Startmenu context werkt niet (EXPERTS?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JWeetje

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Als je programma's opent en met de rechtermuis op een map klikt verschijnen er een aantal extra opties waaronder verkennen of gebruikers weergeven, etc.
Die doen het niet bij mij. Verkenner wordt niet geopend.
Alleen op de startknop zelf werkt dit wel.

In w2k werkt dat alles wel gewoon.

Wie heeft dat ook? Wat te doen? Register instelling?

Ik heb handmatig de functie naar map verplaatsen en naar map kopieren in het context menu ingebracht (via FreshUi, of nu kan ik het ook rechtstreeks in het register). Die werken wel.
Maar als ik dan op verkennen druk krijg ik ook de functie naar map kopieren te zien.
Haal ik die register aanpassing weer weg (ik weet zeker dat ik dat goed doe), verschijnt weer het oude probleem: op verkennen drukken en er gebeurt niets.

Heeft xp ook een functie om een soort systeembestanden herstel te kunnen doen zonder dat alle instellingen en software opnieuw gedaan of geinstaleerd moeten worden?

In de bijlage drie register fixes, uitpakken en dubbelklikken. Ik had laatst hetzelfde gezeur met verkennen.

Bijlagen

Ik zie net dat er wel handlers in staan die je niet zal hebben, omdat dit uit mijn register komt, maar die kan er dan uitlaten.

Perfect

We gaan het proberen.
In maak ze zoals ze in de zip staan.
Zal laten weten of het werkt.

Jij als expert kan misschien ook nog aandacht besteden aan mijn andere vraag betreffende F5 in verkenner/explorer van vandaag?

Hexadecimaal??

Caveman,

Welke van de 3 (directoryfix, folderfix, copy-moveto) moet ik gebruiken en welke niet?
Ik heb met het kladblok even gekeken en zie wat verschillen.

Bij mij staat nu bijv.:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore\command
%SystemRoot%\Explorer.exe /e,/idlist,%I,%L

En bij jou:
[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore\command]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,\00,5c,00,45,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,00,\,00,20,00,2f,00,65,00,2c,00,2f,00,69,00,64,00,6c,00,69,00,73,00,74,00,2c,\00,25,00,49,00,2c,00,25,00,4c,00,00,00

Is dat hetzelfde alleen hexadecimaal weergegeven.
Wat moet ik met dat soort dingen doen?

Geen idee. Ik vond nog een paar anderen op de Annoyance site, maar die waren ook al weer anders.

Exporteer wat je nu hebt eerst, mocht het erger worden ipv beter. Sorry dat ik niet meer kan bieden, maar meestal zet ik zelf een image terug bij de minste of geringste problemen, omdat dat sneller gaat dan het oplossen van problemen.

Nee toch niet!!! (XP_REGISTER EXPERTS: HELP)

Alles geprobeerd. Maar alles staat al zo.
Het blijft naatje. Het geldt overigens ook als het menu op klassiek gezet wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan