Spyware in Ad-aware ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik hoor en lees hier en daar, dat Ad-aware 'zelf' spyware bevat !
Kan me dat niet voorstellen ! Wie weet daar evt. meer van. Wellicht een link, waar meer info te vinden is !

Je zegt dat je het leest..

Zou je ook een linkje kunnen plaatsen zodat we zelf ook even een kijkje kunnen nemen

Gelezen is een groot woord (Sorry daarvoor).
Een kennis van mij, zegt me dat na het draaien van Norton 2004, Adaware als een soort van virus in
quarantaine werd gezet.

Ik zal de boodschap doorgeven, zeer bedankt !

Geplaatst door Yari02
Een kennis van mij, zegt me dat na het draaien van Norton 2004, Adaware als een soort van virus in
quarantaine werd gezet.

Klopt, mijn virusscanner (ook NAV 2004) sloeg ook op hol na het installeren van ad-aware 6.0.
tevens werd de startpagina van internet gewijzigd in mysearch.com en als je die weer wil terugveranderen staat hij ff later weer terug :mad:
Ben wel ff bezig geweest om dat uit het register te krijgen.

Geplaatst door Qistnx

Klopt, mijn virusscanner (ook NAV 2004) sloeg ook op hol na het installeren van ad-aware 6.0.
tevens werd de startpagina van internet gewijzigd in mysearch.com en als je die weer wil terugveranderen staat hij ff later weer terug :mad:
Ben wel ff bezig geweest om dat uit het register te krijgen.

Dat heeft niets met Ad-Aware en evenmin met Norton te maken. Dit probleem is gewoon veroorzaakt door het binnenhalen van MySearchNow-spyware (mogelijkerwijs door het installeren van Messenger Plus). Dat dit probleem zich voordeed na de installatie van Ad-Aware betekent nog niet dat Ad-Aware het zou hebben veroorzaakt.

Wel heel toevallig, maar zou nog mogelijk kunnen zijn.
Echter waarom geeft Norton dan diverse meldingen nadat alleen ad-aware was geinstalleerd.
Ik scan meerdere keren per week m'n hele systeem en maak gebruik van de laatste updates.
Het probleem is gekomen nadat ik ad-aware heb geinstalleerd en nogmaals daarvoor had ik dus geen problemen.
MSN plus zogt ook voor dat soort problemen maar die had ik niet geinstalleerd op deze PC.
Heb inmiddels m'n systeem geformateerd (had een andere reden) dus helaas kan ik geen screen laten zien.

GreetZ Qistnx

Geplaatst door Qistnx
Echter waarom geeft Norton dan diverse meldingen nadat alleen ad-aware was geinstalleerd.
Ik scan meerdere keren per week m'n hele systeem en maak gebruik van de laatste updates.
Het probleem is gekomen nadat ik ad-aware heb geinstalleerd en nogmaals daarvoor had ik dus geen problemen.
MSN plus zogt ook voor dat soort problemen maar die had ik niet geinstalleerd op deze PC.
Heb inmiddels m'n systeem geformateerd (had een andere reden) dus helaas kan ik geen screen laten zien.

GreetZ Qistnx

Weet je zeker dat het niet gewoon adware (dus niet AdAware) is dat door Norton wordt gevonden? Ik heb ook Norton 2004 en AdAware 6 en dat levert nooit enig probleem op.
Die ongewenste startpagina van MySearch die jij had, daarvan weet ik echt voor 100% zeker dat dat niet door de installatie van AdAware 6 werd veroorzaakt. Zo'n browserhijacker kun je trouwens zomaar, zonder dat je er erg in hebt, bij het internetten binnenhalen - zeker als je Internet Explorer gebruikt.

Geplaatst door Qistnx

GreetZ Qistnx

Hoi Qistnx,

Ik zou je graag van je probleem af willen helpen:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=161468 al is het maar om te laten zien dat AdAware er niets mee te maken heeft.

Daarbij ben ik er van uit gegaan dat je een legale versie hebt. Als je een zogenaamde gratis volledige versie van KaZaa of zo hebt afgeplukt, geef ik geen garanties dat het toeval was.

In het algemeen even: AdAware heeft een betere "unzipper" en "unrar" routine dan Norton.
Het kan dan ook voorkomen dat Norton opeens afgaat als je met AdAware aan het scannen bent. NAV controleert elk bestand dat geopend en gebruikt wordt en daardoor vindt het soms een virus in de map die AdAware gebruikt ome uitgepakte bestanden te scannen. Dit komt dan doordat Norton het zelf niet uit kon pakken en het bestand pas herkend als AdAWare dat voor hem gedaan heeft. Ook dit lijkt vaak tot het roepen van "er zat een virus in mijn AdAware"

Groetjes,

Pieter

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 15:34:44, on 29-4-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Deze log plaats ik omdat mijn pc geheel in de soep is gelopen vandaag nadat ik een programma msn + verwijderd had . Spybot had ik al gedaan en de nodige troep gevonden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, ik snap er niksmeer van ben te lang weeggeweest op helpmij denk ik [bloos] dacht toch echt in de goede sectie te zitten net????? ik ga weer ff op ieuw mijn log neerzetten op de goede plek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan