Spellen voor XP in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

3lit3

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
294
Spellen voor XP in Vista (en hun problemen)

Zie dit niet als een vraag maar een tip. Het is ook een waarschuwing zodat u bij aanschaf van Vista niet voor verrassingen komt te staan.

Vista heeft een ernstig probleem met spellen die zonder problemen draaiden onder Windows XP. Hieronder een lijst met (voor mij nu bekende) spellen die niet of slecht werken onder Vista. Meestal werkt de compatibiliteits modus (zelfde als met XP) niet.

De tekst in het groen is opgelost, die in het rood niet.

Dark Messiah of Might and Magic
- - - Crashed bij het laden van level 2.
- - - - - - Opgelost in laatste versie van Vista

F1 Challenge 99-02
- - - Probleem nog onduidelijk.
- - - - - - In compabiliteits modus (rechter muisknop > eigenschappen), kies je voor Windows 98

Fahrenheit
- - - De installatie crashed.
- - - - - - Installeer het spel in XP en start het via Vista

Maple Story
- - - GameGuard Error 360.
- - - - - - Voer dit programma uit als administrator (rechter muisknop).

Multi Theft Auto v1.1
- - - Crashed bij alles wat je doet.
- - - - - - (nog geen oplossing gevonden)

NCSoft City of Heroes
- - - Cursor ontbreekt
- - - - - - Niet prettig, maar voor de rest gewoon te spelen. Houdt http://www.plaync.com/us/support/doc_5335.html?prod=67 in de gaten.

Need for Speed: Carbon
- - - Ook deze speelt geen video's af of crashed dan.
- - - - - - Windows 98/ME Compabiliteits modus voor de bestanden NFSC.exe en Need for Speed Carbon_code.exe. Crashed nog steeds, maar op te lossen door filmpjes te verwijderen.

Need for Speed - Most Wanted
- - - Tussen filmpjes worden niet afgespeeld en cursor ontbreekt af en toe.
- - - - - - Lijkt opgelost te zijn in de laatste versie van Vista

Sacred
- - - Spel crashed bij het starten en meld: "cant run in a x64 or server environment".
- - - - - - Installeer het spel in XP en start het via Vista

Second Life
- - - Herkend videokaart niet. Start gewoon maar crashed.
- - - - - - (nog geen oplossing gevonden)

Sid Meier's Railroads! v1.1
- - - Crashed te pas en te onpas.
- - - - - - Nog geen oplossing gevonden, maar sla regelmatig op.

SimCity 4 met expansion pack
- - - Doet het helemaal niet
- - - - - - (nog geen oplossing gevonden)

Splinter Cell - Double Agent
- - - Modellen knipperen en in het level van het oorlogs gebied kan niet opgeslagen worden (dan crashed het spel).
- - - - - - Opgelost in laatste versie van Vista

Storm Angel
- - - Het spel crashed na enkele seconden
- - - - - - (nog geen oplossing gevonden)

Tomb Raider - The angel of darkness
- - - Het spel start uberhaupt niet.
- - - - - - Voer uit in compabiliteitsmodus (rechter muisknop > eigenschappen > compabiliteitsmodus)

Trackmania Nations
- - - Spel start niet of doet er erg lang over
- - - - - - Installeren onder Xp en dan Spelen in Vista

War Rock
- - - Symptomen onbekend
- - - - - - Voer het programma uit als een administrator (rechter muisknop)

World of Warcraft
- - - Weer effecten zoals sneeuw en regen worden niet getoond.
- - - - - - Opgelost in laatste Vista versie.
Star Force
- - - Symptomen onbekend.
- - - - - - Download hier de update voor Vista: http://www.star-force.com/support/sfdrvup.zip.

Ik heb natuurlijk niet alle spellen in mijn collectie, dus post hier gerust als je een spel kent die niet of slecht werkt onder Vista. Beschrijf ook het probleem.

Let op! Dat een spel traag is, betreft geen probleem met Vista. Dit komt omdat de processor Vista Aero ook nog moet draaien en dat is zwaar voor de processor. Vista zal je spel (in een flits) instellen op Vista Basic om processor kracht te sparen. Let op of dat ook bij uw spel gebeurt.

Verder hoop ik dat ik hiermee mensen kan helpen, anders was dit werk voor niets geweest ;).

Groeten, 3lit3
 
Laatst bewerkt:
Als je en spel koopt, dan staat achterop het hoesje de systeemeisen. Waaronder ook het besturingssysteem. Beetje overbodig dus lijkt mij?

Edit:
Om er maar één tussen uit te pakken:

Minimale systeemeisen
Besturingssysteem Windows 95, Windows 98, Windows XP


Bron

Vista staat niet vermeld, dan moet je ook niet gek opkijken als hij het niet doet.
 
Laatst bewerkt:
Als je en spel koopt, dan staat achterop het hoesje de systeemeisen. Waaronder ook het besturingssysteem. Beetje overbodig dus lijkt mij?

Ja er staat op Windows xp, maar dat betekend niet dat het spel werkt onder Vista. Dat wordt nergens vermeld. Vandaar. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja er staat op Windows xp, maar dat betekend niet dat het spel werkt onder Vista. Dat wordt nergens vermeld. Vandaar. ;)

Dat bedoel ik nu juist. Er staat dat hij werkt onder 95,98 en XP. Gek dat hij dan niet werkt onder Vista? Nee..

Edit: Wat ik dus probeer te zeggen, kijk gewoon naar de systeemeisen.
 
Dat bedoel ik nu juist. Er staat dat hij werkt onder 95,98 en XP. Gek dat hij dan niet werkt onder Vista? Nee..

Er zijn ook spellen die het wel doen onder vista maar wat niet op de verpakking staat, maar dan kan je oneindig doorgaan om daar een lijst van te maken. Bijvoorbeeld Tomb Raider - Legend doet het gewoon en zo zijn er meer. Het is gewoon een tip of waarschuwing. Negeer het als het je stoort.
 
Laatst bewerkt:
Ben het in deze volkomen eens met 3lit3. Kan mij voorstellen dat mensen reeds een hele verzameling spellen bezitten die ze momenteel graag spelen. Wanneer die overwegen om Vista aan te schaffen is het handig om te weten of die spellen het dan nog zullen doen.
 
Mij is gezegt geweest dat bij de systeemspecificaties nog geen Vista bij staat omdat het gewoon nog niet uit is voor de consumentenmarkt. Wanneer het eenmaal op de markt is zullen softwarefabrikanten wel de nodige patches voorzien.
 
Mij is gezegt geweest dat bij de systeemspecificaties nog geen Vista bij staat omdat het gewoon nog niet uit is voor de consumentenmarkt. Wanneer het eenmaal op de markt is zullen softwarefabrikanten wel de nodige patches voorzien.

Uiteraard. Daar zoek ik ook meteen op en zal ik bijwerken in de eerste post. Het wordt een soort database.
 
Alles is welkom

zoals u kunt zien heb ik de lijst weer ernstig uitgebreid. Alle fouten in andere spellen zijn hier welkom ;).
 
Mij is gezegt geweest dat bij de systeemspecificaties nog geen Vista bij staat omdat het gewoon nog niet uit is voor de consumentenmarkt. Wanneer het eenmaal op de markt is zullen softwarefabrikanten wel de nodige patches voorzien.

Zou best kunnen maar nog steeds niet echt handig van ze natuurlijk, kunnen ze beter doen VOOR dat vista op de markt komt, denk ik teminste...


Ik heb zelf nog wel een paar spellen in m'n collectie. Wanneer ik tijd heb (waarschijnlijk aanstaande maandag) zal ik ze eens proberen. Ik post het hier vanzelf wel! :)
 
Laatst bewerkt:
eventuele oplossing op je bureaublad staan de snelkoppelingen druk op de rechter muisknop en ga naar eigenschappen en dan het tabblad compatibliteit en dan vink je '' dit programma in de compatiblitietmodus uitvoeren en selecteer je windows xp.
Grote kans dat hij dan wel wil werken :thumb:
 
Top

eventuele oplossing op je bureaublad staan de snelkoppelingen druk op de rechter muisknop en ga naar eigenschappen en dan het tabblad compatibliteit en dan vink je '' dit programma in de compatiblitietmodus uitvoeren en selecteer je windows xp.
Grote kans dat hij dan wel wil werken :thumb:

Bedankt voor de tip. Deze tips worden opgenomen in de oplossingen.
 
Oplossingen

Hallo allemaal!

Ik heb de lijst wat veranderd en dee opgeloste zaken groen gekleurd en de onopgeloste zaken (natuurlijk) rood ;).

Verder zijn er met de laatste versie van Vista oplossingen gekomen en werken spellen weer fatsoenlijk. Ik kan dit helaas niet voor alle spellen controleren aangezien ik ze niet allemaal heb, maar ik zoek natuurlijk gewoon door ;).
 
F1 Challenge 99-02 werkt ook niet.
Ik heb het wel voor elkaar gekregen om hem te laten werken.. Maar ik weet niet meer precies wat.
 
hij staat er bij, weet je wat het probleem was (de symptomen).
 
Weer een oplossing. deze keer is het de beurt aan World of Warcraft ;)

kunnen we weer fatsoenlijk mmorpg-en :p.

verder is Gametap en knight online verwijderd

- Gametap omdat deze niet beschikbaar is in Nederland, dus is erg zinloos in dit forum.
- Knight online omdat de makers van dit spel absoluut niets te maken willen hebben met Vista en zullen dus geen patch uitbrengen. Helaas.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan