spontaan opnieuw opstarten pc...komt door videokaart??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Drummert

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2005
Hallo,

ik heb onderstaande vraag nog lopen, maar daarbij nog geen suggesties gehad van waar het aan kan liggen

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/893283-PC-start-spontaan-opnieuw-op-of-wil-niet-afsluiten

nu heb ik maar eens geprobeerd om mijn videokaart (MSI GTX 650 TI 1GB) er uit te halen en de monitor op onboard aan te sluiten. Dit lijkt het probleem te hebben verholpen aangezien ik er een volle avond nu mee heb gedraaid :)

Ik trek dus (tot nu toe) de conclusie dat het aan de de videokaart heeft gelegen. Maar kan zo'n kaart dat eigenlijk wel veroorzaken? Zou ik dan de driver moeten updaten om 'm weer te laten draaien? Of is het gewoon een kwestie van pech en moet ie vervangen worden?

Hoor graag.

BVD
de drummert

Zelfde probleem gisteren gehad met een game-pc die niet meer wou booten, ook niet met een andere voeding.
Zat een GTX 760 in, die was overleden, op de interne gpu van de Core i5 werkte alles normaal.
Nu een GTX 970 geplaatst en alles gaat weer als een raket.:thumb:

Je mag dus concluderen dat je videokaart dood is en deze een enkele reis kliko geven naar mijn idee....hoe vervelend ook..:(

Dag, De laatste, beste en absoluut voor jouw besturingssysteem geschikte driver moet natuurlijk altijd geïnstalleerd zijn.

Een grafische kaart stelt meestal hoge eisen aan het wattage van de voeding, een andere voeding kan daarom ook een ongeschikte zijn. Terugwaartse compatibiliteit voor pci-e versies is niet altijd betrouwbaar. De kaart zou nog in een andere computer geprobeerd kunnen worden. Het zal goed uitkomen om een foutmelding te zien. Ik kan hierover geen uitsluitsel geven voor wat betreft alle Windows versies:

Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen" Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok. Als het goed is krijg je nu een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart.

Raadpleeg anders de logboeken van Windows over de fouten van bepaalde momenten in het verleden.

Het videogeheugen is vaak niet goed of wordt niet juist aangesproken. Dat kan getest worden maar niet iedere kaart met het zelfde programma dus dat zou je zelf even moeten opzoeken.

Met vroegtijdig falende hardware gewoon terug gaan naar de winkel omdat het niet doet wat je er van kan verwachten. Je hebt dan recht op teruggave van een gedeelte van het bedrag.

Hallo Alfred 2,
Dankzij jouw advies (ik had natuurlijk ook zelf beter moeten weten) heb ik mijn GPUtje GEEN enkele reis kliko hoeven geven, want de videokaart is alive and kickin'!
Een verse driver heeft 'm weer nieuw leven ingeblazen en de spontane herstart problemen lijken verleden tijd.
Thanks!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan