Spelletjes en RSI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hoi,

Er zijn 2 spellen die ik echt leuk vind en dat zijn GTA 3 en GTA Vice City. Maar als ik 1 van beiden speel krijg ik na ongeveer een half uurtje al last van beide polsen (voornamelijk rechts). Dit gaat niet zo snel over, ik heb eergister 2 uur VC gespeeld en ik zit nu nog steeds met een zere pols. Bij normaal computer gebruik heb ik er nooit last van, maar vanaf dat ik eergister het spel heb gespeeld, heb ik er al constant last van, bij alles wat ik doe. Als ik een tijd niet achter de PC zit heb ik er geen last van, maar zodra ik de muis dan weer vastpak begint de ellende weer...

Hebben meer mensen hier last van? Zou het komen door de vele handelingen die je tijdens het spel verricht?

RSI

Je bent niet de enige (getuige de media aandacht die RSI krijgt tegenwoordig)

Dat je eerder last krijgt van spieren en gewrichten tijdens het gamen is niet meer dan logisch eigenlijk.

Tijdens het typen van een word documentje zit je lang niet zo krampachtig achter je beeldscherm dan waneer je een spelletje aan het spelen bent.

Juist spellen die een snelle reactie eisen zorgen ervoor dat je onbewust een bepaalde (geforceerde houding aanneemt)

Indien je die onnatuurlijke houding dan ook nog eens uren lang volhoudt dan is het niet gek dat je juist in die houding (al is het maar je pols) last krijgt van dit soort klachten.

Neem je klachten in ieder geval serieus, ze kunnen op den duur behoorlijk ernstig worden.

In mijn geval was een maanden durende hoofdpijn de oorzaak van een verkeerde houding achter het scherm.

Suc6

Edit:

Ik was in een grijs verleden verpleegkundige.

Laatst bewerkt:
Ik heb 3 maanden met een beknelde zenuw in mijn elleboog gelopen als gevolg van het zeer veel vuldig spelen van Quake en Unreal Tournament.

Resultaat, in de buitenste helft van mijn rechter arm (het rode deel in het onderstaande plaatje) geen gevoel meer. Hetzelfde gevoel dat je soms in je benen hebt als ze "slapen" en dat 3 maanden lang.
Is gelukkig vanzelf over gegaan na verminderen van de intensiviteit waarmee ik speelde.

Het begon met dezelfde klachten die jij nu hebt. Dus neem je klachten serieus zoals Tron ook al zei, voor je het weet loop je ook met zoiets.
Olav

arm.gif

Laatst bewerkt:
Mjah, ik game altijd wel en heb zo nu en dan wat last van me wijsvinger van me rechterhand. Maar echt last van me gewrichten heb ik nooit gehad.

Volgens mij heb zit ik wel ergonomisch achter me pc. Een verkeerde pc-opstelling kan ook pijnlijke gewrichten opleveren.

Misschien zijn je polsen nog niet echt gewend aan snelle en langdurige muis-bewegingen, aangezien je zo nu en dan gamed?

Ik heb ook wel eens last gehad van RSI, sterker nog, ik heb er een ontstoken pees aan overgehouden, die is chirurgisch schoongemaakt (wil je niet zien :p)

Voor wat betreft de pijn in nek/schouder werd gezegd dat ik daar maar mee moest leven. Ik ben toen naar een chiropractor geweest. Echt een uitkomst, dat durf ik iedereen te adviseren..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan