speedlinq, goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenbier

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
39
heren,

heb nu via planet internet.

maar speedlinq is stukken goedkoper en veel sneller.
iemand ervaring mee?
ze hebben wel fair use policy, maar die is zeer hoog ingesteld per maand.

thnx:thumb:
 
Wat is bij jou goed ? Waar kijk jij naar ? Lijnstabiliteit,snelheid support ?

Hoe zijn je huidige ervaringen met Planet ?
 
upsidaisy zei:
Wat is bij jou goed ? Waar kijk jij naar ? Lijnstabiliteit,snelheid support ?

Hoe zijn je huidige ervaringen met Planet ?

Lijnstabiliteit is wel het belangrijkste. Support hoeft niet zo cker, kan me zelf ook goed redden :p, maar snelheid vind ik ook zeeeerrrrrrr belangrijk.

Met planet is alles goed, geen klachten over, maar ik kan nu voor minder geld (5 euro minder) 3 x zo'n hoge up en download snelheid halen.

vandaar mijn vraag ;)
 
Als je ook met problemen jezelf goed kunt redden en niet voor bijv 0,70 cent p/minuut bij de helpdesk hoeft aan te kloppen dan is het idd een overweging waard.
 
Ik heb al 1,5 jaar Speedlinq nu en ik moet zeggen bevalt me erg goed. Ik denk dat ik in die 1,5 jaar tijd misschien 2x heel even geen internet heb gehad door een storing, en dan praat ik over maximaal een half uurtje.
 
Ik kan op de site van speedling.nl niet vinden hoe hun prijzen zijn opgebouwd. Zit in de prijs die zij vermelden het KPN deel in, of hoe zit dat precies?
 
huijb zei:
Ik kan op de site van speedling.nl niet vinden hoe hun prijzen zijn opgebouwd. Zit in de prijs die zij vermelden het KPN deel in, of hoe zit dat precies?

je moet natuurlijk wel een "telefoonnummer" hebben via kpn, maar dit kost de kop niet. Voor 9 euro per maand kun je een abbo hebben. En dan dus de abbo ksoten van speedlinq.

greetz:thumb:
 
Na heel, heel lang wikken en wegen uiteindelijk gekozen (op 12 juni) voor een Speedlinq ADSL abo van 4096/1024 voor 9,95 (1e jaar) (Zonder telefonie) Dat wikken en wegen vloeide voort uit vele pagina's met klaagzang over Speedlinq op het grote boze W W W.
(Dat abotje loopt dan middels BBnet. Bij Speedlinq kun je ook terecht voor een abotje dat of middels Tiscali of middels KPN loopt)

Bij de overgang van mijn oude provider (HCCNET) naar Speedlinq is maar 1 kleinigheidje misgegaan: Speedlinq had de lijn 2 dagen eerder overgenomen dan dat ik de modem + welkomstbrief met allle benodigde codes, binnen had. Ik heb derhalve op mijn oude modem 2 dagen een rammelende internetverbinding gehad op de overgenomen lijn.

Sinds afgelopen zaterdag ben ik dus online met Speedlinq en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik van de vele 10-tallen (honderden??) klachten over Speedlinq, persoonlijk nog weinig heb gemerkt.

Samenvattend ben ik nu op woensdag 12 juli reeds 5 dagen met Speedlinq online en ik heb 0 seconden wegvallen verbinding gehad. (Als ik vrij ben zit ik 100% continue online) Daarnaast doe ik dagelijks meerdere testjes bij Speedtest.nl en de Mordaxmeter en mijn snelheid is keurig netjes 433 (down) en 85 (up)
De upload fluctueert van +100 tot 70 en is dus iets minder stabiel, maar voor de rest levert Speedlinq MIJ op DIT moment en TOT NU TOE min of meer precies datgene wat ze in hun advertenties beloven................

Sterker nog, als je de vuistregel van bruto snelheid -20% / 8 hanteert, dan heb ik zelfs nog iets meer snelheid dan beloofd, immers: (4096-20%)/8= 410 Kb/s terwijl ik op 433 zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook speedlinq gehad en was er best wel tevreden over. Alleen met het opzeggen (ik ging verhuizen) was ik niet tevreden. Ik moest t abonnement doorbetalen en kreeg nog eens € 9 extra omdat ik geen tel. lijn meer had. (Ik verhuisde naar t buitenland).
 
De "verhalen" op het internet waren nu niet direct positief over Speedlinq. Ik heb het 4096 abotje nu een paar weken en ik heb een permanent snelle down en upload snelheid.

Ik ben (tot zover) dus nog steeds tevreden en lach mij (vooralsnog) de krampen v.w.b. de kosten: 9,95 voor 4096 down en 1024 up.................. :D
 
Heb toch een minpuntje, wil gaan internet bellen via Speedlinq. Daar heb je dus een speciaal modem voor nodig die daar geschikt voor is. Op de site vindt je geen prijzen die je kwijt bent, als je belt krijg je te horen "ik geloof 150 euro voor een wireless modem". Ik geloof? Wat heb je daar aan. Afin, zelf hetzelfde type modem tweede hands gekocht via Marktplaats, en nu even bellen dat ik dus wil internet bellen maar dat ik zelf al het juiste modem heb.......... nee sorry meneer, dat kan op het moment niet, ze hebben de site nog niet veranderd dat je kan aangeven dat je zelf al een modem hebt...... Wat???? Dat geloof je toch niet?:mad:
 
Mee eens, de site en de telefonische ondersteuning zijn wat infantiel. Ander voorbeeld / minpunt:

de korting op het standaard abonnementsgeld en modem wordt niet vooraf / direct verrekend, maar krijg je terug middels het insturen van een voucher. Bij dat voucher moet je je laatste kpn nota voegen EN het wordt pas uitbetaald als Speedlinq 2 maal een normaal maandbedrag heeft kunnen incasseren. Dat betekent dat ik dus ergens in september of oktober pas de kortingen terug krijg. Al met al praat je dan toch over een bedrag van 300 euro dat je pas een kwartaal na aanmelding gaat terugkrijgen.
Maar goed, zolang als ik een goede en snelle verbinding heb en houdt, kan ik daar wel mee leven...............

Het betekent dus ook dat er maandelijks het "normale" abogeld wordt afgeschreven (25,--) en dat je in een klap 12 maanden x 15,05 = 180,60 + modemkorting 50,-- en nog een of ander bedrag (totaal dus zo'n 300 euro) op je rekening krijgt teruggestort.

Ik spaar nooit AH zegeltjes en brandstofzegeltjes plakken doe ik ook niet (ik houd sowieso niet van zegelspaaracties) dus het had wat mij betreft ook anders gekund.......... ;) (dat voucher gedoe schaar ik gemakshalve ook maar even onder zegelacties)
 
Laatst bewerkt:
al met al zie ik dus dat de basis goed is....

alleen de dingen eromheen, afschrijvingen,kortingen, telefoon hulp en dergelijken.....


maar goed, voor dat geld en de up/download mogen we niet klagen denk ik :cool:

nog meer op of aanmerkingen ziet ik graag......


alvast bedankt verder.

(ik neem speedlinq, maar goed, beetje extra info is nooit mis :p )
 
Of de basis goed is durf ik (nu) nog niet te zeggen. Als ik eind september nog steeds een stabiele verbindig heb bij Speedlinq durf ik dat pas volmondig te beamen.
Ik ben nu misschien wel wat euforistisch, maar het kan toch zomaar gebeuren dat ik morgen offline ga bij Speedlinq en dat ik pas halverwege augustus weer online ben..........

Ik denk dat je mijn geschreven stukjes niet te veel in je meningsvorming moet betrekken, want ik ben pas veertien dagen of zo lid van de Speedlinqclub.

En 14 dagen probleemloos snel internetten is nog niet lang genoeg om vast te stellen of "de basis goed is". Mijn mening over Speedlinq mag je wat mij betreft derhalve voorlopig nog even aan de zijlijn parkeren..........
 
Speedlinq frustraties

stevenbier zei:
Lijnstabiliteit is wel het belangrijkste. Support hoeft niet zo cker, kan me zelf ook goed redden :p, maar snelheid vind ik ook zeeeerrrrrrr belangrijk.

Met planet is alles goed, geen klachten over, maar ik kan nu voor minder geld (5 euro minder) 3 x zo'n hoge up en download snelheid halen.

vandaar mijn vraag ;)

Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Ikzelf zit in de Industriële ICT en red me dus prima. Echter......... Bij mijn zus heb ik alles 100% ingesteld. Blijkt na een paar maanden dat connectie maken niet meer lukt. Het volgende gedaan:

- Gebeld met helpdesk - Ik moest medewerker vertellen wat te doen, want zelf wist ie niks. Probleem niet te traceren. Belooft actie te ondernemen en terug te bellen. Nooit reactie ontvangen.
- Weer gebeld met helpdesk - Bij speedlinq zal de boel gereset worden en belooft dat het volgende dag OK is. Volgende dag nog steeds niet OK.
- Weer gebeld met helpdesk - geconstateerd dat alles in huis ok is en dat probleem ergens anders zit. Dit kan hij niet oplossen omdat hij een 1e lijns medewerker is. Een 2e lijns medewerker moet het oplossen. Belooft actie te ondernemen en terug te bellen. Helpdeks kan niet aangeven hoe lang het gaat duren. Nooit reactie ontvangen
- Klachten E-mail - Geen reactie
- Weer gebeld met helpdesk - Daar krijgen wij te horen dat een andere collega de call onterecht als opgelost heeft aangemeld. Helpdeskmedewerker gaat weer met de 2e lijns praten en belooft terug te bellen.
- Gebeld met de administratieve helpdesk om het contract te ontbinden omdat speedlinq niet levert wat in het contract staat. Antwoord is dat opzeggen pas mogelijk is aan het eind van de contractperiode.
- Speedlinq belt eindelijk - Al onderzoekend is de conclusie dat het probleem niet bij ons ligt, maar bij BBNed.
Een maand later en iets van 70 euro belkosten verder werkt het weer. Ondertussen is wel steeds abonnementsgeld geïnd. Ondanks de toezeggingen om de telefoonkosten te vergoeden (probleem lag immers bij Speedlinq) weigeren ze te crediteren.
Nu beweert Speedlinq dat het probleem deels bij BBNed lag en deels in de huisinstallatie, omdat de telefoon niet goed op de splitter zat. Ook beweren ze gereageerd te hebben via e-mail. Als "bewijs" is niet de originele e-mail bijgesloten, maar is de tekst toegevoegd aan de mail.

Ik zou Never-nooit-niet bij zo'n ISP een contract afsluiten. Niets anders dan ellende (maar dat is mijn mening)

Advies: Denk goed na. Er treden ook storingen op BUITEN je huisinstallatie en dat gaat je dus handenvol geld kosten en zal je bovendien met een hoop frustraties achterlaten.

O ja, het geld terugkrijgen met de voucher gaat ook niet van een leien dakje. Ook daar moesten wij specifiek naar vragen omdat het wel heel erg lang duurde.
Laatste punt: Alleen maar slechte ervaringen met de e-mail server van Speedlinq. Zo'n 30% van de e-mails komen niet door.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan