start steeds op in windows foutherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikerj

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Twee dagen geleden liep mijn computer met Vista Ultimate ineens vast. Ik dacht eerst dat de batterijen van draadloze muis en toetsenbord op waren, maar na vervanging gebeurde er niets.
Via herstart kwam ik in windows foutherstel uit.
Maar welke optie ik ook probeer... er komt heel kort een blauw scherm, de computer start pnieuw op en ik kom steeds weer in windows foutherstel uit.

Heel soms zag ik een waarschuwing over overclocking (wat ik nooit heb gedaan) dat niet goed gaat.

Ik heb 3 gig PC 6400 800 er in zitten
Asus P5B moederboard

Als ik met de originele vista dvd wil opstarten zie ik dat windows het een en ander laadt maar ook dan krijg ik daarna een blauw scherm

pfn list corrupt

en aan het eind de code
STOP: 0x0000008E (0xc0000005,0x88802069,0x8a58fc8c,0x00000000)

wat kan ik doen? ik krijg een vermoeden dat er iets met het geheugen mis is maar wie kan me duidelijkheid geven. Hoe kom ik er achter? Hoe krijg ik de PC weer aan de praat?

Ik heb bij het opstarten via tab inmiddels het hulpprograma windows geheugencontrole geactiveerd.
In beeld staat in blauw scherm:

Het geheugen wordt op problemen gecontroleerd
Dit kan enkele minuten duren

Testfase 1 van 2 : 00% voltooid
volledige teststatus: 00% voltooid

Status:
Er zijn nog geen problemen gevonden.
Hoewel het er op kan ijken dat de test niet meer actief is, wordt deze nog steeds uitgevoerd. Wacht tot de tests zijn voltooid.

de computer wordt atomatisch pnieuw opgestart. de testresultaten worden weergegeven als u zich opnieuwaanmeldt.

Maar er gebeurt al heel lang niets. Dit bevestigt mijn vermoeden dat mijn geheugen wellicht opgeblazen is. Of kan dat niet?

Zoek ik het in de juiste hoek? Of is het mijn moederboard?
Hoe kan ik hier zekerheid over krijgen?

F1(opties) of ESC (afsluiten) intoetsen doet niets. Het lijkt of het systeem weer muurvast staat

Laatst bewerkt:
Wanneer ik op tab druk bij het opstarten zie ik een scherm van American Megatrends.
Daar staat op

Asus p5b acpi bios revision 1202
CPU Intel Core 2 CPU 6600 @2.40 ghz
Speed 2.40 GHz Count: 2

Press DEL to run seup
Press F8 for BBS Popup
Press ALT F2 to boot from system recovery
PC2-6400 Dual Channel interleaved
Initializing USB controllers ... one
30008MB OK
USB devices: 1 keyboard, 1 mouse
Auto detecting ATA 1 IDE Hard Disk
SATA 1 HD501LJ CR100-10
Ultra DMA Mode-5 S.M.A.R.T. Capable and status OK
dn nog iets over usb drives detecting etc.

Dit lijkt me weer iets zeggen dat geheugen wel oke is.

Hoe kom ik er achter wat er aan de hand is? Waarom kom ik steeds in die loop waarbij ik uitkom in windows foutherstel. Waarom herstelt hij niet?

Iemand ideeen?

Heeft echt niemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken?

Probleem verholpen. 1 van mijn geheugenmodules bleek kapot te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan