Spel hosten achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb er absoluut (nog) geen verstand van, maar kun je niet op eoa manier 1 pc hetzelfde IP adres geven als het externe IP adres?

Eigenlijk moet een ip adres dat je aan een computer op je LAN (in ons geval dan) geeft tussen 192.168.2.100 en 192.168.2.199 zitten. Ik probeer nu uit te vinden hoe je misschien ergens in de instellingen van de router kan zetten dat vanaf buiten je LAN een van je computers kan worden herkend met een extern (public) ip-adres maar ik weet nog niet hoe dat moet vandaar dat ik deze topic gestart heb eigenlijk.

Laatst bewerkt:
Het is onmogelijk om 2 pc's/netwerkkaarten/routers/printers dezelfde ip te geven (onder hetzelfde subnetmasker), dit zal dus absoluut niet gaan (of er moet weer een router tussen) het ip adres moet een unieke id zijn als jij en je router hetzelfde ip dragen dan zouden ze vanuit internet gezien geen mogelijk hebben om de twee uit mekaar te houden, wat dus niet echt handig is, als je router pakketjes voor jou gaat proberen te openen. Dit gaat niet eens aangezien routers maar op een aantal lagen van het osi model voor communicatie werkt. Osi model is een standaard, hiermee wordt eigenlijk bepaalt hoe communicatie tussen pc's gaat, dus bijv. de regel dat je pakketje data een header krijgt met bijv ip info/route. en aangezien je router dus niet volledig het osi model heeft kan die maar "beperkt" communiceren. Om het zo maar even te verwoorden. Nu als je een extern (public) ip-adres wil hebben op je lokale pc dan zul je deze direkt op een tweede isp moeten hangen, dus nog een @home abbo ofzo...
Hoop een beetje duidelijkheid geschept te hebben

Geplaatst door BBKiller4Life
hele verhaal
damn, als dat waar is kan die router net zo goed de vuilnisbak in... Dan frot ik wel een 2e netwerkkaart in mijn pc en dan staat ie maar fijn de hele dag aan...

Geplaatst door meelman

damn, als dat waar is kan die router net zo goed de vuilnisbak in... Dan frot ik wel een 2e netwerkkaart in mijn pc en dan staat ie maar fijn de hele dag aan...
Je kan ook nat instellen en dan die en dmz host enable, let wel zet de juiste poorten open, anders werkt het niet. Via NAT is het mogelijk om een game server te draaien ik heb namelijk een inlog gehad met ut2003 dedicated server, dus ze kunnen wel connecten met me nu. Het lukt me nog neit bij enemy territory maar dat zal ook niet zo lang meer duren, gewoon testen testen testen en ja sorry testen, tenminste zo heb ik het gedaan aangezien antwoorden op mijn posten hieroover lang op zich lieten wachten (zijn er nog niet :()
Wel een antwoord maar die begreep de vraag verkeerd, maar ja...via nat is het dus mogelijk en die dmz host (ook al weet ik niet wat die 2de precies doet, ga maar nog eens de handleiding in duiken).
Ik wens jullie veel geluk en ik zal wel wat kijken over di einstellingen bij jullie router en als je wil kan ik ook wel testen voor je, de truc is volgens mij ook dat je op het externe ip adres moet inloggen.
Had daarstraks wel mijn ET server in de lijst staan maar weet niet of je kon connecten, wel vanuit mijn 2pc in mijn lan maar ja dat ging altijd al....

ok maar nu snap ik dus nog niet precies hoe ik dit NAT en DMZ host enzo precies in moet stellen in mijn router setup, dat DMZ host kan ik wel vinden maar daar kan ik helemaal geen poorts bij invullen

en bbkiller wat bedoel je precies met inloggen op het externe ip adres? als mensen je spel willen joinen bedoel je?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door daanos

en bbkiller wat bedoel je precies met inloggen op het externe ip adres? als mensen je spel willen joinen bedoel je?
Dat bedoel ik inderdaad, maar daarmee kan ik fout zitten, ben zelf ook nog wat aan het testen, ik zal eens kijken naar die handleiding van jullie of ik daar mischien iets zie over poorten die je open kan zetten.
Zover ik het nou even gezien heb in de handleidin moet je de poorten openzetten onder nat en dan special applications. Hier kun je de poortnummers en ook het protocol invullen (dus udp of tcp).

Laatst bewerkt:
Het valt te proberen... Ik heb nu ff geen spel om te testen of het inderdaad ook werkt, bbkiller weet jij een andere manier om te testen of het werkt?

Nee helaas niet echt, je zou unreal tournament 2003 dedicated server kunnen downloaden, deze is gratis maar let wel dit is alleen maar een dedicated server, dus je kan niet meespelen, nu zou je ook nog de demo van ut2003 kunnen downen, hiermee kun je ook eenspel hosten, dedicated/internet of lan server.
En dan heb je ook nog enemy territory die je kan downen voor niks. Unreal kun je vinden via www.unreal.com en enemy territory bij www.fileplanet.com en dan even zoeken op enemy territory..

Hallo allemaal.

Voor het via intenet spelen van games moet voor ut2003 de poort 7777 gemapt worden naar de pc die dit programma host. Dat doe je met een Edimax en een sweex als volgd:

1 Kijk eerst welk ip adres de pc heeft waar het spel op gehost wordt.
2 Log in op de router met internet explorer op het url http://192.168.2.1 , en voer het wachtwoord in.
3 Klik rechts bovenin op "General Setup".
4 Klik dan links in het midden op "Lan" .
5 Klik dan links in het midden op "Virtual Server".

Het volgende scherm heb je dan voor je:
unrealpoort.jpg

6 Vul bij 1 het laatste cijfer van het ip adres van de computer in die host.
7 Vul bij 2 7777 in.
8 Selecteer bij 3 UDP.
9 Vul bij 4 7777 in.
10 Druk op apply en loguit.

Dit is de manier om het te doen, en niet met DMZ want dan zet je alle poorten open dus ook van je netwerk share en dus wandeld eidereen je pc binnen vanuit internet.

Groetjes Erik Rothuis

ok en als ik een ander spel als ut2003 wil spelen (waar ik de ports van weet) waarbij mensen kunnen joinen door mijn ip adres in te vullen moeten deze dan gewoon mijn externe ip adres invullen?

Ja inderdaad als de router insteld als ik hierboven heb beschreven. Dan moet de andere kant het ip adres ingeven van je internet verbinding.
Je kunt ook dynamic ip service als http://www.no-ip.com gebruiken.

Groetjes Erik

roto, kan ik dat via dit venster bij mijn draytek?
En weeet iemand de poortnummers voor enemy territory??

Bijlagen

• draytek.jpg
    draytek.jpg
    36,9 KB · Weergaven: 19
Ja inderdaad in dat venster moet je dat doen bij de draytek.

Bedankt roto, ik had het gister al gewoon ingesteld om te testen (dus ook zonder die dmz host) en met ut2003. Ging perfect ik heb met 6 gasten lekker zitten ut'en. Toen was het wat laat en heb ik de server down gehaald. Maar ja , werkt wel lekker zo, nogmaals bedankt roto.

Graag gedaan.

Groetjes Erik Rothuis

het werkt nog steeds niet bij mij, bijvoorbeeld met de demo van Wolfenstein: Enemy Territory, ik heb de goede ports open gezet, maar de mensen die op mn ip willen joinen krijgen de foutmelding: Server disconnected for an unknown reason. Bij een ander spel kregen ze de foutmelding: Server Shutdown, ongeveer hetzelfde dus.... Wat kan ik eraan doen?

Ps. ik zie in het scherm wel van '.... has connected' dus ze bereiken mijn computer wel...

Geplaatst door roto

5 Klik dan links in het midden op "Virtual Server".

hehe, ben ik weer, terug van vakantie...

Ik zie nergens virtual server staan. Ik maak even een screenshotje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan