SpywareGuard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Saldos,

SpywareBlaster verhindert alleen de installatie en het opstarten van ActiveX. SpywareGuard controleert executables op spyware. Dus het advies is om ze beide te gebruiken.
Een ander verschil is dat SB niet op de achtergrond hoeft te draaien en SG wel.

Groetjes,

Pieter

PS voor degenen die BrowserHijackBlaster gebruiken. Deze wordt geheel vervangen door SG en is daarmee overbodig geworden.

Pieter, als je spyware niet kunt downloaden omdat SpywareBlaster erop zit, dan kun je toch ook geen executables runnen? Dat bedoelde ik eigenlijk en omdat ze alle twee dezelfde definities gebruiken zal SpywareGuard nooit afgaan.

Het enige waar je dan SG voor nodig zou kunnen hebben is als je een executable via email, msn messenger of kazaa binnen zou krijgen. Daar zou het wel handig voor zijn denk ik.

Even als voorbeeld lop.com
De oude varianten met een vast CLSID worden door SpywareBlaster wel tegengehouden, maar de nieuwe die een random CLSID aanmaken (logischerwijs) niet aangezien SpywaareBlaster op CLSID werkt.
SpywareGuard zal echter het installatieprogje herkennen en tegenhouden.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Even als voorbeeld lop.com
De oude varianten met een vast CLSID worden door SpywareBlaster wel tegengehouden, maar de nieuwe die een random CLSID aanmaken (logischerwijs) niet aangezien SpywaareBlaster op CLSID werkt.
SpywareGuard zal echter het installatieprogje herkennen en tegenhouden.

Groetjes,

Pieter

Hm dat heb ik niet helemaal begrepen Pieter.
Ik weet dat CLSID een sleutel is die in de registry zit in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID, maar ik weet niet precies wat jij er hier mee bedoeld.

Hoi Saldos,

Als je een ActiveX element bekijkt in bv HijackThis zie je dat ze een ClassID nummer hebben.
SpywareBlaster blokkeert die nrs van bekende spyware door een aanpassing in het register (het zgn killbit)
Doordat echter sommige spyware programma's random CLSID nrs aanmaken biedt SpywareBlaster daartegen geen verweer. Voorbeelden het genoemde lop.com en WurldMedia.

Overigens is versie 2.1 al uit. Kan en mag over versie 2.0 heen geinstalleerd worden.
http://www.wilderssecurity.com/index.php?board=34;action=display;threadid=9347

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Hoi Saldos,

Als je een ActiveX element bekijkt in bv HijackThis zie je dat ze een ClassID nummer hebben.
SpywareBlaster blokkeert die nrs van bekende spyware door een aanpassing in het register (het zgn killbit)
Doordat echter sommige spyware programma's random CLSID nrs aanmaken biedt SpywareBlaster daartegen geen verweer. Voorbeelden het genoemde lop.com en WurldMedia.

Overigens is versie 2.1 al uit. Kan en mag over versie 2.0 heen geinstalleerd worden.
http://www.wilderssecurity.com/index.php?board=34;action=display;threadid=9347

Groetjes,

Pieter

Heb hem net geinstalleert hoef ik daar voor de rest niets aan te doen start ie ook gewoon op ??

ppfff.... dit is me allemaal veeeel te technisch!!!

Ik dacht dat ad-aware tegenwoordig wel weer up-to-date was... Is dat niet zo dus?? Zal ik dan maar Spybot installeren?? en dan ad-aware un-installeren???

groet...

ria

Geplaatst door sweetsugarbaby
ppfff.... dit is me allemaal veeeel te technisch!!!

Ik dacht dat ad-aware tegenwoordig wel weer up-to-date was... Is dat niet zo dus?? Zal ik dan maar Spybot installeren?? en dan ad-aware un-installeren???

groet...

ria

ik denk dat de meesten hier ze allebei gebruiken, ik iig, beetje paranoia misschien ;-))

Hoi sweetsugarbaby,

SpywareGuard en SpywareBlaster zijn ter voorkoming en Spybot en AdAware zijn voor het achteraf opruimen.
SpywareBlaster zou ik in ieder geval installeren, omdat het niks kost, zelfs geen systeembronnen.

Zolang je geen problemen hebt is of AdAware of Spybot voldoende. Ik heb ze ook beide, maar dat is meer om uit te vinden wie ik wat moet sturen omdat ze het nog niet kennen.

Groetjes,

Pieter

sweetsugarbaby,

Installeer ze maar voor alle zekerheid gewoon maar alle twee dus SpywareGuard en SpywareBlaster . Dan heb je meer zekerheid. Het is wel een mooi programma en gratis, dus waarom er geen gebruik van maken?
Hij neemt iets meer geheigen in beslag, maar dat moet geen probleem zijn denk ik.

ok, ik heb spybot net geinstalleerd en gerund.. ik kreeg 2 foutmeldingen. n.l. de volgende:

Alexa Related: Whats related link (vervang bestand)
C:\WINDOWS\Web\RELATED.HTM

en

Windows Media Player: Client ID (Register-verandering)
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\Settings\Client ID=

Ik heb hier nog niets meegedaan. wat moet ik nu doen?? Herstellen???

groet

ria

sorry.. maar hoe verwijder ik de spyware???
ik zie alleen maar "herstellen"..
als ik rechtsklik zie ik ook geen optie om het te verwijderen.. sorry.. ik voel me wel een beetje dom..:-((

sorry.. maar hoe verwijder ik de spyware???
ik zie alleen maar "herstellen"..
als ik rechtsklik zie ik ook geen optie om het te verwijderen.. sorry.. ik voel me wel een beetje dom..:-((

Ik denk dat je in de herstel optie zit sweetsugarbaby.

Ik heb hier nog niets meegedaan. wat moet ik nu doen?? Herstellen???

Gewoon laten herstellen.

Wat betreft het Alexa/Related item, vervangt SpyBot het related.htm bestand dat naar MS , en daarvandaan weer naar Alexa verwijst door een dummy die naar Google verwijst.

In het andere geval dicht SB een veiligheidslek betreffende Windows Media Player door een kleine verandering in het register uit te voeren.

Het enige wat je hoeft te doen, is op 'herstellen 'drukken, en de rest gaat vanzelf.

Grtz

Laatst bewerkt:
ok, bedankt allemaal voor jullie hulp..:-))

Nu nog iets, ik heb dus spyblaster ge-installeerd..
Ik krijg nu een hele lijst met spyware, moet ik nu op:
"kill all checked" klikken??

Jazeker!. Dan beschermt Spywareblaster je tegen die hele lijst van spyware.

En uiteraard vervolgens regelmatig even kijken of er updates zijn.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan