Station D Formateren

• Onderwerp starter Onderwerp starter VSSR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VSSR

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Ik krijg de melding dat als ik station D open dat ik moet formatteren. Ik weet dat ik dan alles kwijt ben, hoe kan ik dit terug krijgen? Welke software werkt?

Samsung NC10
Windows XP

En D: is....

2e partitie?
2e harde schijf?
usb-apparaat?

Hoi,
wat is D: dan voor een station? Een partitie, usb-stick of externe schijf?
Edit: tikkeltje te laat zie ik.

Laatst bewerkt:
de standaard harde schijf in de NC10

...en op die hdd de 2e partitie...?

ik ben niet echt thuis in computers:confused:, wat bedoel je met de 2e partitie?
Er staat bij:
Lokaal station (C:)
Lokaal station (D:)

En station D wil niet meer openen, ik heb wat gegoogled en zag wel dat het met een programma zou kunnen om het terug te halen. maar ik weet niet welke en hoe het in z'n werk gaat.

edit: leuk die smilies, was niet de bedoeling.. dubbele punt, haakje sluiten.. haha

Laatst bewerkt:
Zo te zien zit er in je machine een (1) harde schijf. Die is waarschijnlijk opgedeeld in 2 stukken, die stukken noemen we partities. Standaard staat je windows-installatie op C:. Op D: staan bijv je documenten, mp3, en andere zaken.

dan is het dus de 2e partitie, weer wat geleerd:)
Maar nu de vraag: hoe krijg ik de bestanden zoals foto's en de documenten er van af en op mn externe harde schijf of schijf C?

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is het antwoord op jouw vraag belangrijk voor jou, maar véél belangrijker is de vraag hoe het kómt dat je die melding krijgt. Als we het antwoord daarop kunnen vinden dan is de oplossing wellicht ook nabij.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en daarom maar even recht voor zijn raap :

"Wat heb je zitten klooien met de machine kort voor je deze melding kreeg?"

Enne, als NC10 staat voor een Samsung netbookje, dan heb je het aardig verkloot voor jezelf, want behalve dan wellicht je eigen bestanden, staan op die partitie ook de benodigde bestanden om het netbookje re recoveren naar zijn fabrieksinstellingen.
Nu maar hopen voor jou dat je er een externe DVD speler bij hebt gekocht toen je het ding aanschafte én dat je middels Samsung systeembackup een backup hebt gemaakt van je gehele systeem op 1 of 2 DVD's ?
Daarnaast hoop ik voor je dat je ook wekelijks of maandellijks bestandsbackup hebt uitgevoerd middels het Windows backupcentrum.

Zo nee, dan verwijs ik weer naar mijn 'zachte heelmeesters' zin en moet ik vaststellen dat wie zijn billetjes brandt...............

Zo ja, dan is er niets aan de hand : zet de Windows bestandsbackup en in het uiterste geval de systeembackup terug en alles is weer bij het oude, zélfs je recovery bestanden staan dan weer netjes op D (en zijn ook toegankelijk voor een recovery zonder externe DVD speler)

Laatst bewerkt:
Ik heb niet zitten 'klooien'. Ik wilde juist een back up maken van de bestanden op mijn harde schijf, toen ik D wilde openen kreeg ik de melding ''schijf formatteren''.

Als er een andwoord is graag, en zo niet dan niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het antwoord was en is fatsoenlijk, wellicht niet aardig, maar dat hoeft ook niet. (Dat een moderator mij terecht moge wijzen als het anders is!!!) Ik ben op de Helpmij om proberen mensen te helpen, niet om 'aardig' te zijn, je zal door de tekst heen moeten kijken en begrijpen dat wij geen glazen bollen hebben.

Jij verstrekt (te) weinig informatie om tot oplossingen te komen. Door mijn 'prikkelende' tekst heb je in ieder geval al wat meer informatie gegeven :

dat je D wilde backuppen.

Vooralsnog geef je geen antwoord op de vraag of je beschikt over bestandsbackuppen en / of over een Samsung systeembackup.

Daarnaast vertel je ook niet hoe je D wilde gaan backuppen.

Nogmaals : wij beschikken niet over glazen bollen. Verstrek veel, héél veel informatie bij je probleem. Mogelijk dat wij dan een oplossing kunnen vinden.

Wat het 'klooien' betreft : dat hoef je niet persé letterlijk op te vatten, het kan ook onbewust door gebruik van bepaalde software, internetsurfgedrag etc. etc. zijn gekomen.

Daarom maar wéér de vraag : wat heb je aan / met de machine gedaan kort vóór die melding kwam? Ook belangrijk is de vraag wanneer je voor het laatst met succes D hebt kunnen openen. Als je dat weet, vraag je dan af wat er tussen dat moment en de foutmelding mogelijk voor bijzonders is gedaan met / aan de machine.

Andere kwesties die van invloed kunnen zijn:

- wanneer heb je voor het laatst je hele systeem op virussen en / of spyware gecontroleerd?
- zit de machine in een (thuis)netwerk?

@snijworst : als TS niet expliciet opdracht heeft gegeven om "Mijn documenten" op D te plaatsen, dan staat die map op C en niet standaard op D, zéker bij een standaard geleverd netbookje (van Samsung)

Laatst bewerkt:
Ik had ook al door dat je geen glazen bol had.. hadden we die maar;) ik heb dan ook die laatste zin direct verwijderd. Was niet de bedoeling dat ik tegen je in zou gaan, zo kwam het wel over.

Ik hou altijd mn virusscan up to date en laat vaak(bijna elke dag) een controle uitvoeren. daarnaast gebruik ik CCcleaner wekelijks.
Een backup via windows of via samsung heb ik niet gedaan, ik heb een harde schijf waar ik het in opsla, en sommige foto's op flickr.

Nu weet ik niet welke bestanden op D staan.

Ik weet niet precies welke informatie nodig is zodat jullie kunnen kijken wat ik kan doen.

Ik vind het al goed dat ik wat verder ben en hopelijk komt er een oplossing.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dé oplossing heb ik (nog) niet, maar wel een paar mogelijke bypasses + een vraag:

de vraag : stel nu dat je uiteindelijk D moet formatteren omdat er geen oplossing komt, heb je dan 'iets' om het netbookje ooit weer te herstellen als een dergelijke ramp zich over C zou voltrekken? Zo nee, ga dan iig even bij Samsung alle drivers ophalen en parkeer die op een externe hardisk of USB stick, niet op een eigen gemaakte DVD, die willen nogal eens onbetrouwbaar blijken na opslag.

De (mogelijke) bypasses :

- start eens op middels de F8 toets en bekijk of D nu wel benaderbaar is.
- als je naar schijfbeheer gaat (via configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag en schijfbeheer, wat 'vertelt' het dan verschijnende scherm je dan allemaal over D ? (zowel in tekst, alsmede de 'grafische' verschijning)

Laatst bewerkt:
nou.. blijkt allemaal in orde te zijn volgens computerbeheer..

72GB vrije ruimte (100%)
in orde

fouttolerantie: nee

Als je de machine opnieuw opstart en D weer benadert, krijg je dan dezelfde foutmelding of werkt het opeens allemaal weer?

ik krijg dezelfde melding, ik had het al geprobeerd.

en dan denk je dat het met een mooi stukje software weer terug kunt halen.. blijkt allemaal wel ingewikkeld(voor mij dan).

Punt is dat er (nog) niets weg is, in die zin hoef je ook nog niets terug te halen. De hamvraag is waaróm Windows wilt dat je D formatteert. Ik begrijp het niet echt, want als schijfbeheer zegt dat alles in orde is, dan wordt het lastiger.

Wat gebeurt er met het benaderen van D in de veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan