• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrale1

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2005
goede dag,

elk jaar op vakantie doen wij "de sterkste man/vrouw op de camping.
heb al 2 keer aangelegt om dit snel te berekenen in excel........tevergeefs:evil:

Mijn vraag,en misschien een uitdaging voor iemand!

er zijn zes onderdelen een word berekend in meters en een in langste tijd
de rest in kortste tijd.
de punten per onderdeel komt overeen met aantal deelnemers,bv 12 deelnemers is 1 t/m 12 punten.ik heb een file gemaakt en met sorteren lukt het wel om een uitslag te krijgen maar duurt lang. is er een meester/res die hier uitkomt?? bekijk de file dan snap je mijn probleem hoop ik!!!!

bedankt alvas voor de reactie..................

Schrale

Bijlagen

Ik ben eigenlijk klaar, maar ik heb een vraag.
Alleen boomwerpen is in meters, de rest in tijd.
Toch is Kartillen een andere 'soort' tijd dan de rest, foutje of bewust zo gedaan.
Het lijkt me logischer alle 'tijden' het zelfde te houden.

Verder is me niet duidelijk welk nu de langste tijd en welke de korte tijd (voor de nummer 1) hebben.
Kar en Emmer lijken me allebij het langste, Band, Zak en Truck het snelste voor de nummer 1...
Nou ik hoor het wel, met de juiste gegevens is het nog een paar minuten nodig om het af te maken.

Laatst bewerkt:
Ik ben al druk bezig en over de helft

OK, dan kan ik beter wachten op jouw voorstel om desgevallend nog iets te wijzigen / toe te voegen / jou te feliciteren met de oplossing :D

Lijkt me wel doenbaar zonder "manueel" te moeten sorteren.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb er maar twee varianten van gemaakt.
Emmer kort, waarbij de korste tijd de hoogste score geeft en Emmer lang, waarbij de langstetijd de hoogste score geeft.

Bijlagen

Hallo Withaar,

zo jij laat er geen gras over groeien!!!!!!!

de tijden zijn het zelfde alleen bij het kar tillen is alles binnen 1 min gedaan en eigenlijk had er ook een 0 voor gemoeten(dus tijden het zelfde)
en het emmer tillen is de langste tijd(wie kan hem zolang mogelijk vast houden) alle anderen tijden moeten zo snel mogelijk gaan worden.
Boomstam werpen is in meters (de verste 1 punt 2de 2 punten enz enz
Ook voor de duidelijkheid de winnaar van elk onderdeel krijgt 1 punt de 2de 2 punten enzenz........

ook het deelnemers aantal kan per jaar verschillen dus ook de te vergeven punten!!

Nog maals bedankt voor de snelle reactie ik was er zelf al maanden mee bezig.............

Groeten schrale

Boomstam werpen is in meters (de verste 1 punt 2de 2 punten enz enz

Ik neem aan dat de verste de meeste punten krijg niet de minste... ander wordt het wel erg lastig tellen.

Nou ja kijk maar eens naar de downloads en laat maar weten wat je er van vind.
Ik ga uit van maximaal 16 deelnemers. Dat is wel uit te breiden, maar helemaal flexibel maken is wel (erg) lastig.

Alle onderdelen is in ons geval dat bij elk onderdeel de winaar 1 punt krijgt en de 2de 2 de derde 3 punten.......dus kort samen gevat degeene met de minste punten is winnaar..........

maar het omgekeerde lijkt mij geen probleem

Het spel is bedacht door een belg........misschien zit het hem daar
HAHA,

Groeten schrale1

PS: als er minder mensen mee doen maakt dat niets uit met invoeren
want in goede jaren doen er toch wel een 25 mee.....dit jaar 12 Warmte denk ik!

Nee, minder maakt niet uit.
Ook is het niet erg als niet iedereen overal aan mee doet. Vul gewoon niets in = geen punten ( voor dat onderdeel).

Bij gelijke score = gelijk aantal punten en uiteindelijk als er twee op de tweede plek staan zal er geen derde zijn.. maar probeer dat maar eens uit.

Hallo withaar,

De werking is perfect!!!!!Klasse!!

2 Vraagjes.....

1. Hoe kan je het beste het aantal deelnemers uitbereiden?
2. Hoe verander je de punten telling nu is namelijk degene met de meeste punten winnaar en dat moet met de minste zijn.?

Groeten Schrale.............................

Punten telling klopt wel hoor, omdat ik bij alle scores telkens de winnaar de meerste punten geef.

Als je alles omdraait geef je eigenlijk geen punten, maar straf punten.
Of je gaat kijken naar hoeveel keer iemand eerste, tweede, derde etc is geworden, maar dan praat je eigelijk niet over punten, maar over 'plaats' of 'geeindigd op plaats'.

Omdraaien is wat lastig, als iemand met een onderdeel niet mee doet moet hij/zij wel punten krijgen... één onderdeel mee doen en winnen en de rest niets doen geeft als totaal 1 punt en dus ben je de winnaar.. kortom alles omdraaien kan, maar er kleven ook problemen aan.

Ik ga eens een poging doen.

Laatst bewerkt:
Even een melding tussendoor.

op deze pagina, post nummer 8, staat informatie over hoe je automatisch de deelnemers (daar zijn het ploegen in een voetbalcompetitie) kunt rangschikken. Je moet dus niet zelf Data > Sorteren gebruiken enz. Diegene met de meeste punten (of de minste, kwestie van hoe je defnieert) behaalt, staat bovenaan, dan de tweede, enz.

Indien geïnteresseerd, lees gerust verder daar. De info verwijst er naar een bestand dat bijgevoegd is.

Wigi

Nu met een Belgische punten score...
Aan een onderdeel niet mee doen betekend max punten = max deelnemers.
Iemand kan dus ook halverwege mee gaan doen en overgeslagen onderdelen als nog doen cq inhalen, de telling en ranking wordt automatisch aangepast.

Aanvullende info over rang / ranking kun je hier vinden (Engels)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo withaar,

de punten telling is in ons geval de winnaar van elk onderdeel krijgt de minste punten

en de einduitslag is ook degeene met de minste punten

Groeten schrale1

Met Belgen wordt niet gelachen of er zwaait wat ... :cool:

Trouwens, hoeveel medailles konden de Nederlanders in Göteborg meenemen? En de Belgen? :D

Ik bedoel er verder niet mee hoor...:D De vraag steller begon er zelf over. :p

Trouwens, hoeveel medailles konden de Nederlanders in Göteborg meenemen? En de Belgen? :D

Voor die ene keer dat Belgen het beter doen dan Nederlanders mag het toch wel eens gezegd worden. :p Wij Belgen moeten zulke momenten koesteren want zij zijn heel zelden.

Tot de volgende.

Wigi

Hallo daar,

Wigi sorry het was maar een grapje.......:confused:

En Withaar ik zal eens kijken of het nu werkt,en uiteraard zeer zeer veel dank voor je hulp

Groeten schrale1

Kan ik snel aanpassen (zie bijlage), maar bij kar tillen ging het toch juist om de langste tijd en niet de snelste?

N.b. er zitten nu ook hyperlinks in klik op het event, bv kartillen en je gaar naar dat tabblad toe, werkt alleen binnen het oorspronkelijke formaat van de cel, bij schuine tekst (zoals hier gebruikt) moet je even opletten waar je klikt, onderaan de tekst werkt het altijd, met terug kan je snel terug.
Om het Heren blad kan je snel naar de de Dames en terug.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan