Stijladvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikBooy007

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Dag jongens en meiden,

Ik ben pas begonnen met een webshop die ik met een stel vrienden ga beginnen. Nu heb ik vast een opzetje gemaakt voor het design.

Wat ik tot nu toe heb, kunnen jullie vinden op:

http://www.jev-s.nl/temp

Nou wil ik jullie graag een beetje advies vragen. Het is namelijk zo dat het "in elkaar zetten" van de site niet zo'n probleem is, maar ik ben niet zo erg creatief.

Ik zou graag suggesties horen voor de volgende punten:

* Welk lettertype kan ik het best gebruiken in de grote contentvlakken? Ik gebruik nu Trebuchet MS, maar ik vind het niet echt denderend.
* Welke kleur. Op zich vind ik wit wel aardig mooi, maar misschien hebben jullie beter alternatieven.
* Hoe kan ik bezoekers duidelijk maken dat zich achter de sleutel een inlogveld bevindt? Ik denk dat een gevorderde internetter het wel door zal hebben, maar misschien hebben jullie ideeën om het duidelijker te maken. Ik wil het overigens wel graag zo houden dat het inlog-gebeuren niet altijd zichtbaar is.
* De achtergrond. Welke kleur zou ik daarvoor kunnen gebruiken? Ik zou ook wel iets in two-tone willen doen (een Web 2.0 diagonaal vind ik eigenlijk wel weer te standaard).

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

heb je dit echt zelf gemaakt?

ik vind hem er netjes uitzien, het lettertype en de kleur zou ik niet veranderen. de sleutel zou je eventueel een andere kleur kunnen geven, of er simpelweg log in in kunnen schrijven... (bijv van boven naar beneden)

Ja, dit heb ik zelf gemaakt. Het logo is gemaakt door onze designer, maar de site komt van mijn hand. Ik ben er eigenlijk nog niet zo tevreden over, maar ik weet eigenlijk niet precies wat ik niet goed vind.

Wat betreft die sleutel, dat is nog wel een goed idee!! Misschien dat ik het er wel naast zet, maar misschien ook wel erin. Goede tip! :thumb:

Bedankt voor je compliment! ;)

Verdere tips blijven welkom!

Allereerst: Het begin is al prachtig, vooral die roll-over-menu's:thumb:!
Ik vind je site alleen een beetje te donker, te somber. Misschien een iets lichtere achtergrond? Succes verder:).

Dankje! Ik denk dat ik inderdaad voor een lichtere achtergrond ga, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe precies.

meer contrast toepassen in bijv. achtergrondkleur/site

Met andere woorden: een lichtere achtergrond kiezen? Denk dat dat inderdaad beter is.

misschien ook meer contrast tussen de site onderdelen

ik zou log in onder elkaar links naast de sleutel schrijven in een zachte tint geel (bijv. #FFFF33)

verder zou ik de achtergrond inderdaad een iets lichtere tint geven. (bijv.#8F8F8F)

PS: aangezien ik het niet kan testen weet ik niet hoe het er precies uit gaat zien maar het is iig een aanzet

Ik wat van jullie tips toegepast, ik heb LOGIN naast de sleutel geschreven, echter niet in lichtgeel, maar in blauw, dat vond ik toch mooier. Ook heb ik een lichtere achtergrond (toch met diagonalen) genomen.

Jullie opinie? Beter of slechter?

Tips voor het lettertype in de drie kopjes zijn nog steeds welkom.

De link nog een keer: http://www.jev-s.nl/temp/

ziet er inderdaad heel erg mooi uit....

GAAN WE EEN SOURCE KRIJGEN :D?

die lorem ipsum tekst staat denk ik beter als hij bold is:rolleyes:

die tint op de home page valt het niet te proberen die toe te passen word de site wat warmer en je site gaat over t-shirts dus zomer:D

Laatst bewerkt door een moderator:
die tint op de home page valt het niet te proberen die toe te passen word de site wat warmer

Goed punt, misschien dat ik de achtergrond meer die kleur ga maken. :thumb:

GAAN WE EEN SOURCE KRIJGEN :D?

Je kunt de source toch gewoon bekijken? Of ligt dat aan mij? :p

Ik voor de content inmiddels een ander lettertype gekozen waar ik wel tevreden over ben ('Lucida Sans Unicode').

Allemaal wederom heel erg bedankt! Het wordt nog wel wat zo! ;) Ik laat wel weten als de site af is of als ik nog meer advies nodig heb! :)

Is inderdaad veel beter met die diagonalen!:thumb:

Het ziet er wel lekker clean uit, maar je kan hem volgens mij beter iets lichter maken, dat aast meer publiek ^^

Ik heb de achtergrond net in de gele kleur geprobeerd, maar dat was geen succes. Dat werd erg flashy en leidde de aandacht af van de content. Ik heb de kopjes van de content-blokken een soort dropshadow gegeven, daar ben ik nu wel tevreden over.

Misschien dat ik hem op het eind nog lichter maak, maar ik ben zo op zich wel redelijk tevreden.

als je tekst wil laten opvallen zoals bij uitgelicht zet het dan bold niet schuin de bellemert de leesbaarheid

even een vraagje ik kan het niet vinden in je code maar hoe doe je die doorschuif/rol link overs?:rolleyes:

ja ben ik ook wel benieuwd naar :)
in een van je externe javascripts?
of is t geen javascript?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan