SSID en paswoord kopieren naar nieuwe modem

Ik heb zo'n witte Ziggo modem. Ik geloof niet dat daar een kaartje in zit. Heb het wel bij de zwarte versies gezien. Op mijn modem kan ik zo ook niets zien. Tenminste niet zonder hem eruit te halen. Dat moet uiteraard toch gebeuren als de nieuwe binnen is. Ik ben nu even met een oude D-Link router aan het spelen die ik op zolder gevonden had. Acht jaar geleden verhuisd maar dat ding doet het nog. Stond nog ingesteld op een eigen SSID en paswoord. Ik ga daar even het SSID en paswoord dat ik nu wil bewaren in zetten. Mocht alles tegen zitten dan heb ik zo nog een lokaal netwerkje dat contact kan maken met de omvormer en eventueel de Wallbox en dat, onafhankelijk van wat Ziggo me in de maag splitst, blijft werken. Kan ik ook eindelijk bij Ziggo vertrekken want het is 3x zo duur als Odido.

Hoi paultje,
Ziggo zegt dat je een nieuw modem krijgt, laat ze dan deze monteren door hun monteur dan komt alles weer in orde.
Als ze zeggen dat dit moet worden vervangen dan zijn de installatie kosten voor hun. Bel ze en vraag dit dan.
Groetjes Ben

Bedankt, zal ik zeker doen! Ik heb ondertussen wel mijn oude D-Link router een fabrieksreset gegeven (na meer dan 10 jaar ook mijn admin wachtwoord kwijt) en ik heb daar het SSID en WiFi wachtwoord ook in gekopieerd. Dat zit het nog bestaande netwerk niet in de weg omdat het helemaal op de zolder zit. Daar zit tenslotte de omvormer en staan ook nog een paar PC's die wel een fatsoenlijk signaal konden gebruiken. Ik heb dus, hoe dan ook, nog mijn oude netwerknaam en paswoord beschikbaar. Al is het nu via een omweg. Ik had vandaag vrij en wilde toch wat experimenteren met mijn oude zooi. Nu wachten op het nieuwe modem.

When setting up a new modem, you can copy the SSID and password from your old modem. This ensures all your devices reconnect automatically without re-entering Wi-Fi details, making the transition smooth and hassle-free.

Terug
Bovenaan Onderaan