spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

lainke

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Hoi iedereen,

Weet er iemand een goed programmatje om "spyware" tegen te gaan ?

Met dank,

Alain

Volgens de allerlaatste testen heeft Windows de allerbeste Anti spyware program. Het is echter nog wel een Beta versie en volledig in het Engels maar veruit de beste.

Geplaatst door PJnijm
Volgens de allerlaatste testen heeft Windows de allerbeste Anti spyware program. Het is echter nog wel een Beta versie en volledig in het Engels maar veruit de beste.
Heb je ook deze topic daarover gelezen:
Bond: antispywaresoftware werkt niet of nauwelijks... <--klik.
Erg betrouwbaar is de uitslag niet, als je het mij vraagt.:confused:
Microsoft Antispyware is niet voor niets nog Beta, het vind nog teveel "false positives"
.
Hier info hoe je Spyware kan voorkomen:
Het voorkomen van spyware-infecties en browserhijacking <--klik.

Geplaatst door PJnijm

Zou je eens wat links willen geven naar die "allerlaatste testen" die zouden bewijzen dat Windows AntiSpyware "veruit de beste" is?

Deze testen komen uit de Digitale Consument van de Consumentenbond. Dit is een apart blad dus kan ik niet volledig de testresultaten laten zien helaas. Ben ik vannacht nog aan het tikken......:p

Geplaatst door PJnijm
Deze testen komen uit de Digitale Consument van de Consumentenbond. Dit is een apart blad dus kan ik niet volledig de testresultaten laten zien helaas. Ben ik vannacht nog aan het tikken......:p

Uit de eerder vermelde link:
Geplaatst door gezina
Dit blijkt uit een test van de Consumentenbond naar antispywaresoftware. In totaal testte de bond dertien pakketten. Geen enkel programma herkende en verwijderde alle spyware.
Gaat om dezelfde test lijkt me.

Geplaatst door PJnijm

Lees nu eens wat hier staat over die test van de Consumentenbond: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=210793

Crash verwees je er ook al naar.

Kijk eerst eens kritisch naar wat de Consumentenbond beweert en hoe ze het onderzocht hebben, voordat je zulke vérgaande uitspraken doet. Op deze manier doe je de makers van bijvoorbeeld AdAware en Spybot echt tekort. Windows AntiSpyware kan nog altijd bij lange na niet tippen aan AdAware. Als een test anders uitwijst, klopt de test niet. En dat die test van de Consumentenbond niet klopt, dat is vanmiddag al duidelijk geworden.

Ik vroeg daarbij ook om jullie ervaringen en zetten enkel hun standpunten hierbij.

Mijn ervaring dan maar:
Ik heb het gezien bij familie van mij. Die had het geïnstalleerd nadat ze allemaal spyware en andere troep had.
Na anderhalf uur had ik het verwijderd. Ik werd er gek van. Ik kreeg alleen maar meldingen:confused:
En als ik iets blokkeerde had ik het later weer.

Ik ben er dus niet positief over.

Blijf ik voorlopig gewoon Ad-Aware, CCleaner en Spywareblaster gebruiken. Dit gaat tot dus verre uitstekend, maar goed je leest wel eens wat he?
:cool:

Spybot gebruik ik alleen wanneer het echt nodig is. Die wil soms nog wel eens een proggie weg halen vandaar.

...plus SpywareGuard en het MVPS Hosts File.

En dan heb je een combo voor de verwijdering en het voorkomen van spyware verzameld waar Windows AntiSpyware echt niet tegenop kan hoor...

(Ccleaner is geen antispywareprogramma trouwens, maar gewoon een programma voor een uitgebreide schijfopruiming.)

En de belangrijkste tip is natuurlijk:
Opletten tijdens het internetten. Niet zomaar overal op klikken.

Jeetje Buffy hoeveel programma's heb jij wel niet om je spyware te verwijderen. Die laatste twee heb ik nog nooit van gehoord.................Spywareguard (lijkt op spywareblaster) en MVPS Hosts File...? nog nooit van gehoord. Word wel allemaal erg veel he?

Heb die hostfile geopend maar krijg hem verder niks te zien vreemd.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan