Speciale tekens werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lapixx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hoi,

Ik heb een aantal records in een mysql database waarin een aantal (met HTML opgemaakte) pagina's staan. Deze inhoud wil ik via een PHP script opvragen en op een pagina tonen, zodat de opgeslagen pagina kan worden bekeken.

Probleem echter is dat speciale tekens zoals een é of een ä niet goed worden weergegeven. In de MySQL database word bijvoorbeeld de ä als ä weergegeven. Ook worden er op sommige plaatsen  toegevoegd voorafgaand aan een spatie, die daar gewoon niet hoort te staan.

Ik weet niet goed of dit bij PHP of MySQL ligt, als ik htmlentities gebruik word de ä wel goed escaped, probleem is dat dan de html tags ook niet meer werken...

Iemand een idee om me verder te helpen?

Alvast bedankt,
Lapixx

Het probleem zit waarschijnlijk meer in mySQL en het veld type... probeer eens over te gaan naar UTF-8, of neem een Binary type (tenzij je er in wilt zoeken), waarschijnlijk dat speciale tekens daar wel goed in terecht komen.

Geen resultaat, ook binairy niet... De tekens worden hetzelfde weergegeven als altijd. Kan dit niet aan PHP liggen? Het vreemde is namelijk dat de content in mijn WYSIWYG editor wel goed word ingelezen (dat met JavaScript in een iframe word gezet), maar de bedoeling is dus dat ik een 'gewone' pagina krijg met hetzelfde.

Ik heb ook al een tijd wat met charset headers zitten knoeien in PHP, zonder resultaat :/

In 1 woord: Geweldig. Echt, bedankt! :)

Probleem is inderdaad meteen opgelost wanneer ik overal UTF-8 aangeef.

Bedankt iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan