Stop macro bij niet vinden volgende tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jussie

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Goedemiddag,

Ik heb een macro geschreven welke in een excel bestand alle tabbladen afgaat en daar gegevens vandaan haalt.

Het werkt prima, alleen als er geen tabblad meer gevonden word, krijg ik logischerwijs een foutmelding.

Wat moet ik doen om te zorgen dat na het laatste tabblad de macro stopt, omdat er geen volgende tabblad is ?

Ik gebruik nu gewoon een x- aantal keer de code :

Sheets(ActiveSheet.Index + 1).Select

alvast bedankt,

Jussie

Plaats je voor de volledigheid je gehele code, want je x-aantal keer je zelfde code kan je samenvatten naar bij voorbeeld:
Code:
For Each sh in Sheets
of een
Code:
For i = 1 to Sheets.Count

Laatst bewerkt:
Hoi spaarie,

Hartelijk bedankt voor je snelle antwoord.

ik ga het proberen.

gr. Jorno

Jorno,
Als je je code plaatst kunnen we je misschien een handje toesteken...

Code

Hoi,

Hierbij wat ik gemaakt heb ( ben nog maar net begonnen met proberen van VBA hoor...)
Maar het werkt helaas (nog) niet.

Code:
Sub Sorteren_nieuw()
'
' Sorteren_nieuw Macro
'

'
For Each sh In Sheets
Range("A3:I2000").Select
    Selection.Copy
    Range("K3").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Range("A3").Select
End Sub

Hoor het graag,
alvast bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Daarom proberen we je ook bij te staan ;)

Wat wil je bereiken met deze macro?
Wat ik begrijp uit de macro is dat je een bereik van A3 tot I2000 wilt kopieren als waarde naar K3

Maar moet dit op elke tabblad gebeuren of moet het een samenvatting worden van al je tabbladen?

Code

Hoi Spaarie,

Ik kom net op een ander idee, hiermee gaat de macro veranderen.

Het is in ieder gevan de bedoeling dat de macro alle gegevens van alle tabbladen onder elkaar rangschikt op een nieuw tabblad. Pas dan kun je wat met informatie.

Ik krijg namelijk wekelijks een bestandje met overzichten, met elke week verschillende aantallen tabbladen.

Mocht je nu al een idee hebben hoor ik het wel, maar ik ga eerst even opnieuw knutselen en dan kom ik wel even terug, dat is denk ik handiger dan met de oude macro te puzzelen.

alvast bedankt en tot later,

Gr. Jorno

Simpel opzetje...
Maak een nieuw tabblad aan en verplaats deze als in eerste in de volgorde van je tabbladen (onderin bij je tab-namen)
Code:
Sub Sorteren_nieuw()
    For i = 2 To Sheets.Count
        Sheets(i).UsedRange.Copy Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
    Next i
End Sub

Laatst bewerkt:
Code

Super bedankt voor je hulp, heb naar aanleiding van je laatste bericht bereikt wat ik wilde.

Als laatste, moet er nog iets gebeuren voordat er gestart word met het samenvoegen van de gegevens op 1 tabblad.

Op elk tabblad staat in A1 een nummer (artikelnummer) dit nummer moet in heel kolom a ingevuld worden. Alleen in de cellen waarnaast er gegevens staan in kolom b, anders krijg je tienduizenden cellen in a die niet nodig zijn.

Heb je hier misschien ook een macro voor ?

Gr. Jorno

Jussie,

Probeer deze regel op te nemen in je macro

Code:
    ActiveSheet.Range("A1").AutoFill Destination:=Range("$A$1:$A$" & Range("B1").End(xlDown).Row)

Veel Succes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel netjes houden he die code's ;)
Code:
Sub Sorteren_nieuw()
    For i = 2 To Sheets.Count
        With Sheets(i)
            .Range("A1").AutoFill .Range("$A$1:$A$" & .Range("B1").End(xlDown).Row)
            .UsedRange.Copy Sheets(1).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
        End With
    Next i
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan