Stop op max deelnemers

• Onderwerp starter Onderwerp starter foli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

foli

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Ik zou graag hebben dat mijn inschrijvingsprogramma mij waarschuuwd als ik een bepaald aantal deelnemers heb bereikt en dat ik dan geen deelnemers meer kan toevoegen.

Ik ben eveneens op zoek naar een ingebouwde stop als en persoon bv 20 dagen aanwezig is geweest in een jaar dat het programma mij hiervan verwittigd en geen inschrijvingen meer toe laat voor deze persoon.
Ter verduidelijking: er is een tabel met persoonsgegevens, er is een relatietabel en er is een tabel met data van de activiteiten.

Wie kan mij helpen?

In je tabel met programma's zou ik een veld opnemen (als je dat nog niet hebt) met het max aantal toegestane deelnemers. Maak vervolgens een Totaalquery aan die voor alle programma's het aantal inschrijvingen telt. Die query heeft dus twee velden: de programmaID en het berekende veld met het aantal deelnemers.
Als ik er voor het gemak even vanuit ga dat je het inschrijven via een formulier regelt, kun je een keuzelijst maken voor de programma's, waarbij het aantal inschrijvingen (uit de query) kleiner is of gelijk aan het max aantal deelnemers. Op die manier kun je nooit een programma kiezen dat over het aantal deelnemers heen is, want op dat moment staat dat programma niet meer in de lijst.

Ik heb de query kunnen maken denk ik maar snap niet goed hoe ik daar nu een uitklaplijst kan van maken in mijn formulier.
In bijlage vind je een testdatabase. Kan je dit hier even in toepassen? Dan kan ik het wel overzetten naar het draaiende programma.
Alvast bedankt. Bekijk bijlage test.rar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan