Speedtouch 570. internet valt steeds weg. (Adsl)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenwink

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Hallo. ik heb een probleem met mijn Speedtouch 570 Modem. er zitten 4 computers op aangesloten. 3 computers hebben Vista, en 1 computer heeft XP. ze zijn allemaal verbonden met een draadloos wireless kastje. maar op een of andere manier valt internet steeds weg. dan begint het lampje traag de knipperen, en in een keer houd het op.. dat is dan bij alle computers zo, dat internet weg valt. ik heb het gevoel dat, als het druk wordt op het net bij ons, dat ikk en mijn broer bijvoorbeeld aan het downloaden zijn, dat het er dan juist uit flikkert! of als ik msn, hyves, en nog wat pagina's open heb staan.. kan het modem ook kapot zijn? hij namelijk al redelijk oud..

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg, Maarten. :thumb:

Het kan zijn dat als jullie beide veel downloaden de router het op dat moment niet bij kan houden en volloopt.

Je kunt dit eingelijk goed testen door eens een dag niet zwaar te downloaden en dan langzaam de dingen gaan opvoeren en testen. Je komt dan vanzelf op het moment dat hij ermee stopt.

Zo kun je wat dingen uitsluiten.
Als alle Pc's draadloos zijn kan het ook heel goed zijn dat het modem wel alles goed bijhoudt maar dat het draadloze kasje problemen heeft de geest geeft als er erg veel verkeer tegelijk wordt gestart.

Als het kastje toevallig ook poorten heeft voor bedraade pc's dan zou je eens kunnen testen of een aantal pc's via een draad tijdelijk te verbindingen om te kijken of het beter gaat.

Mocht internet stoppen stop dan eens de downloads en wacht even een paar minuten mogelijk komt het dan weer op gang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan