SQL server niet verbonden ??????

• Onderwerp starter Onderwerp starter MenB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MenB

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende:

Gisteren heeft mijn computer een automatische update uitgevoerd en vandaag na het opstarten heb ik op de een of andere manier ineens een icoontje onderin mijn balk gekregen, wanneer ik erop klik krijg ik een klein schermpje waar boven staat:
SQL Server-servicebeheer zie bijlage plaatje.

Achter Server staat niets en achter Services ook niet. Op de een of andere manier ben ik niet verbonden ofzo.

Ik heb geen idee wat een SQL server is, doet en/of dit belangrijk is voor het werken op mijn computer.

Wie kan mij helpen....?????????

Note: ik kan met een computer werken maar alle achterliggende systemen, jargon enz.. snap ik niets van dus graag reacties in 'Jip en Janneke taal'

Groetjes MenB.

Bijlagen

• sql server.jpg
    sql server.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 75
Hallo,

Op wat voor een pc gebeurt dit? Als dit op je werk gebeurt dan heeft dit waarschijnlijk te maken met een softwarepakket wat te maken heeft met dataopslag. SQL Server is namelijk een database waar normaal gesproken data in wordt opgeslagen.

Dit zijn meestal proffesionele software pakketen.

Als je deze melding krijgt op een huis tuin en keuken pc die je alleen maar gebruikt voor e-mail en word dan is dit wel een bijzondere melding.

Reactie op je vraag (Arjee)

Ik ben een bedrijfje begonnen en werk op een laptop. Het is een franchise organisatie waar ik bij aangesloten ben.

Ik heb Windows XP.
Wat doe ik op mijn laptop:
Ik gebruik bijna alle programma's van Office small business 2003.

Vanuit de franchise organisatie heb ik wel een soort programma voor mijn klanten. Het programma kan ik gewoon aanklikken en dan moet ik inloggen, volgens mij draaid dit via het internet want als mijn internet uitvalt dan kan ik niet verder werken.
Dit programma heb ik net nog geprobeert en die werkt gewoon.

Verder heb ik in mijn outlook; business contact manager toegevoegd (om het ooit eens te bekijken wat ik er mee kan :-) )

Prive: doe ik nog wel een muziek of filmpjes downloaden, foto's bewerken en zit ik regelmatig op het internet.

Hopelijk heb je nu een beetje een beeld van wat ik doe op de computer/laptop.
Mocht je nog andere vragen hebben, lees ik het graag.

Groetjes MenB.

Hallo,

Ik zou even contact opnemen met die franchise organisatie. Dat lijkt me het enige programma wat gebruik zou kunnen maken van een SQL Server.

Alle andere programma's lijken me niet in aanmerking te komen voor een SQL connectie.

Succes ermee en groeten!

Bedankt voor je reactie.

Ik ga de organisatie vragen.

Fijn weekend!!

Groetjes MenB.

Office Small Business bevat ook het onderdeel "Business Contact Manager". Dat is een soort CRM pakket die integreert in outlook. En BCM maakt gebruik van een lokaal geinstalleerde SQL Server installatie. BCM zal het nu dus niet meer doen vermoed ik.

Grtz,

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan