Stelling: ChatGPT is een aanwinst voor het schrijven van VBA-Code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zolang het niet te specifiek wordt kan je het gebruiken. Het kan je op weg helpen maar voor maatwerkoplossingen heb je toch echt mensenhanden nodig.
Al met al blijf ik versteld staan van de programmeer skills van chatgpt :d

Het aanleren van nieuwe programmeertalen wordt er zeker makkelijker door.
 

En wat vind jij? Ben je er trots op? Of juist niet? Of ben je sceptisch en wil je erover discussiëren?
Het antwoord hierop zal specifiek van jou moet komen, omdat ChatGPT hier geen antwoord op zal hebben. :)

Ik gebruik het niet voor VB.net/VBA omdat ik daar geen affiniteit mee heb. Maar ik gebruik het wel vaak voor programmeer-cases. Het werkt vrij goed, maar vaak zie ik toch wel een paar fouten die hij niet ziet, en zodra je hem erop wijst, dan verfijnt hij de code, of slaat hij een andere weg in om tot een oplossing te komen. Grote stukken aan code zal altijd ergens wel een probleem vormen, merk ik. maar als je het in kleine deel-vragen indeelt, dan kom je vaak wel uit op goed resultaat.

Het is leuk dat dit op het forum gebruikt wordt. Maar geef dan ook de credits aan ChatGPT zelf, en vermeld erbij dat dit mogelijk een oplossing is.. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het er sterk vanaf hangt of je iemand bent die gewoon wil dat het werkt, of iemand die het als een uitdaging ziet om de optimale oplossing te maken.
Ik ben een gepensioneerde programmeur, maar weet nu nog hoe trots ik op mij zelf was als ik als ik een bepaald stuk software (in IBM-Assembler) had geschreven dat optimaal functioneerde. Ik zou absoluut niet gewild hebben dat een AI dat voor me ging doen. Bovendien ben ik zo opschepperig om te denken dat een AI niet met een betere oplossing zou zijn gekomen:)
 
ChatGPT werkt op basis van wat er bekend is en kan vast op veel punten zelflerend zijn. Maar het aanleren van zulke technieken is een ding, maar out of de box denken om tot een creatiefs te komen is nog wel even van een andere orde. Omdat het onzeker is hoe ver ChatGPT in een beslisproces zaken kan gaan overnemen waar dat niet de bedoeling is, omdat er altijd wel een groep mensen met een hoge beslisbevoegdheid zijn die dat wel handig vinden dat dit moet kunnen, maar zelf niet de mogelijke consequenties daarvan kunnen overzien, zal de veiligheid m.b.t. AI (Artificial Intelligence) goed begrensd/bewaakt moeten worden. Als we nu al zien hoe we bijv tegen een starre overheid aan lopen die veel in niet doorgrondelijke paden heeft vast gespijkerd (neem bijv de toeslagen affaire, de aardbevingenschade in Groningen) dan kan de ramp nog groter zijn als we ook nog tegen AI moeten vechten. Het gaat veel verder dan alleen wat code regels maken via ChatGPT.
 
Laatst bewerkt:
Het werkt vrij goed, maar vaak zie ik toch wel een paar fouten die hij niet ziet, en zodra je hem erop wijst, dan verfijnt hij de code, of slaat hij een andere weg in om tot een oplossing te komen.
Fijn te weten dat ChatGPT in ieder geval door een man wordt gestuurd, en niet door een vrouw!
 
Ik zou zeggen vraag het geslacht op
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan