SP2 voor XP ja of nee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb op mijn eigen en al 3 jaar oude computer SP2 gezet, echt, alles werkt gewoon goed. Als P2P gebruik ik Ares en die doet het gewoon goed. Ook Nero 6.0 heb ik eropstaan. Ook die doet het. Het enige wat ik lastig vind is dat ik elke 2 of 3e keer dat ik Winamp opstart (5) ik weer een popupje krijg met het verzoek om bepaalde gegevens in te vullen. Dat had ik dus niet voor SP2. Verder, gewoon alles ok hoor.

Ik ben SP2 wel weer aan het verwijderen van de computer van mijn dochters.
 
ik heb ook geen probleem met shareaza en torrentstorm
dat zijn de enigste p2p prog die ik draai.
ik ga nu eens proberen een instal cd met sp2 erin te maken (is de 1e keer)
wees gegroet
 
dank je wel voor je reactie,Hjllo
maar ik heb het al voor elkaar denk ik?
ik deed het met behulp van isobuster.
het enige wat ik nou nog moet doen is het testen
van de instal. cd.
alleen ik weet nog niet hoe ik dat nou het beste kan doen, buiten dan gewoon formatteren en opnieuw installeren.
mocht er iemand zijn die daar nog een oplossing voor heeft, hoor ik (en de rest) het graag.

u zijt gegroet
leef lang en productief
 
Hallo, (nieuwe forum user)

Ik heb vandaag sp2 geinstalleerd op mijn laptop en heb ook sygate fw en norton 2004 op mijn apparaat staan

Totaal geen problemen ondervonden alles werkt nog gewoon goed.

Maar ik heb bij iemand wel een netwerk probleem op moeten lossen en wat eigenlijk nog niet helemaal opgelost is!

Zijn computer kreeg en krijgt nog steeds geen ip adres toegewezen na opnieuw opstarten of gewoon aanzetten? Het lukt wel als ik na het opstarten de netwerkkaart uitschakel en daarna weer inschakel!?

misschien weet iemand een oplossing?

Heb ik dit verhaal van me op de juiste plek gezet of snap ik het niet?
 
Mijn computer (HP 480) draait op XP SP1, en is beveiligd met Norton Virus scanner en Norton Firewall.

Van virussen en al die nare troep heb ik nimmer last gehad. Ik kreeg wel regelmatig waarschuwingen van Firewall, en daar bleef het bij. Terwijl ik de ganse dag online ben (ADSL)

Verder werkt alles uitstekend, zodat ik geen enkele behoefte heb om een update naar SP 2 te doen.
Omdat de grootste eigenschap van SP2 is een betere Firewall als voorheen, en tevens een virusscanner, vind ik het overbodig.

Wel moet ik eerlijk toegeven dat ik voor Norton een abonnement heb betaald die nog doorloopt tot volgend jaar, en als die termijn is verlopen, kan ik altijd nog wel eens zien wat ik doe.

Waarom zou je iets veranderen als alles goed functioneerd ??

Ik wens alle SP2'ers veel wijsheid en geluk toe !!
 
Geplaatst door Hindrik

Omdat de grootste eigenschap van SP2 is een betere Firewall als voorheen, en tevens een virusscanner, vind ik het overbodig.

Er zit geen virusscanner in SP2 hoor. Ik meen dat Microsoft wel ooit met dat idee gespeeld heeft, maar dat hebben ze al gauw weer laten varen.
 
Allereerst, blij om buffy te zien
buffy is the best!


Ik heb gewoon nog norton2004, het enige wat windows doet is melden als er een probleem is bij norton. Dus windows bemoeid zich er nu gewoon mee.

Ik mag bij mijn eigen computers voorlopig niet klagen over sp2 en eigenlijk vindt ik de firewall beter geworden, makkelijker instellen.

maar inderdaad is een goed draaiende pc ietts om met rust te laten normaal gesproken.

gr. Rob

ps: betalen voor norton!?
 
ja,tuurlijk betalen voor Norton
wat dacht je dan?
als iedereen kosteloos Norton gaat draaien, bestaat Norton niet lang meer
idem voor alle andere software fabrikanten
ik weet dat het heel gemakkelijk is om aan illigale software te komen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dat dan maar doet!!!!!!!!!!!!!!
 
wil hij of zij, die 0,0 illegale software op zijn machine heeft staan, wellicht NU reageren.......?
 
Reageren waarop, is mij niet duidelijk...


PS. Ik denk dat alleen Tim Kuik 0,0 illegale soft op z'n pc heeft staan, en eiglijk twijfel ik daar nog aan.
 
Reageren op het 0,0 aanzwezig hebben van niet legale software. Ik was / ben zeer nieuwsgierig of er (veel) mensen zijn die in die situatie verkeren.......
 
Geplaatst door hjllo
Is er hier niemand die p2p progjes heeft draaien?
Na instalatie van sp2 had ik geen verbinding meer over.

Ook een wat oudere versie van Nero hield er gewoon mee op(ik gebruik een oudere versie omdat de nieuwere verre van stabiel zijn)
En de problemen met Norton antie virus er nog bij,hebben er voor gezorgt dat sp2 er bij mij niet meer op komen.

IE heb ik weken terug al vervangen door firefox.
En Ik ga me eens wat verder orienteren op linux.


Waar in het verleden een ongelimiteerd aantal of 50 halfopen verbindingen waren toegestaan is deze nu met SP2 gelimiteerd tot maximaal 10 halfopen verbindingen.
Hierdoor kan het gebeuren dat je P2P progjes niet meer de download zoals voorheen hebben.

Er is echter een patch om deze limiet te verhogen en deze kan je alhier vinden http://www.lvllord.de/ (met dank aan een p2p website).
Wel even goed lezen wat je doet.

Heb nu na een schone instal SP2 geïnstaleerd en ziet er voor zover gelukkig nog probleemloos uit. :)
 
Geplaatst door gast0225
Reageren op het 0,0 aanzwezig hebben van niet legale software. Ik was / ben zeer nieuwsgierig of er (veel) mensen zijn die in die situatie verkeren.......

Me! :) Maar ben (nog) niet van plan SP2 te installeren. Heb XP Home SP1 met alle security-updates en ik hou zelf wel bij of de NIS ge-udate moet worden. Bovendien draai ik een popup-blocker. Ook staan de IE-instellingen op hoge beveiliging en hou me niet bezig met P2P e.d. Ben alleen bang dat straks de patches (en die komen er geheid) alleen zijn te installeren als men SP2 op de pc heeft staan....:confused:
 
Mijn excuses voor de mensen die ik pijn gedaan heb met het melden dat ik niet betaal voor norton.

Maar als je het steeds opnieuw installeert ben je toch niet illegaal bezig dacht ik zo.

toch!?

gr, ...
 
Geplaatst door Dimage



Waar in het verleden een ongelimiteerd aantal of 50 halfopen verbindingen waren toegestaan is deze nu met SP2 gelimiteerd tot maximaal 10 halfopen verbindingen.
Hierdoor kan het gebeuren dat je P2P progjes niet meer de download zoals voorheen hebben.

Er is echter een patch om deze limiet te verhogen en deze kan je alhier vinden http://www.lvllord.de/ (met dank aan een p2p website).
Wel even goed lezen wat je doet.

Heb nu na een schone instal SP2 geïnstaleerd en ziet er voor zover gelukkig nog probleemloos uit. :)


Die had ik ook al gevonden:D
En heb ook even een vergelijking gedaan tussen sp1 en sp2
Beide keren met dezelfde drivers en minimale software(wel met de laatste XP updates)

Maar zelfs met patch zijn er amper nog verbindingen in kazaa lite 2.4.3nl onder sp2.Ook loopt kazaa lite naar verloop van tijd vast en is dan alleen na een reboot(OS) weer te verbinden.

Onder sp1 is er niets aan de hand.

Ik heb meteen nog een vraag over geslipstreamde sp1/2 cd's.

Het lijkt wel of instalaties van een geslipstreamde cd trager lopen dan van een geupdate instalatie.Is hier meer over bekend of ligt het gewoon weer aan mij:D
 
zoals ik alles lees, is lijkt het mij verstandig om NAV en ZA eerst maar te verwijderem, vervolgens sp2 instaleren en dan NAV en ZA te instaleren.

Ik lees ook vooral klachten over programma`s die niet van Billie zijn....ik denk als iemand gewoon gebruik maakt van de geintegreerde firewall van XP en een antivirus van Billie dat er helemaal geen problemen zijn...zo probeert ie ons miss over te halen om alleen zijn programma`s te gebruiken.
Dat idee krijg ik althans...voor alsnog w8 ik nog met instaleren van SP2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan