Speedlinq of Tele2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paul18, wat de een goed vindt, vindt de ander weer minder goed........ en zo kunnen we nog uren, dagen, weken en maanden door gaan.................. m.a.w. providerervaringen zijn redelijk subjectief:

Anoniem schreef op 12 februari 2007 de volgende review:

Algemene opmerkingen:
12move lijkt in de eerste instantie een goede, vriendelijke, voordelige internetprovider te zijn. Maar helaas mijn ervaring viel anders uit. Ik heb vanaf het begin problemen met het modem gehad die geleverd is door 12move. Bij de helpdesk wordt je uren aan het lijntje gehouden. Je wordt niet serieus genomen en en moet meerdere malen terugbellen om aan te geven dat het probleem maar niet wordt opgelost.
Zwakke punten:
Helpdesk slecht bereikbaar, niet luisterend personeel. Weinig service als dingen mis gaan. Hoge telefoonkosten.
Aan te bevelen?:
Zeker niet, zonde van je geld. Bij 12move geld goedkoop is duurkoop

Vind je deze review waardevol? Ja | Nee ( 4 van de 14 vinden deze review waardevol )

Paul18, wat de een goed vindt, vindt de ander weer minder goed........ en zo kunnen we nog uren, dagen, weken en maanden door gaan.................. m.a.w. providerervaringen zijn redelijk subjectief:

Het woord subjectief is verkeerd gebruikt. Je bedoelt dat bij sommigen het goed gaat met een provider, bij anderen slecht. Dat komt doordat providers verschillende spullen leveren, doordat sommigen het geluk hebben de helpdesk niet nodig te hebben en anderen wel. De feiten die gemeld worden over Speedlinq zijn objectief: aansluitingen werken niet, modeminstellingen zijn fout aangemaakt door de bijgeleverde software, helpdeskmedewerkers weten van niks, zijn onbereikbaar en bellen niet terug, aangetekende brieven verdwijnen in de prullenbak. Hoezo subjectef? Objectief gezien een puin hoop een een schande.

Als ik Nederlandse les nodig zou hebben, ging ik wel een taalcursus volgen ;) Subjectief is idd. het enige juiste woord voor deze kwestie................ Noem mij een provider waarbij / waarover IEDEREEN tevreden is en ik doneer 10.000 euro op je giro/bankrekening.

Speedlinq:
Snelheid : OK
Helpdesk: 1x nodig gehad, duur maar probleem opgelost
Software: prima in orde
aansluitingen : werken 100% prima
prijs: zeer redelijk

Waar "zeur" je over?

Zie vooral ook het woord REDELIJK in mijn vorige posting!!!

Laatst bewerkt:
Als ik Nederlandse les nodig zou hebben, ging ik wel een taalcursus volgen ;)
Zie vooral ook het woord REDELIJK in mijn vorige posting!!!

Die cursus zou ik zeker volgen als ik jou was, maar misschien weet je meer van modems dan ik. Waarom kan ik met mijn Speedtouch 780i modem na installatie met de bijgeleverde CDRom alle websites bereiken maar kan ik www.speedlinq.nl niet bereiken maar kom ik in Google terecht? En waarom kan Outlook het SMTP mail adres wat door Speedlinq is opgegeven niet vinden? Zijn dat objectieve problemen of niet?
groeten,
Paul

Speedlinq Speedtouch780i

Ik heb mijn problemen opgelost door, na van alles geprobeerd te hebben het volgende experiment met succes uit te voeren:
1. Via een buurman naar de website van het modem te gaan www.speedtouch.nl
2. Daar de update voor versie 6.3 van de modemsoftware voor de Speedtouch 780i op te halen
3. Via een stickje de software op mijn computer te zetten en uit te voeren.
4. Vervolgens opnieuw de installatie CDRom V1.0 van Speedlinq op te starten en de installatie uit te voeren. Dat heb ik wel een keer of wat moeten doen. Totdat na een kwartiertje weg te zijn geweest ineens de zaak wel goed werkt. Zowel de smtp server is nu te vinden als ook de verbinding www.speedlinq.nl

Maar wie komt daar nou op?

groeten,

Paul

Om maar met de laatste 2 vragen van je voorlaatste bericht te beginnen:
En waarom kan Outlook het SMTP mail adres wat door Speedlinq is opgegeven niet vinden? Zijn dat objectieve problemen of niet?
100% correct, dat zijn in DIT geval objectieve problemen. IEDEREEN die exact diezelfde hardware heeft, ondervindt die problemen en omdat het IEDEREEN overkomt is het objectief.

Nee, van modems en internetverbindingen heb ik net zoals jij heel weinig verstand. Maar gelukkig gebruik ik wel meestal wel mijn gezond verstand als hardware niet goed wil werken..............
Naast de gebruikelijke probleemoplossing door: herinstallatie / kabels en stekkerscontrole en proberen de hardware op een andere pc aan te sluiten, weet ik ook dat een verpakt stuk hardware heel goed maanden geleden verzonden kan zijn naar een groothandel of detailhandel. Het resultaat van die " oude" verzending kan zijn dat er inmiddels softwarematig dingen veranderd kunnen zijn waardoor updates nodig zijn als het apparaat niet goed functioneert en alle probleemoplossers niet tot een bevredigend resultaat hebben geleid.
Gelukkig staat er in de meegeleverde handleiding van de modem dat de site van de fabrikant bezocht kan worden voor troubleshooting en is daar dan heel simpel vast te stellen of er updates voorhanden zijn en zo ja, wat er gewijzigd is / welke bugs opgelost zijn.

Enne, jij bent echt niet de enige die probleemoplossing zo aanpakt.
Sterker nog, het is een van de meest logische!

Laatst bewerkt:
En wellicht ten overvloede en voor mij in ieder geval afrondend:
IK ga niet over een nachtje ijs voordat ik een provider "binnenhaal" of hardware aanschaf.
Dat betekende in mijn geval dat ik vele tientallen klaagzangen over Speedlinq had gelezen en ik desondanks toch besloot ze mijn provider te laten worden. Waarom?
Vrij simpel:
- ik wist dat wanneer het geleverde spul niet zou werken ik 1x forse telefoonkosten zou hebben en dat het geheel daarna dan ook goed zou functioneren. (= overigens niet gebeurd, het geheel functioneerde direct prima)

- Ik wist uit mijn wekenlange "research" naar een nieuwe provider dat de klaagzangen over Speedlinq voornamleijk gingen over de hoge helpdeskkosten en het lastige proces om de actiekorting(en) te verkrijgen, maar NIET over het te leveren product

- Ik heb een prima advocaat, dus over die paar honderd euro actiekorting(en) maakte ik mij geen zorgen.

Samenvattend: ik wist dat ik met Speedlinq qua helpdeskkosten bijna een (om het zo maar te zeggen) "misdadige" provider binnenhaalde, maar ik wist tegelijkertijd ook (uit de vele tientallen, misschien wel honderden ervaringstopics die ik heb gelezen) dat die provider ook een degelijke en betrouwbare ADSL verbinding zou gaan leveren en DAT was wat ik zocht.

Tot slot nog even terugkomend op het echte punt in dit topic:
Tele2 / Speedlinq of een andere...........
Ik had voordat ik Speedlinq koos ook mijn oog laten vallen op Tele2. Reden hiervoor is dat ik al jarenlang tot volle tevredenheid "vast" bel via hen.
De reden dat Tele2 het niet is geworden is de ondeskundigheid van hun technische en verkoop helpdesk. Ik heb thuis een analoge homevox (huiscentrale) van KPN en omdat ik twijfelde of dat allemaal wel zou gaan werken met de multipcmodem heb ik simpelweg die vraag aan hen voorgelegd. Ik werd het hele gebouw van Tele2 doorverbonden en kreeg afwisselend bevestigende dan wel ontkennende antwoorden. Na ruim een half uur wist ik nog niet of er problemen zouden gaan ontstaan met mijn analoge centrale in samenhang met de multipcmodem / router van Tele2.

De volgende in het rijtje was Speedlinq. Na idd. 12 "dure" minuten wachten en de daarna binnen 20 seconden gestelde vraag over die centrale, luidde het zeer korte, maar ook zeer heldere antwoord: "Dat gaat werken meneer, geen probleem, die centrale van u heeft geen enkele invloed op de modem,"

Laatst bewerkt:
Om maar met de laatste 2 vragen van je voorlaatste bericht te beginnen:
100% correct, dat zijn in DIT geval objectieve problemen. IEDEREEN die exact diezelfde hardware heeft, ondervindt die problemen en omdat het IEDEREEN overkomt is het objectief.

Gelukkig staat er in de meegeleverde handleiding van de modem dat de site van de fabrikant bezocht kan worden voor troubleshooting en is daar dan heel simpel vast te stellen of er updates voorhanden zijn en zo ja, wat er gewijzigd is / welke bugs opgelost zijn.

Enne, jij bent echt niet de enige die probleemoplossing zo aanpakt.
Sterker nog, het is een van de meest logische!

Ik heb het dus over objectieve feiten: Speedlinq levert veel te laat, de helpdesk is onbereikbaar en belt niet terug, Speedlinq communiceert niet, verstuurt E-mail vanuit een no-reply adres en reageert nergens op, ook niet op aangetekende brieven, Speedlinq levert een niet passende combinatie van modem en software.
Je moet dus wel een geharde en volhoudende consument zijn om uiteindelijk aan de Speedlinq verbinding te komen waar jij zo enthousiast over bent. Alsfo je een auto koopt en nog zes keer naar de garage moet om hem uberhaupt aan het rijden te krijgen.

Er zat helemaal geen handleiding bij het modem, ik weet dus bijvoorbeeld nog steeds niet waarvoor het drukknopje op de voorkant dient.

En ja, het is een waardevolle aanwijzing om naar de website van de fabrikant te gaan als je modem niet werkt, maar je moet dan wel naar de buren dus. En waarom staat er niets bij de FAQ's op de website van Speedlinq over dit, veel meer voorkomende probleem?

groeten,
Paul

Speedling of Tele 2

Ik ben maar een heel klein computteraan en gebruik enkel internet via Speedlinq Ik heb een keer de helpdesk nodig gehad en belde om 16 uur Na twee minuten was de reactie u wordt morgen door ons opge beld Wat ook gebeurde Sinds october 2005 heb ik zeer snel een verbinding Wel heb ik ondekt er is maar een herhaal een emailadres mogelijk En dit geeft moeilijkheden Men kan dus niet piet@jan .nl en klaas@ mienh.nl gebruiken voor het verzenden van e mails
een computergroet Sommer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan