Speedlinq frustraties
stevenbier zei:
Lijnstabiliteit is wel het belangrijkste. Support hoeft niet zo cker, kan me zelf ook goed redden

, maar snelheid vind ik ook zeeeerrrrrrr belangrijk.
Met planet is alles goed, geen klachten over, maar ik kan nu voor minder geld (5 euro minder) 3 x zo'n hoge up en download snelheid halen.
vandaar mijn vraag
Tot op zekere hoogte heb je gelijk. Ikzelf zit in de Industriële ICT en red me dus prima. Echter......... Bij mijn zus heb ik alles 100% ingesteld. Blijkt na een paar maanden dat connectie maken niet meer lukt. Het volgende gedaan:
- Gebeld met helpdesk - Ik moest medewerker vertellen wat te doen, want zelf wist ie niks. Probleem niet te traceren. Belooft actie te ondernemen en terug te bellen. Nooit reactie ontvangen.
- Weer gebeld met helpdesk - Bij speedlinq zal de boel gereset worden en belooft dat het volgende dag OK is. Volgende dag nog steeds niet OK.
- Weer gebeld met helpdesk - geconstateerd dat alles in huis ok is en dat probleem ergens anders zit. Dit kan hij niet oplossen omdat hij een 1e lijns medewerker is. Een 2e lijns medewerker moet het oplossen. Belooft actie te ondernemen en terug te bellen. Helpdeks kan niet aangeven hoe lang het gaat duren. Nooit reactie ontvangen
- Klachten E-mail - Geen reactie
- Weer gebeld met helpdesk - Daar krijgen wij te horen dat een andere collega de call onterecht als opgelost heeft aangemeld. Helpdeskmedewerker gaat weer met de 2e lijns praten en belooft terug te bellen.
- Gebeld met de administratieve helpdesk om het contract te ontbinden omdat speedlinq niet levert wat in het contract staat. Antwoord is dat opzeggen pas mogelijk is aan het eind van de contractperiode.
- Speedlinq belt eindelijk - Al onderzoekend is de conclusie dat het probleem niet bij ons ligt, maar bij BBNed.
Een maand later en iets van 70 euro belkosten verder werkt het weer. Ondertussen is wel steeds abonnementsgeld geïnd. Ondanks de toezeggingen om de telefoonkosten te vergoeden (probleem lag immers bij Speedlinq) weigeren ze te crediteren.
Nu beweert Speedlinq dat het probleem deels bij BBNed lag en deels in de huisinstallatie, omdat de telefoon niet goed op de splitter zat. Ook beweren ze gereageerd te hebben via e-mail. Als "bewijs" is niet de originele e-mail bijgesloten, maar is de tekst toegevoegd aan de mail.
Ik zou Never-nooit-niet bij zo'n ISP een contract afsluiten. Niets anders dan ellende (maar dat is mijn mening)
Advies: Denk goed na. Er treden ook storingen op BUITEN je huisinstallatie en dat gaat je dus handenvol geld kosten en zal je bovendien met een hoop frustraties achterlaten.
O ja, het geld terugkrijgen met de voucher gaat ook niet van een leien dakje. Ook daar moesten wij specifiek naar vragen omdat het wel heel erg lang duurde.
Laatste punt: Alleen maar slechte ervaringen met de e-mail server van Speedlinq. Zo'n 30% van de e-mails komen niet door.