Je hebt het niet voor het kiezen. Ik zou de herstelopdracht sfc /scannow geven om de beveiligde systeembestanden te controleren en verder de taakplanner uitschakelen. Omdat je ook met een boot vanaf een CDRom problemen hebt lijkt het mij dat de 3 Volt batterij misschien leeg aan het raken is. Dit kan je meten of ergens in uitproberen. Laat de batterij niet in de computer springen. Anders nog even verder in de computer kijken naar losse verbindingen, stof of iets dergelijks. Het is wel eens een verkeerd aangesloten lintkabel die voor steeds meer problemen zorgt. De master moet bij IDE aan het korte uiteinde en als master, niet op automatisch of slave. De slave in het midden van de kabel en met de jumper op slave. In het verleden werden schijven altijd op automatisch aangesloten en dat kan later problemen opleveren. Geeft de computer geen piepjes die een code zouden kunnen zijn welke je in de gebruiksaanwijzing zou kunnen vinden? Eén piep betekent meestal dat er geen goede schijf aangesloten is of verkeerd aangesloten is.
De laatste keren dat ik zoiets had was het een kapot bios of de netwerkkaart die stuk was. Het laatste gebeurde een aantal malen. Je hebt dus geen verbindingsproblemen maar kom je nog wel in de bios of setup van de computer? Wanneer de batterij leeg raakt krijg je vaak een melding dat de waarden teruggezet worden naar standaard waarden, soms ook tijdens het werken in Windows maar elke computer zal wel anders zijn.
Zeker is het geheugen genoeg want je hebt alleen maar problemen voor dat Windows opstart en niet als Windows wel opstart. Een slechte grafische kaart zou wel kunnen dus kijk of je van de andere aansluiting gebruik kunt maken.
Om te bepalen welke overbodige programma's en processen je hebt moet ik de andere helper in bescherming nemen, je kunt daar gemakkelijk achter komen door de naam van die programma's en processen achtereenvolgens te Googelen. Deze specifieke vragen heeft iedereen dus is er op Internet veel over te vinden en wij kunnen niet in jou computer kijken. Het probleem ligt bij jou echter niet in Windows omdat Windows nog niet werd opgestart. Je kan veel ongewenste processen vinden bij: Start > type bij Uitvoeren "msconfig" > kijk op het tabblad Opstarten. Verder nog in Start > Alle programma's > Opstarten Een standaard ingeschakeld ongewenst en belastend proces is Indexeren om zoekacties te versnellen, je vindt dat bij Eigenschappen van schijven in Verkenner.
Tenslotte: de foutmeldingen bij logboeken betekenen lang niet altijd dat er iets mis is. Beterschap. Alfred