spel voor windows 98 op windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt DT helemaal niet nodig om Windows 98 te installeren. Download gewoon Windows 98 in ISO formaat: deze kun je direct gebruiken in Virtual PC.

Je kunt inderdaad wel DT installeren onder 98, maar je moet dan nog Corsairs zien te kopiëren naar de Windows 98 VM. Je kunt het spel dus net zo goed op CD branden.

okay bedankt, dan zal ik het eens gaan proberen met DT :D

12. Selecteer "Boot from CD-ROM" en installeer nu Windows 98 SE (standaard installatie);

nadat ik de VM heb uitgezet en weer aangezet, krijg ik zon ronddraaiend ding te zien ( |/-/\ , verwisseld steeds. als je deze dingen achter elkaar afspeeld krijg je een ronddraaiend iets)
en als dat ding weg is, krijg ik de volgende tekst te zien: "Reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot Device"
wat moet ik hierbij doen?

thnx

Laatst bewerkt:
nadat ik de VM heb uitgezet en weer aangezet, krijg ik zon ronddraaiend ding te zien ( |/-/\ , verwisseld steeds. als je deze dingen achter elkaar afspeeld krijg je een ronddraaiend iets)
en als dat ding weg is, krijg ik de volgende tekst te zien: "Reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot Device"
wat moet ik hierbij doen?

Dat betekent dat je de Windows 98 ISO niet in het programma ingeladen hebt.

M4RC0 zei:
07. Start nu in de virtual console de aangemaakte Windows 98 VM op;
08. Er verschijnt een nieuw scherm met een menubalk. Klik op "CD" en selecteer "Capture ISO Image";
09. Selecteer nu het ISO-bestand van Windows 98 SE;
10. Klik daarna op "Action" --> "Close..." --> "Turn off";
11. Start nu weer de Windows 98 VM op;

Als je deze stappen precies opvolgt, krijg je het boot menu van Windows 98 te zien. Je hebt toch wel Windows 98 als ISO-bestand?

ik krijg eerst wel een ander scherm, wat snel weggaat. ik zal kijken of ik een printscreen kan maken om te posten
Naamloos2-1.png

(is niet alles denk ik)

AHA!!! ik neem aan dat ik op DELETE moet drukken? nu kom ik wel in de setup!

o nee wacht.. nu kom ik in de bios.. misschien staat hier iets fout?

dit staat er in de bios bij "boot"
Naamloos3.png

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naamloos-2.png

hierna krijg ik het scherm van "Reboot and select proper Boot device or insert Boot Media in selected Boot Device" te zien..

toch blijf ik dit scherm krijgen.. het lijkt wel of virtual PC er niet op reageert als ik een .iso open..

Laatst bewerkt:
Wanneer je de Windows 98 ISO hebt ingevoerd, krijg je het onderstaande te zien:

[SMALLIMG]http://img826.imageshack.us/img826/8506/virtualpc.jpg[/SMALLIMG]

De Windows 98 moet wel een goede ISO zijn die bootable is.

Laatst bewerkt:
okay bedankt, ik zal het eens gaan proberen..

edit: zou het kunnen dat mijn windows 98 niet bootable is?

EDIT: HET IS GELUKT! ik heb een andere torrent gebruikt die wel bootable is! zal nu alles verder volgen en kijken of ik nog meer problemen heb :D

12. Selecteer "Boot from CD-ROM" en installeer nu Windows 98 SE (standaard installatie);

Naamloos5.png

wat moet ik hier doen?

sorry dat ik alles vraag, maar ik wil alles ZEKER WETEN, dat ik niet weer naar de computerreperateur moet..

Laatst bewerkt:
Gewoon doorgaan, niets veranderen. Windows 98 wordt geïnstalleerd op een virtuele schijf aangemaakt door Virtual PC. Alles wat er eventueel mis kan gaan gebeurt in een virtuele omgeving, niet op je "echte" C:\ schijf.

Enkele screenshots van het spel:

[smallimg]http://img101.imageshack.us/img101/1549/corsair1.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://img841.imageshack.us/img841/3529/corsair2.jpg[/smallimg]

okay bedankt, hij is nu bezig met de installatie. eventuele problemen zal ik melden :D

je hebt me tot nu toe al heel erg geholpen! nogmaals bedankt!!

edit: na de installatie moest hij rebooten, toen dat gebeurd was kreeg ik weer het menu te zien wat ik kreeg voor de installatie.. wat moetik doen?

Laatst bewerkt:
hmm bedankt ;) dat was niet moeilijk, dom dat ik daar niet aan heb gedacht :P
ik ga nu kijken of windows 98 werkt, en dan maandag (ben morgen de hele dag weg) kijken of ik corsairs kan installeren. enige problemen raporteer ik hier :D

hij werkt!! maandag corsairs installeren en dan hoop ik dat alles werkt :D
alleen hij reageer wel langzaam op alles.. maar dat is normaal denk ik?

Laatst bewerkt:
alleen hij reageer wel langzaam op alles.. maar dat is normaal denk ik?

Dat hangt o.a. af van de PC die je hebt. Je draait als het ware 2 besturingssystemen tegelijk, dus het kan wat langzamer gaan.

okay, niets om zorgen over te maken dus :D is er iets om het sneller te maken? bijvoorbeeld iets uitschakelen ofzo waardoor er meer werkgeheugen voor w98 is?

Je kunt in de virtual console meer geheugen toewijzen aan de VM, ik weet niet of dit helpt. Klik op de VM en daarna op "Settings". Het geheugen staat standaard op 64 MB, je kunt 128 MB proberen.

okay bedankt, ik zal zien wat ik doe, maar ik ben al heel blij dat windows 98 nu werkt!!!

nogmaals heel erg bedankt!

Dag allemaal, ik kwam per toeval op dit forum terecht, en las de vraag van I Am Noob, en het is precies dezelfde vraag die ik in gedachte had. daarom is het niet gek dat ik dit topic volg. maar nu heb ik toch een vraagje, als je dan die '98' hebt geinstaleerd, gaat je huidige windows dan weg? (ik heb ook windows 7) ik las namelijk dat I Am Noob's Win7 weg was :eek:

bij voorbaat dank!

@Yannick92:

De bedoeling is dat je Windows 98 installeert in Virtual PC en dus NIET zoals je normaal Windows op je PC zet. Zoals ik al zei: alles wat je in Virtual PC doet wordt opgeslagen op een virtuele schijf. Mocht er iets mis gaan dan hoef je slechts de virtuele bestanden te wissen en kun je zo opnieuw beginnen. Er wordt niets gedaan met je huidige Windows installatie, zolang je maar in Virtual PC blijft.

Laatst bewerkt:
idd marco en dat had ik fout gedaan: ik had windows 98 geinstalleerd OVER windows 7 (dus die was weg)

maar nu heb ik het goed gedaan :)

WOOOOOOOOOOOO hij werkt!!! heel erg bedankt!! alleen heb ik een italiaanse corsairs gedownload.. en tijdens het vechten is de muis erg gevoelig, en zodra het eerste schot gelost is in een gevecht valt hij uit en moet ik overnieuw beginnen... weet je hier iets tegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan