Hallo mensen, ik ben bezig een spreadsheet te maken voor de berekening een gouden handdruk. ik heb het spreadsheet met de voorwaarden bijgevoegd.Berekening dienstjaren 2009
De eerste verandering betreft de berekening van het aantal dienstjaren (factor A). Op basis van de huidige kantonrechtersformule tellen de dienstjaren bij de betreffende werkgever tot de leeftijd van 40 jaar voor 1, van 40 tot 50 voor 1½ en vanaf 50 jaar
De kantonrechtersformule die vanaf 1 januari 2009 als richtlijn zal gaan gelden houdt enerzijds meer rekening met de verbeterde arbeidsmarktpositie van jongere werknemers en anderzijds met de positie van de oudere werknemers.
Vanaf 1 januari 2009 geldt de volgende formule:
1. de dienstjaren tot de leeftijd van 35 jaar tellen voor ½ maandloon per dienstjaar ;
2. van 35 tot 45 jaar voor 1 maandloon per dienstjaar;
3. van 45 tot 55 jaar voor 1½ maandloon per dienstjaar;
4. en vanaf 55 jaar voor 2 maanden per dienstjaar.
Kan iemand mij opweg helpen,
Groeten Peter2507
De eerste verandering betreft de berekening van het aantal dienstjaren (factor A). Op basis van de huidige kantonrechtersformule tellen de dienstjaren bij de betreffende werkgever tot de leeftijd van 40 jaar voor 1, van 40 tot 50 voor 1½ en vanaf 50 jaar
De kantonrechtersformule die vanaf 1 januari 2009 als richtlijn zal gaan gelden houdt enerzijds meer rekening met de verbeterde arbeidsmarktpositie van jongere werknemers en anderzijds met de positie van de oudere werknemers.
Vanaf 1 januari 2009 geldt de volgende formule:
1. de dienstjaren tot de leeftijd van 35 jaar tellen voor ½ maandloon per dienstjaar ;
2. van 35 tot 45 jaar voor 1 maandloon per dienstjaar;
3. van 45 tot 55 jaar voor 1½ maandloon per dienstjaar;
4. en vanaf 55 jaar voor 2 maanden per dienstjaar.
Kan iemand mij opweg helpen,
Groeten Peter2507