splashscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou het kunnen tekenen.
Je hebt een afbeelding nodig in je resource
Dit kun je in het Form1_Load event zetten:
Code:
Dim g as Graphics = Me.CreateGraphics
g.DrawImage(My.Resources.splashscreen, Me.Width / 2 - My.Resources.splashscreen.Width / 2, Me.Height / 2 - My.Resources.splashscreen.Height / 2)
(Dit tekent een afbeelding in het midden van je programma, niet het midden van het scherm.)
 
splashscreen is geen onderdeel van resources zegt hij.
kan je misschien precies intypen wat zou kunnen werken? dan kan ik dat eens testen
 
Je moet een afbeelding maken met paint ofzoiets en die toevoegen aan je resources (Solution Explorer » [Project Naam] Dubbelklik » Resources » Add Existing item).

Die afbeelding heet dan splashscreen.
 
ja, ik zal het zo maar doen. het is zo goed als af, enkel het splashscreen blijf hangen. mijn programma komt niet.
ik heb de volgende code gebruikt.
Code:
My.Application.MinimumSplashScreenDisplayTime = 1000

OF

Private Sub frmHoofdvenster_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        'splOmzettingen.ShowDialog()
        splOmzettingen.Show()
        System.Threading.Thread.Sleep(2000)
        splOmzettingen.Close()
    End Sub
met showdialog blijf het hangen, en met show werkt de tijd wel, maar wordt mijn afbeelding niet in het screen gestopt, dus daar heb ik gewoon een kader.
heeft er iemand misschien een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Logisch dat je programma blijft hangen, je laat hem even "slapen" en dan blijft het dus hangen. Waarom gebruik je sowieso Sleep? En kan je even alle code posten?
 
Logisch dat je programma blijft hangen, je laat hem even "slapen" en dan blijft het dus hangen. Waarom gebruik je sowieso Sleep? En kan je even alle code posten?

ja, maar na het slapen moet hij het toch sluiten?

dat is alle code die ik gebruikt heb.

mvg
 
Je wilt dus het verschil weten tussen een show() en showdialog()?

show() is de standaard methode om een form weer te geven. En daarna door te gaan met je huidige code.

showdialog() is een andere (modale) mogelijkheid om een form weer te geven. Het grote verschil is dat showdialog wacht met het vervolgen van de code tot dat er een gebruikersonderbreking is. Ook is er geen mogelijk tot invoeren op het form of activeren van andere events totdat het wordt gestopt.

Code:
        Dim f As New Form
        Dim returnWaarde As DialogResult

        returnWaarde = f.ShowDialog()

returnwaarde wordt hier pas 'gepoked' op 2 (cancelled) wanneer het wordt afgesloten.
Hij stopt dus niet , maar wacht op een gebruikers actie.

met andere woorden : show() gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Welke versie VB werk je eigenlijk?
In de Vb.com 2008 kun je een heel makkelijk aanmaken.
add , new item
kies voor Windows form, Splash screen
Ga dan naar My Project
Tabblad Aplication
Onder in tabblad heb je het veld Splash Screen , zoek je nieuwe aangemaakte Splashscreen.
En klaar
 
lezen is ook een kunst , het mocht geen apart formulier zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan