat het beste in config/software deinstal SP2 kan doen of misschien beter met systeemherstel?

Graag jullie reactie,

Thx
 
Verreweg de voorkeur heeft het om het op de "nette" manier te doen :
confiuguratiescherm, software -> verwijderen SP2.
 
Is er hier niemand die p2p progjes heeft draaien?
Na instalatie van sp2 had ik geen verbinding meer over.

Ook een wat oudere versie van Nero hield er gewoon mee op(ik gebruik een oudere versie omdat de nieuwere verre van stabiel zijn)
En de problemen met Norton antie virus er nog bij,hebben er voor gezorgt dat sp2 er bij mij niet meer op komen.

IE heb ik weken terug al vervangen door firefox.
En Ik ga me eens wat verder orienteren op linux.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan