start menu schikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Als ik in startmenu van win7 sta kan ik klikken naar alle programma's/vorige weergave. Bij vorige weergave worden mappen van programma's getoond waar snelkoppelingen van die programma's in zitten. Bovenaan staan losgekoppelde snelkoppelingen. Veel van die koppelingen heb ik een tijdlang niet nodig. Hoe krijg ik die in een map.
Als ik op alle programma's/vorige weergave met de rechtermuisknop dit open kom ik in een verkeerd scherm uit nl: appdata/roaming/
microsoft/windows/menu start/programma's. Maar daar staan de losse snelkoppelingen niet in. Dus kan ik ze niet in een map schuiven. Ik heb hier een bijlage bijgesloten met een cirkel om de bedoelde snelkoppelingen, die ik graag in een nieuwe map opgeborgen wil hebben.
Wie kan me hierbij helpen

Bijlagen

• startmenu.png
    startmenu.png
    65,5 KB · Weergaven: 20
Wilde gok, maar kijk eens in het register bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Volgens mij bepaald dit de mappen vanwaar snelkoppelingen in het Start Menu geladen worden. In de bijlage heb ik een plaatje van mijn register gezet, misschien heeft Adobe er bij jou iets bijgezet. Reg.jpg

Zoals ik al zei, ik weet niet of dit het is, maar ik heb zelf dan ook geen Adobe. Ik doe niet aan illegaal. ;)

Beste Compres, na het rechtsklikken op "vorige weergave" kun je ook kiezen voor "alle gebruikers weergeven". Vervolgens kun je dan voor de bestandsmap "Gebruikers" kiezen. Nu zie je alle snelkoppelingen. Volgens kun je nu een nieuwe map aanmaken en de weinig gebruikte snelkoppelingen hierin verplaatsen. Dit moet wel als "administrator" gebeuren. Succes, Jos

schoe459 bedankt dat is de oplossing.
Heb er al gebruik van gemaakt en het is gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan