Stemformulier hitparade

Status
Niet open voor verdere reacties.

chartsbelgium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Hoi

wekelijks stel ik een top 15 samen, dit aan de hand van stemmen, met andere woorden doordat de mensen stemmen kan ik die top 15 opmaken.

Nu ben ik op zoek naar een manier om het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen! Mensen mogen maar 1 keer stemmen.

Ik heb al geprobeerd met een gewoon formulier maar dat ligt niet zo voor de hand, mensen kunnen bij dit formulier toch valspelen en meerdere keren stemmen.

Ik heb al gedacht aan een inlogsysteem met een poll zodat het toch wat moeilijker wordt om vals te spelen. Ook dit lijkt me niet zo evident.

Via deze link is er een voorbeeld van een stemsysteem die ik ook zou willen gebruiken maar dit zal niet makkelijk zijn zeker?
Het stemsysteem van dit voorbeeld bevindt zich bij het tabblad interactief - de internet top 20.

Wat stellen jullie voor - wie heeft raad om een eerlijk systeem op poten te zetten?!

Alvast bedankt

Je zou van iedereen het ip kunnen gaan loggen met PHP. De gelogde ip's worden dan geblokkeerd van jouw stemformulier. Aan het einde van de week zou je dan het oude bestand kunnen verwijderen, om zo iedere week iedereen een eerlijke kans te geven.

Voor meer informatie over het loggen van IP's kun je op Google zoeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan