Stand alone DVD speler begint te haperen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

halvezool

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Sinds enkele dagen heb ik een probleempje met mijn stand alone DVD speler.

Het beeld is prima maar het blijft regelamtig even stil staan.

Hij doet dit zowel met orginele DVD's als met gebrande SVCD's.

Het lijkt er ook op dat het steeds erger word.

Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen.

Lijkt er op dat ie aan het einde is van ze bestaan (de laser)
dit is ook wat je bij psII heel vaak zietdat hij overslaat of sommig dvdees niet meer pakt

Als je gerantie heb terug brengen heb je die niet dan kan je hem open maken en met een brillendoekje (houtloos) ff een beetje schoon deppen (niet vegen)

Geplaatst door GTD
Als je gerantie heb terug brengen heb je die niet dan kan je hem open maken en met een brillendoekje (houtloos) ff een beetje schoon deppen (niet vegen)

wat dacht je van een gewone schoonmaak cd ?? ;)

Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met schoonmaak CD's. Ik maak de lenzen altijd schoon met een wattenstaafje en alcohol. Werkt perfect.

Geplaatst door RGTMO
Ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met schoonmaak CD's. Ik maak de lenzen altijd schoon met een wattenstaafje en alcohol. Werkt perfect.

zolang je maar heel erg goed oppast dat je niet te veel alcohol gebruikt en zeker niet naast de lens komt.
de lens zit namelijk gelijmt en door de alcohol kan die lijm oplossen en dus de hele lens loslaten.

en een tipje als je alcohol gebruikt haal een flesje 80%/90% alcohol bij een apotheek deze is zuiver en geeft geen kristalen af.
ik ken namelijk mensen die denken dat het met jenever ook gaat :D

NEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

Gebruik AUB NOOIT(!!) schoonmaak CD's!!!!
50% van de kapotte drives op mijn werk zijn vernietigt door een schoonmaak-cd!!! Ik vind het bijzonder dat ze nog verkocht mogen worden....

Het droge wattenstaafje vind ik zelf een betere optie.

Als dit ook geen verbetering betekend is je pickup-head gewoon kapot.

MVG.

Armand

Re: NEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door -OPTICAL-
Gebruik AUB NOOIT(!!) schoonmaak CD's!!!!
50% van de kapotte drives op mijn werk zijn vernietigt door een schoonmaak-cd!!! Ik vind het bijzonder dat ze nog verkocht mogen worden....
Armand

gebruik al jaren een schoonmaak cd ( zonder vloeistof maar met droge borsteltjes ) en nog nooit geen problemen gehad.

Dan ben jij een van de weinige schoonmaak-cd-gebruikers die iets verder keek dan zijn/haar neus lang is.

Ik ging er automatisch van uit dat iedereen de vloeistof gebruikt!

Zonder vloeistof is het minder schadelijk, tenzij je hem natuurlijk elke dag gebruikt ;-)

je kan dan het leuke verhaal er bij halen van goedkoop is duurkoop.

die schoonmaak cd van mij was 5 jaar geleden al 35 piek ( ja is duur ) maar heb nog nooit geen troubles er mee gehad.
zitten stuk of 6 kleine borsteltjes op die gewoon dry cleanen werkt echt perfect 1 x in de zoveel maanden ff draaien en alles klinkt met recht beter.

dus een tipje voor halvezool koop geen vloeistof schoonmaak cd want die zijn inderdaad vaak bagger.

Blij dat jullie dat er nog even bij vermelden over die vloeistof, want ik zou dat vanavond dus gaan gebruiken ( want ik vertrouw volledig op jullie)
Nu ga ik het dus zonder vloeistof doen alleen droge borsteltje,

Ik ga dit zeker niet iedere dag doen, ding staat er nu ruim 1 1/2 jaar en dit is de eerste x dat ik dit ga doen.

Hallo

De schoonmaak c.d.'s met 1 borsteltje , smeren enkel de "smurrie" wat open .

Met meerdere borsteltjes werkt het een ietsje beter.

De meest effektieve wijze is echter manueel , d.m.v. een "oorstokje" en enkele druppels goedkope "g.b ,carrefour of aldi " "eau de cologne" de leesoptiek reinigen .
Let wel , dat deze na opdrogen geen vlekken op een proper wit blad papier achterlaat "residu".

Zeker geen ether of aceton gebruiken .

Een andere mogelijkheid ....krassen op de d.v.d.'s ......

Peter

Eerst met droog borsteltje geprobeerd, geen resultaat.
Daarna de boel maar open geschroeft en met wattentip, eerst droog en daarna ook een keer nat, ook geen succes.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dus dat het niet aan mijn speler ligt maar aan de dics, althans het type.
Ik had het eergisteren met een DVD en na die een beetje schoongemaakt te hebben was het eigenlijk weg.
Gisteren kreeg ik een stapel SVCD's van iemand en die deden dus weer hetzelfde als wat ik met die DVD had voor het schoonmaken, SVCD schoongemaakt (was niets op te zien maar toch) en nog steeds het probleem niet opgelost.
Nu stop ik er na al dat gesleutel eerst weer een van die SVCD's in weer *****, maar ik denk laat ik het toch maar eens met een DVD proberen en het werkt gewoon prima.
Als ik nu de oude hersens weer eens aan het werk zet heb ik volgens mij wel een vaker dit probleem gehad nadat ik zelf een SVCD gebrand had en dat heb ik dus maar 1 x geprobeerd en dat ding weggeflikkerd.
Maar eens een gewone VCD die ik zelf gebrand had opgezocht en die doet het dus ook gewoon prima.

Sorry voor het lastigvallen maar ik denk dus dat mijn DVD player gewoon geen SVCD aan kan :(

Hallo

"Sorry voor het lastigvallen maar ik denk dus dat mijn DVD player gewoon geen SVCD aan kan "

Dit behoort tot de mogelijkheden .

Maar mits je ook geen gewone d.v.d.'s kon aflezen en nu wel , was de leesoptiek wel degelijk vervuild.
Svcd en divx geven nog wel eens meer problemen hoor.

Enjoy the hobby...

Peter

Hoewel dit een topic uit 2003 is, is het nog steeds actueel. Ik heb een crt televisie met ingebouwde dvd-speler. 1 dvd uit mijn collectie pakt ie nog. De rest weigert ie. Na wat gepruttel komt de melding "disk error" in beeld.

Ik heb mijn cd-speler met behulp van een wattenstaafje meermaals van de sloop gered. Maar met mijn teevee is het lastig. Heb de achterkant er afgeschroefd. Maar helaas is de ingebouwde dvd-speler zó gemonteerd dat je er onmogelijk bij kan zonder dat het gevaarlijk wordt.

Ik zal dus toch een schoonmaak-cd moeten proberen. Iemand nog een tip?

Een topic uit 2003 is niet actueel meer. Graag een eigen topic aanmaken. het is niet netjes en toegestaan in te breken in iemand zijn/haar topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan