Guus abc †
Meubilair
- Lid geworden
- 12 feb 2004
- Berichten
- 5.555
Mijn internetprovider (Zonnet) heeft een spamfilter geïnstalleerd. Hiermee wordt kennelijk nogal grof gefilterd, want van sommige personen kan ik nu ineens geen mail meer ontvangen.
Ik heb de klantenservice gevraagd of ik zelf kon instellen wat er wel en niet doorgelaten wordt, maar dat kon niet. Ook zijn er geen plannen om dit wel mogelijk te maken.
Mijn internetprovider houdt nu dus post tegen, waarvan ik uitdrukkelijk te kennen geef dat ik die wil ontvangen.
Weet iemand hoe dit juridisch zit?
Kan ik mijn internetprovider dwingen het filter zo aan te passen dat mijn mail niet meer wordt tegengehouden?
Het lijkt me dat de gebruiker toch minimaal de mogelijkheid moet hebben dat filter uit te zetten, maar ook dat kan niet.
Guus.
PS. Zijn er meer Zonnet-gebruikers die hier last van hebben?
Ik heb de klantenservice gevraagd of ik zelf kon instellen wat er wel en niet doorgelaten wordt, maar dat kon niet. Ook zijn er geen plannen om dit wel mogelijk te maken.
Mijn internetprovider houdt nu dus post tegen, waarvan ik uitdrukkelijk te kennen geef dat ik die wil ontvangen.
Weet iemand hoe dit juridisch zit?
Kan ik mijn internetprovider dwingen het filter zo aan te passen dat mijn mail niet meer wordt tegengehouden?
Het lijkt me dat de gebruiker toch minimaal de mogelijkheid moet hebben dat filter uit te zetten, maar ook dat kan niet.
Guus.
PS. Zijn er meer Zonnet-gebruikers die hier last van hebben?