Speakerset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabio_Nerd

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Welke bevelen jullie my aan.
Ik wil er zo een met 5 kleine en 1 grote ofzo gewoon een goede set.
Myn budget ligt rond de 80 euro.

Mijn persoonlijke mening is dat alle 5.1 setjes onder de € 500,00 voor geen meter klinken, en zelfs boven de 500 is het meestal niets.
Koop beter een 2.1 setje voor 80 euro, het merk speed link is wel om aan te horen.

Ikzelf heb uiteindelijk maar een tweedehands kenwood versterker gekocht voor € 100 en setje klipsch boxen van € 100 en heb nu echt iets wat om aan te horen is. :)

Laatst bewerkt:
Mijn persoonlijke mening is dat alle 5.1 setjes onder de € 500,00 voor geen meter klinken, en zelfs boven de 500 is het meestal niets.
Koop beter een 2.1 setje voor 80 euro, het merk speed link is wel om aan te horen.

Ikzelf heb uiteindelijk maar een tweedehands kenwood versterker gekocht voor € 100 en setje klipsch boxen van € 100 en heb nu echt iets wat om aan te horen is. :)

hoi

menig pc bezitter zal geen setje kopen van boven de 500 euro bij zijn pc.

als ze echt van muziek houden luisteren ze wel op een echte set(zoals ik en niet achter de pc dus)

denk dat ts gewoon een setje voor bij zijn pc wilt

ik heb in den aldi zo een suround setje gekocht en aangesloten op mijn 7.1
geluid ben ik zeker tevreden over en zeker geen 500€
van metaalgeschetter of ruising heb ik gene last van ;)

Ik begon mijn bericht ook met:
Mijn persoonlijke mening is

Ben een tijdje geleden bij de Mediamarkt geweest en daar kan je zelf schakelen tussen de vele setjes die daar staan, ik vond alleen een paar 2.1 setjes een beetje klinken.
Ik had genoeg geld bij mij om iedere set te kopen, maar ben met lege handen naar huis gegaan.
Misschien dat dat geschetter bij game's wel leuk is maar voor muziek is het niet te doen.

En ik ben van mening dat je beter een 2.1 setje van een paar tientjes kan kopen dan een 5.1 setje. voor surround moet je gewoon serieus geld uitgeven.

en een normale cd of een mp3 zal nooit echt 5.1 worden.

iets wat stereo op cd gezet is kan nooit 5.1 worden maar wordt als het ware kunstmatig 5.1.

daarom luister ik ook nooit muziek op en pc

en een normale cd of een mp3 zal nooit echt 5.1 worden.

Dat zeg ik ook niet, alleen dat ik het niet om aan te horen vindt.

Ligt heel je kamer vol met snoeren maar een muziekje kan je niet luisteren. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
ik luister vooral RenB Hiphop dus geen geskater daarnaast wil ik boxen hebben die goede bass heb ik denk dat je dat een subwoover noemt en het liefste 5.1 want 2.1 heb ik nu ook al en ik wil een andere gevoel dat ik van alle kanten goede muziek uit me set hoor pompen

5.1 is niet voor muziek gemaakt, meer voor films en games zodat je een auto van rechtsachter naar linksvoor kan horen gaan.
2.1 bestaat uit één subwoofer met daarin een versterkertje en twee kleine boxjes, gewoon stereo dus, maar alle muziek wordt ook stereo gemaakt.
Als je rondom muziek wilt hebben, beter een oude versterker op de kop tikken met uitgangen voor 4 speakers en daar vier boxen op aansluiten.
Op marktplaats is genoeg te vinden.

Dan gewoon creative setje van € 80 kopen, met watjes in je oren is het best te doen. :D

Erg leuk setje.
Als er ergens stroom in huis wordt gebruit hoor je plopjes, maar wat wel handig kan zijn, je ontvangt er wel gratis middelgolfzenders mee. :confused:

Zes boxen met bekabeling,scheidingsfilters en versterker voor € 80,00 blijft echt een moeilijk verhaal, dus op alle materialen wordt bezuinigd.

Teufel schijnt wel leuke speakers (5.1) te maken, maar dan ben je het dubbele kwijt.
http://www.google.nl/search?hl=nl&r...ufel+Concept+E2&btnG=Zoeken&meta=cr=countryNL

Laatst bewerkt:
Speed-link heeft nog iets weg van hifi ja.
Maar het beste kan je naar bv de Mediamarkt gaan en zelf luisteren wat je mooi vindt.

Ik ben alleen van mening dat het niet mogenlijk is om voor een paar tientjes een goed klinkend 5.1 setje te maken, alhoewel er genoeg mensen zijn die het mooi vinden.

Het geluid van een serieuze hifi set kan je enorm verbeteren door goede (dikkere) kabels te gebruiken, bij die goedkope setjes gebruiken ze kabels zo dik als vliegertouw, en zo wordt op alle materialen bezuinigd. :confused:

Maar misschien vind jij het wel heel mooi. :)

blijkbaar is jozo ne muziekenner :D
als ze een paar jaar geleden mijne versterker in mijn auto inbouwden
snapte ik ook niet waarom dat kabels waren van bijna 1cm dik ,was gewoon om geen klankverlies te hebben
en ook iets van ome of zo iets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan