Standaard partities win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Hallo,

Sinds ik mijn laptop(AsusPRO7BS) gekocht heb, is de schijf opgedeeld in twee partities. Namelijk OS(C schijf) en DATA(D schijf) en een Microsoft Office Click-to-run2010(Q schijf).
Nu begrijp ik het nut van de eerste twee partities, namelijk: Ik zou mijn OS, windows 7 op het moment, daar op kunnen slaan en mijn data(documenten, foto's etc.) op de D schijf kunnen opslaan. Zodra mijn PC dus crasht en windows doet het niet meer, hoef ik alleen maal mijn OS partitie te formatteren en opnieuw windows daar te installeren zonder mijn data kwijt te raken.(Dit is wat de verkoper mij vertelde).

Nu is mijn vraag: Vanaf het begin dat ik mijn computer gebruik slaat elk programma standaard alles op op de C schijf en dan de map Program Files. Kan het kwaad om deze map daar weg te halen en op mijn D schijf te zetten, zodat ik dus echt alleen mijn OS op de OS partitie heb? En als ik alleen mijn OS op de OS partitie wil, welke mappen moeten daar over het algemeen blijven staan?>

Daarnaast heb ik de vraag: Wat is de partitie Microsoft Office Click-To-Run2010 precies? Ik kan niets doen met deze schijf. Wanneer ik de eigenschappen er van bekijk zegt het dat het 0 bytes bevat. En als ik hem probeer te openen staat er: Toegang geweigerd.

Mvg,

Pim

Laatst bewerkt:
Gevonden waar de Q partitie vandaag komt. Dit komt als je de Microsoft office starter installeert, deze kwam standaard met de laptop mee. De enige vraag die mij nu nog rest is: Als ik bij Programma's en Onderdelen in het configuratiescherm Microsoft Office Click-To-Run verwijder, ben ik dan mijn hele Microsoft Office kwijt?

Hoi,
als je bij Progs en onderdelen MO verwijderd ben je het idd helemaal kwijt vrees ik.
Je Program Files verplaatsen is niet zo een goed idee, die kun je het beste op C: laten staan. Je Program Files nemen niet zoveel in beslag, bovendien zijn er programma's die toch op C: willen staan om verschillende redenen.
Wat je wel kunt doen en ook daadwerkelijk zin heeft, is je persoonlijke mappen verplaatsen.
Hoe je dat doet kun je in deze uigebreide handleiding (NL) lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan