Spot Net...niet... .Rar en Par/ Quickpar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Oh... leuk lekker een grote collectie van muziekjes aanleggen.. Sommige albums komen kant en klaar binnen, anderen zijn verpakt in vervelende "kapotte" of versnipperde .rar files.

Ik heb quickpar geinstalleerd... maar kan er maar moeilijk mee overweg... Want... Als quickpar repareert... WAT word er dan gerepareerd? Een .rar Batch die je daarna kunt uitpakken zonder gezeur?

Kan iemand mij in kleutertaal uitleggen WAT er gebeurd met die .rar bestanden? Hoe ze vervolgens conflict-loos te openen zodat alles klopt?

Laatst bewerkt door een moderator:
1) je kunt sabnzbd installeren, ben je in een keer van het probleem af.

2) downloads worden meestal samengepakt tot RAR files. Die rar files worden meestal gecreëerd met een maximum grootte, zoals 64 MB. Vervolgens worden de rar files weer opgeknipt in nieuwsberichten. Nu kan het zijn dat een van de nieuwsberichten waar een deel van een rar in zit beschadigd is of niet beschikbaar op de newsserver. In dat geval kun je een PAR block gebruiken om dat gat te vullen (is iets ingewikkelder, maar laat ik even achterwegen). Dus als je 10 van (bijvoorbeeld) 160 berichten mist, heb je 10 par blocks nodig om het gat te repareren. Is het gat groter dan het aantal par blocks heb je pech en kun je het niet meer gebruiken.

@tmol: Daar ben ik al geweest en dat is allemaal abra cadabra... Nou weet ik best veel van computers maar dit gaat me effe de pet te boven. :confused:

Quickpar repareert kapotte rar bestanden, mits er ook PAR bestanden bij zitten. Het is toch niet belangrijk wat er gerepareerd wordt, als het maar gerepareerd wordt zodat je de RAR bestanden met bijvoorbeeld Winrar uit kunt pakken.

Ok... da's duidelijk tot zover...

Moet ik dat quickpar zo instellen dat hij de beschadigde bestanden na reparatie weggooid en dat ik dan 'uitpakbare' rar's over hou?

Je kan het inderdaad instellen, dat de PAR bestanden na reparatie in de prullenbak gezet worden. Echter Quickpar, kan geen RAR bestanden uitpakken. Hiervoor heb je bijvoorbeeld Winrar of Winzip nodig. De freeware software 7zip kan het ook uitpakken.

Na Verificatie en reparatie zie ik groene icoontjes bij de rar files... maar uitpakken zorgt voor een conflict/foutmelding bij winrar... "Unexpected End Of Archive" en "The File Is Corrupted"

Ik ben al aan het zoeken naar een makkelijker programma... want dit is ronduit *KNIP* :evil:

Gewoon: Open file, scan file, repair en output in directory X... klaar! Nix geen gehannes met blocks en par files... dat mag lekker allemaal op de achtergrond gebeuren wat mij betreft...

:d'K heb gedownload... 32bits app... hmm... maar dit is wel wat ik zoek denk ik. :)

Laat wel weten of het werkt...

ADD: Oh wat leuk... "het programma 'doet' wat op de achtergrond... moet je je maar afvragen of je er controle over hebt....

- De instel wizard is klaar

Click-Button: "Ga Naar SABnzbd" ...>>> Browser... "Er wordt gewacht op een antwoord van localhost"... >>> "De Webpagina kan niet worden weergegeven"...

We gaan nog even door.... Browser sluiten> Start SABnzbd.... Login scherm met user en password... Invoer username> Invoer password... Enter....
Fout 401 Unauthorized: Je moet een geldige gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

We rommelen vrolijk verder....

YAY!

Ik ben erin!!! :d :love:

En vervolgens doen we vrolijk NIX... :( Upload vanuit mijn systeem... nop...

Ik geef op... :(

Het enige wat je hoeft te doen is een directory instellen waar je de NZB files kan vinden. Bijvoorbeeld als je NZB's download naar c:\downloads even zo instellen dat hij automatisch daar de NZB's ophaalt, eventueel een uitpak directory instellen en alles gaat vanzelf

Okiedook... proberen we dat...

En zonder resultaat... veel missende bestanden "Kan niet uitpakken..."

Eh... de groeten ik doe het wel met torrents want deze rotzooi duurt me te lang.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan