Spontane reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.

DMNCK

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2013
Berichten
18
Dag allemaal,

Ik zit al een hele tijd met een enorm frustrerend probleem. Mijn desktop blijft rebooten op willekeurige momenten. Hij springt gewoon af en start zich vanzelf weer op. Ik ben geneigd om te zeggen dat het is wanneer ik iets actiever bezig ben (bv. een spel spelen) maar dit is zeker niet altijd het geval. Ook wanneer deze gewoon niets aan het doen is komt het voor. Soms heb ik wel de indruk dat het vooral op z'n ergst is als ik wanneer de dekstop net is opgestart er meteen in vlieg en van alles begin te doen (dus zonder hem eerst tijd te geven zeg maar).

In de event viewer zie ik dit:
Knipsel.PNG
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Hierdoor dacht ik dat mijn voormalige powersupply (Cooler Master GX 650W Bronze) niet voldoende was en heb ik een andere geplaatst (Corsair RM1000 80 plus Gold). Dit mocht niet baten.
Ik dacht dat het misschien lag aan een slechte verdeelstekker. Dus ik heb de power supply rechtstreeks in het stopcontact gestoken, maar ook herstartte hij nog gewoon.

Kan iemand mij aub helpen? Ik zit met de handen in de haren.

Als je meer (of duidelijkere) info nodig hebt, ik hoor het graag!
 
Hoi,


Ik zou even het vinkje weg halen bij automatisch opnieuw opstarten .Dit kan je vinden onder rechtermuisknop deze computer dan geavanceerde systeeminstelling kiezen en dan voor opstart en herstelinstellingen en daar eerder genoemde vinkje weghalen.
Dan start hij niet opnieuw op maar komt met een blauw scherm waar een code opstaat met die code kunnen we wat gerichter opties geven wat er mis zou kunnen zijn
 
Ik heb het net even nagekeken en bij mij stond deze al afgevinkt, maar ik krijg geen jammer genoeg geen blauw scherm...

Knipsel.PNG
 
WhoCrashed (Crash Dump Analysis)

Crash dump directory: C:\WINDOWS\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 13/02/2015 20:10:47 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\021315-25625-01.dmp
This was probably caused by the following module: tcpip.sys (tcpip+0x256CD)
Bugcheck code: 0xD1 (0xFFFFFFFFF3943CE4, 0x2, 0x1, 0xFFFFF800A0CA76CD)
Error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\tcpip.sys
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: TCP/IP-stuurprogramma
Bug check description: This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.

Speccy
http://speccy.piriform.com/results/UvLO5pdk4pZ0zATrxTgj1Lz

Kan ik nog iets van informatie aanleveren? Is er trouwens een manier waarop ik kan nakijken of het bv. stroompieken ligt?
 
Zo te zien is het de driver voor de lan, doe eens een driver rollback als er no een oudere staat aan het eind van "stuurprogramma bijwerken", er staat nu een microsoft gerelateerde driver op.
Je vertelt niet van wanneer dit probleem zich voordoet, kijk eens bij de updates of er iets over een lan driver of tcpip.sysy staat.

Of gebruik die van Asus.
https://www.asus.com/nl/Motherboards/M5A97_EVO_R20/HelpDesk_Download/

Waarom blijf je denken dat het iets met de voeding heeft te maken?
 
Ik heb een driver-update gedaan voor m'n LAN. Maar het heeft niet mogen baten. Hij is daarnet weer uitgevallen en herstart.
Maar wat me net opviel in de WhoCrashed log: de crash dateert van 13 februari 2015. Deze reboots vinden dagelijks plaats, dus de datum zou toch van iets recenter moeten zijn lijkt me? Maar deze verschijnen niet in WhoCrashed.

De reden waarom ik denk dat het iets met de voeding te maken heeft is omdat er in de event viewer van Windows het volgende staat:
Knipsel.PNG

Deze lijst is wel accuraat met het voorkomen van de reboots.

Het probleem heeft zich voor zover ik me herinner eigenlijk al van het begin dat ik de desktop heb zich voorgedaan. In het logboek staat dat de eerste maal op 11 januari 2014 was, dus het is al wel een tijdje aan de gang...
 
Je hebt al een andere voeding en dan lijkt het me sterk dat ze beide niet goed zijn.
Had niet de datum gezien bij who crashed, overigens.

Heb je "snel opstarten" soms ingeschakeld in systeeminstellingen?
Zo ja, vink die eens uit en kijk of het nog steeds voorkomt.
 
Sorry voor het latere antwoord, ik was er even tussenuit!

Ik heb even moeten zoeken, maar het "snel opstarten" was inderdaad ingeschakeld. Ik heb het nu uitgevinkt, en van zodra hij weer reboot laat ik iets weten.

P.S. Al enorm bedankt dat je met me wil meedenken.
 
Vandaag heb ik weer een aantal reboots gehad! Dus het is nog niet verholpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan