• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Startkassa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kab00m

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Beste excellpro's,

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een manier waarmee ik mijn startkassa automatisch kan laten opmaken.

's avonds geef ik alles in wat er in de kassa zit en nu is het de bedoeling dat excell zelf mijn startkassa gaat maken zodanig dat er exact €400 in zit.
Hij moet als eindresultaat dus zeggen hoeveel ik van elke munt er moet insteken.

Ik zou zelf niet weten hoe ik er aan moet beginnen...
Is dit zelfs mogelijk in excell?

Ik hoop dat dit voor jullie een uitdaging is!

Alvast bedankt!

Je kan op heel veel manieren aan 400€ komen. Hoe gaat Excel weten welke manier het is? 4 briefjes van 100€ of 8 briefjes van 50€, enz.

Wat dacht je hiervan?

Succes
Arjee

Laatst bewerkt:
de startkassa heeft nu € 417,20. terwijl het maar 400 mag zijn. ik treed wigi bij dat een beetje meer verduidelijking zou helpen.

steven

is nog niet echt fraai allemaal maar werkt redelijk als je naar de 400 toe moet (nog wel wat foutjes erin). Voor beginsaldo van boven de 400 moet het nog aangepast worden. Nu alleen geen tijd meer.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Is maar net hoe je de vraag ziet: Maximaal 400 met zoveel mogelijk kleingeld, Minimaal 400 met zo veel mogelijk kleingeld, zo dicht mogelijk bij 400.

Heb hem nu aangepast, zodat hij van de "restcoupure" (in het voorbeeld Eur 20) het aantal naar beneden afrond. Zo dicht mogelijk bij 400 kom je op deze manier niet. Dan zou je wat kleingeld moeten terugleggen om met groter geld precies op 400 te komen. Maar dat strookt niet met de wens om zoveel mogelijk kleingeld mee te nemen.

Aanpassing; Heu... Zie nu pas dat er exact eur 400 in moet zitten. Ik denk dat het dan nuttig is om alle munten en briefjes als het ware te bundelen in pakketjes van 10. Ga ik mee puzzelen

Groet

Arjee

Laatst bewerkt:
heb hem even aagepast en van enig commentaar voorzien. Werkt nu bij beginsaldo onder de 400. (hmmm, nog steeds klein foutje in afronding zie ik)

Laatst bewerkt:
Als je zegt:

"pak alles van 0,01 € tot aan 400 €"

dan is het heel simpel. Deel het verschil tussen 400€ en het huidige bedrag door 0,01 € en je hebt het aantal dat je moet bijvoegen...

Uiteraard is dat niet de oplossing, maar verduidelijk dan aub zsm hoe het wel moet. Anders blijven wel hier onze tijd steken in bestandjes die waarschijnlijk toch nooit gebruikt gaan worden.

Wigi

Ga op mijn site ook eens naar Excel > Voorbeeldbestanden > Geldbedrag splitsen.

Komt misschien al aardig in de buurt.

Wigi

is nog niet echt fraai allemaal maar werkt redelijk als je naar de 400 toe moet (nog wel wat foutjes erin). Voor beginsaldo van boven de 400 moet het nog aangepast worden. Nu alleen geen tijd meer.

Kun je jou bestand eens toelichten? Vooral kolom D snap ik niet: Je hebt 38 centen en je doet er 40 in de startkassa? Neem aan dat je wat anders bedoelt...

Bedankt

ik dacht dat dat handig was maar eigenlijk is het nergens voor nodig. kolommen d en e kunnen weg.

Laatst bewerkt:
Wigi,

Op je eigen site:

Geldbedrag uitsplitsen: moneysplitup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan