Sterk wisselende downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Respect82

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Berichten
16
Al geruime tijd heb ik last van een sterke wisseling in de downloadsnelheid bij gebruik van o.a. torrents en ddc (bestanden doorsturen via bijv. Mirc)

bijzonderheden:
- in utorrent 1.5 heb ik =/- 15 dl. staan, zodra het programma 10 min aanstaat beginnen verscheide downloads normaal te lopen en zit ik op gem. 300kb/s prima dus, echter gaat hij dan ook meteen terug lopen binnen 1 minuut zit ik op 30 kb/s en nog een minuut later zit ik op 0. Dan 10 minuten later schiet hij weer naar 300 enz. Dit zelfde geld voor dcc-en.

- downloaden van progs via een website of bestanden via rapidshare of gelijke site's geven geen problemen.

- deze pc staat op een router, maar ook als ik deze er tussen uit haal krijg ik dezelfde problemen.

- een 2e pc op de router geeft de problemen in utorrent niet en heeft een constante download.

- zodra utorrent op deze pc (p4, 3,2 GhZ) wordt opgestart wordt deze ook vreselijk traag, terwijl op de 2e pc welke ouder is dit probleem ook niet geldt.


Iemand met dezelfde problemen met een oplossing? Of iemand die weet wat hieraan te doen is, graag :thumb:
 
oke, al zelf vast wat aan het prutsen geweest:

- utorrent 1.6 gedownload, deze loopt wel redelijk door, alleen de computer wordt er zo gigantisch traag van dat er nog iets verkeerd moet zitten.

- bittorrent geprobeerd, maar vond de style van utorrent juist zo duidelijk en overzichtelijk. bittorrent maakt de pc niet traag, maar downloaden gaat er niet echt snel.

- weet iemand nog een ander programma welke overzichtelijk is?
 
Ik gebruik ook naar tevredenheid utorrent.
loop je instellingen eens na.

Bron: www.amazing-unreal.se.
helaas kan ik de plaatjes hier niet in kopieeeren maar misschien heb je er wat aan


vul het volgende in:


Utorrent 1.6 Instellingen

Zo ze bij mij werken

-> Downloads

Hier kan je een path neer zetten zodat ze altijd daarkomen, Anders moet je het selecteeren als je een torrent opstart


-> Verbinding

Bij Poort voor inkomende verbindingen: Kies een poort tussen de 49000 en de 50000 en zet deze als je een router hebt vrij in je router
Vink Enable UPnP port mapping aan als je router dat ondersteund(tip van Hydrox Als je niet verbindbaar bent.. probeer dan deze optie uittevinken dat wil vaak helpen!)
Vink Voeg Utorrent toe aan windows firewall uitzonderingen als je de Win. Firewall gebruikt.



-> Bittorrent

Haal het vinkje weg bij Enable DHT Network
En bij Dht inschakelen bij nieuwe torrents
En bij Protocol encryption Doe je Inschakelen en vink je aan Allow incoming legacy connections


-> Wachtrij/Queueing
Hier zet je bij maximum of actiefve torrents 4 of 6 (4 voor user 6 voor pu etc.)
Bij Uploaden als[standaart] stel je in:
Verhouding 150% zodat je nooit overseed (150 is max) en bij of 'upload tijd is' stel je in Negeer.
Als je echt een goede ratio wilt kan je uploaden heeft een hogere prioriteit dan downloaden aanvinken
En als laatste bij 'Als torrent upload doel heeft bereikt'
Vink je aan 'limiteer de upload snelheid to: En vul je in 0 kbs

De rest staat goed!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan