steeds opnieuw veilige modus????Groot probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Ik was vanavond NOLF aan het spelen toen de pc vastliep.
Sindsdien bleef hij dat doen.
Ik een systeemherstel gemaakt naar een paar weken geleden, maar telekens als ik de pc heb opgestart geeft hij een melding van ' kan het ATIconfiguratiescherm niet weergeven.........."
of hij start eerst goed op, maar binnen een minuut gaat de pc over in veilige modus en komt er een melding van; er is een apparaatstoring vastgesteld en opgelost, start de pc opnieuw op....."
Maar dit blijft zich telkens herhalen.
Ik heb nog een systeemherstel gedaan naar nog een paar weken eerder, met de hoop alles opgelost te hebben, maar het probleem blijft zich voordoen.
Hoe kan dit nou?????
Ik heb de medion pc van de laatste aambieding.

Weet iemand raad alsjeblieft?
Jolanda
 
ATIconfiguratiescherm? ATI maakt VGA-kaartjes. Wellicht drivers (opnieuw) installeren.
 
Ik kan hem nu niet eens meer gewoon opstarten.
Bij het laden van alle programmaicoontjes rechts onderin, slat de pc al in veilige modus en zegt dus dat er een apparaatstoring is gevonden en opgelost, en dat ik de pc opnieuw moet opstarten.
Maar wanneer ik dat doet herhaalt zich alles.
Kan dit nu ( al ) aan de dirvers liggen.
En zoja, waar haal ik die?
Jolanda
 
Een tip heb zoiets ook gehad

in veilige modus je vga kaart verwijdern is een oplossing dit werkte bij mijn wel :thumb:
 
Jolanda,

aan je reactie te lezen is het (her)installeren van drivers / software niet iets wat je dagelijks doet?

Doe het volgende in de veilige modus :

Start(knop) -> configuratiescherm -> Printers en andere hardware -> systeem (links op je scherm)
-> tabblad hardware -> apparaatbeheer.

Vermoedelijk staat er een uitroepteken of een cirkel met een kruis erin voor het "apparaat" beeldschermadapters ? (Staat er GEEN kruis of GEEN uitroepteken, dan de kaart NIET verwijderen, het probleem zit dan DAAR NIET)

Ga op de kaart staan en klik rechts. Kies vervolgens voor "installatie ongedaan maken".

Windows doet even wat 't moet doen en zegt vervolgens dat je pc opnieuw opgestart moet worden.

Sta dit toe en als alles goed gegaan is dan start Windows opnieuw op en wordt jouw videokaart automatisch door Windows herkend en (goed) geinstalleerd. (Mocht Windows onverhoopt iets melden dat 'ie de juiste drivers niet kan vinden bij de installatie en aan je vragen of je op een andere lokatie wilt zoeken, zeg dan "ja". Kijk even in de "zak" die je bij je pc hebt gekregen en zoek naar een CD'tje met iets van het woord Graphic adapter / Ati / Video o.i.d. erop). Stop die in je cd/dvdspeler en klik net zolang op de mappen van die cd tot Windows akkoord wil gaan en je toestaat om verder te gaan. Je kan niets "verzieken" want als je de verkeerde map aanklikt op de CD dan wil Windows toch niet verder gaan met de installatie)

Succes !
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dat jullie mij zo willen helpen.
Ik heb gekeken bij apparaatbeheer, maar er staat nergens geen uitroepteken of kruisje bij.
Dus ik heb ook nog maar niets verwijderd ofzo.
Maar toen ik daarnet de pc opstartte deed hij het weer, dus ik zit nu weer in veilige modus te werken.
Hij geeft nu alleen nog maar aan dat er een apparaatstoring was en die is opgelost, dat ik de pc opnieuw moet opstarten.
Maar dan herhaalt alles zich dus weer.
Wat moet ik nu doen?
Jolanda
 
ok,
dan vermoed ik dat het volgende aan de pc mankeert:

De pc is netjes door de bouwer geinstalleerd met alle software van de onderdelen die erin zitten, OOK wat extra stuurprogramma's voor (bijv.) je videokaart.

Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan software om een leuke demo te bekijken (meegeleverd op de oorspronkelijke drivercd van de videokaart), software om een of ander regelpaneeltje op je scherm te toveren en / of andere handige / leuke / nuttige of nutteloze dingen met je videokaart te doen.
Windows zou bijv. kunnen volstaan met alleen de hoogstnoodzakelijke drivers om je videokaart aan te sturen, terwijl de fabrikant CD van die kaart nog vele andere software herbergt die meegeinstalleerd is.

Wellicht is er "iets" gebeurd (een update die jijzelf hebt gedaan of een automatische update van Windows), waardoor 1 van die softwareonderdelen niet meer op de HDD staat dan wel niet goed meer functioneert, terwijl bij het aanzetten van de PC het startprogrammaatje van DIE software WEL door Windows wordt "aangeroepen" om te gaan werken, maar dat vervolgens niet kan omdat er iets mis is met die software.

ALS dit de oorzaak is (maar het blijft natuurlijk op deze afstand koffiedik kijken) dan kun je het volgende proberen:

zoek de cd die bij je pc is meegeleverd waarop woorden staan zoals in mijn vorige bericht geschreven (oftewel de videokaartdriver CD) en stop die in de CDspeler. Als er een opstartmenu verschijnt waarin je kunt kiezen voor automatische -volledige- installatie of handmatige installatie, kies dan voor automatisch / volledig.

ALLE videokaart software wordt nu opnieuw op je pc gezet en als je geluk hebt dan wordt de foute software "overschreven" met deze hernieuwde installatie.

Weet je heeeeeeeel zeker dat binnen apparaatbeheer bij geen enkel apparaat kruizen en / of uitroeptekens staan ? Zo ja, dan is het hierbovenstaande een redelijk waarschijnlijke oorzaak, maar nogmaals, het blijft koffiedik kijken en er zouden, afhankelijk van wat er allemaal met de pc is gebeurd (denk ook aan downloaden van het internet.......?) nog andere oorzaken kunnen zijn.

Succes !

ps. als je eenmaal de originele software van de kaart opnieuw hebt geinstalleerd, ga dan vooral ook even naar de site van de fabrikant van de kaart om de laatste drivers / stuurprogramma's voor jouw kaart op te halen en installeer die vervolgens zoals de site van de fabrikant dat voorschrijft.
 
Hoi Pasja,
bedankt dat je mij wilt helpen.
Ik ben op zoek gegaan naar de betreffende cd, maar ik heb alleen een medion application& support cd en een medion product recovery cd-rom.
Verder alleen cd's die niets met de installatie te maken hebben zoals nero burning rom.
Kan ik nu dus de vdieokaart verwijderen en de pc dan opnieuw opstarten en dan ....?
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen omdat ik dus geen aparte cdrom van die videokaart heb.
Ik heb ook een cdrom van het tftscherm erbij, maar dat zal ook niet degene zijn die je bedoelt denk ik.
Jolanda
 
Laatst bewerkt:
de recovery cd is voor 99% de cd met herstelmogelijkheden voor Windows (zo niet, heel Windows) en die andere (application) is degene die ik bedoelde. Stop dat ding erin en kijk of het menu iets biedt wat met je videokaart te maken heeft.

Eerst proberen te herstellen, de videokaart kan je altijd nog "weggooien" als dit niet helpt...................
 
Al es de nieuwste drivers geinstalleerd voor je videokaart?
 
ik zat je laatste bericht nog eens door te lezen en je schrijft o.a. " Verder alleen cd's die niets met de installatie te maken hebben zoals nero burning rom", maar da's nou net een verkeerd voorbeeld want ook die CD heeft met de installatie te maken, in dit geval voor het branden van CD's met andere software dan die van Windows, namelijk Nero.

Had jij bijv. een probleem gehad met je brander(software) dan had je juist DEZE cd moeten hebben..........
 
en idd. is wat muurhond schrijft ook een mogelijkheid om mee te beginnen: misschien wel de minst ingrijpende. (Je had toch aan het einde, als je problemen waren opgelost, er goed aan gedaan een nieuwere / nieuwste versie van je videokaartdrivers te installeren), dus het downloaden en daarna even installeren van die nieuwe(ste/re) versie is ook handig om als allereerste te proberen.

Kijk maar of je eerst de oude installatie opnieuw wilt doen of eerst de nieuwste drivers wilt installeren, het maakt qua (mogelijk lastige) gevolgen voor je systeem niet veel uit wat je als eerste doet.
 
O.K.
Ik heb de oude drivers geinstalleerd , maar direct bij het opnieuw opstarten van de pc sloeg hij weer over op veilige modus.
Nu zal ik de neiuwste drivers maar gaan proberen.
Jullie horen het nog van me.
Jolanda
 
Doe es een schijfcontrole. Als er fouten op de harde schijf zitten en hier wordt nix aan gedaan, kunnen er blijvend beschadigde clusters komen, waardoor het systeem dus elke keer opnieuw opstart in de veilige modus. (dit soort fouten zijn door de Schijfcontrole immers niet te repareren)
 
Schijfcontrole inmiddels gedaan, niets gevonden.
Ik snap er niets meer van hoor, daarnet kon ik na opnieuw opstarten een paar minuten werken voordat hij dus vastsloeg en op veilige modus overging.
De andere keer doet hij het binnen enkele seconden, dus ook dat is niet elke keer gelijk.
Ik ben op de site van medion gaan zoeken, maar ik kan er geen wijs uit welke drivers ik moet hebben, er staan er verschillende, zul je altijd zien dat ik de verkeerde neem :-(
Ik word er zo langzamerhand niet goed meer van.
De pc beviel zo goed en dan tijden zo'n stom spel van NOLF slaat het hele ding op hol lijkt het wel.
Waar kan ik nou precies zien welke drivers ik moet hebben?
Jolanda
 
ga eens kijken in het scherm dat ik een bericht of wat terug beschreef :

apparaten,

daar staat onder ""beeldschermadapters", als je 1x op het plusje klikt, de naam van je videokaart.
 
Geplaatst door gast0225
ga eens kijken in het scherm dat ik een bericht of wat terug beschreef :

apparaten,

daar staat onder ""beeldschermadapters", als je 1x op het plusje klikt, de naam van je videokaart.

De ALDI-pc van laatst beschikt over een ATI Radeon 9600TX-videokaart.
 
ga er vervolgens "op staan" en klik rechts. Kies voor eigenschappen en vervolgens voor het tabblad "stuurprogramma".

Nu kun je lezen wie het stuurprogramma heeft gemaakt (fabrikant) en welke versie je hebt.
 
OK, ik heb het opgeschreven.
Ga nu zoeken op de bewuste site.
Laat het zo meteen wel weten.
Bedankt hoor, als ik jullie niet had.
Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan