Spyware Aanrader

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een antivirusprogje resident mee laten draaien is tegenwoordig een must.
Een anti spyware progje laten meedraaien is niet noodzakelijk. Spyware is lang niet zo "eng" als het woord doet vermoeden en, ik herhaal het nog maar een keer, als je maar periodiek scant, is er weinig aan de hand,

?

Ze beschermen je ook helemaal niet, ze sporen spyware/malware alleen maar op, en ze vinden infecties tijdens het scannen, en niet als het programma niet aan het scannen is.

Maar heeft het dan wel nut om zulke beveiligings software te instaleren?
Dus bijvoorbeeld bij spywareblaster die werkt alleen als je hem opstart. Dan immuniseert hij je computer en dan is het klaar maar moet je dat dan elke dag doen.

Maar ik spook meer uit dan alleen op win*& sites te gaan. Ik download van alles om te zien of ze goed zijn. Kijk de free versie van Ad-Aware beschermt je niet realtime.

Zelfs in een muziekje dat je download kan al iets zitten zoals virussen of spyware.
En als je er dan achterkomt is het mischien te laat (Voorkomen is beter dan genezen)

Maar is wel Knap van jou lol mijn computer zou dan mischien 10x al gecrasht zijn

Hou het inderdaad simpel, voldoe je aan de volgende drie punten dan ben je in principe goed beschermd:

1) zorg dat er een anti-virusprogramma altijd meedraait, en zet de optie voor automatische update aan of als dit niet mogelijk is, controleer dan dagelijks op updates.

2) zorg dat er een anti-spywareprogramma altijd meedraait (in realtime dus). Dit is minimaal SpywareBlaster (en dat is gelijk een uitzondering, die werkt preventief, niet in realtime, maar kan voldoende zijn als je een redelijk surfgedrag hebt), en naast SpywareBlaster kun je bijvoorbeeld TeaTimer van Spybot S&D aanzetten, of Ad-Watch (voor mensen die wel de Plus- of Pro-versie hebben) of bijvoorbeeld het Resident Shield van AVG Anti-Spyware (is een betaald programma, maar er is een 30-dagen trial).

3) zorg dat er een firewall aanstaat. Dit kan de Windows Firewall maar aangezien deze niet op zowel inkomend en uitgaand verkeer controleert, is het aan te raden een ''echt'' firewall te nemen. Gratis voorbeelden zijn Comodo en Sygate..

OF: neem een totaalpakket, een security suite, een uitstekende (beste op dit moment) is Kaspersky Internet Security.

Maar heeft het dan wel nut om zulke beveiligings software te instaleren?
Dus bijvoorbeeld bij spywareblaster die werkt alleen als je hem opstart. Dan immuniseert hij je computer en dan is het klaar maar moet je dat dan elke dag doen.

Ja, scannen is heel belangrijk. Als je een normaal surfgedrag hebt, kan je zonder anti-spywareprogramma in realtime.

SpywareBlaster hoef je niet op te starten en hij start zichzelf ook niet op. Simpel gezegd: SpywareBlaster maakt bepaalde gaten in Firefox en Internet Explorer dicht, zodat door die weg geen malware naar binnen kan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan