stopcode 0x6 !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

boerdet

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
126
Hoi, ik weet niet zeker of ik hier in de goede afdeling ben, maar ik heb sinds kort toch een vervelend probleem.
Na installatie van een nieuwe printer (Hp2210) en SP1 voor winxp pro, krijg ik af en toe een blauwscherm met de stopcode 0x6: Invalid_Process_Detach_Attempt en een heleboel andere info. Ik kan alleen via reboot weer terug en hij draait dan ook scandisk etc.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar volgens Bill Gates is dit een zeer weinig voorkomende fout/stop en er worden geen oplossingen aangedragen.
Weet iemand in Helpmij meer??

Amd athlon 2000+, 256mb etc, WinXP pro alles <1jaar oud. Nieuwste drivers voor die printer etc.

ben nog tegen gekomen dat het "gebeurtenis 1003" is in de System Error categorie 102.
Bvd Tijmen
 
Laatst bewerkt:
Kijk in het logboek van XP naar de volledige foutmelding. Kijk zelf hier ook wat rond.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Kijk in het logboek van XP naar de volledige foutmelding. Kijk zelf hier ook wat rond.

Groetjes,
Bennie


Moet het een rood kruis zijn of een geel uitroepteken?
In systeem of toepassing?
 
Geplaatst door boerdet



Moet het een rood kruis zijn of een geel uitroepteken?
In systeem of toepassing?

ALLE rode kruisjes graag:)

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie


ALLE rode kruisjes graag:)

Groetjes,
Bennie


Dit is het enige rode kruis dat ik in System vind:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: System Error
Categorie van gebeurtenis: (102)
Gebeurtenis-ID: 1003
Datum: 12-7-2003
Tijd: 12:54:14
Gebruiker: n.v.t.
Computer: TIJMEN
Beschrijving:
Foutcode; 00000006, parameter1: 00000000, parameter2: 00000000, parameter3: 00000000, parameter4: 00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 53 79 73 74 65 6d 20 45 System E
0008: 72 72 6f 72 20 20 45 72 rror Er
0010: 72 6f 72 20 63 6f 64 65 ror code
0018: 20 30 30 30 30 30 30 30 0000000
0020: 36 20 20 50 61 72 61 6d 6 Param
0028: 65 74 65 72 73 20 30 30 eters 00
0030: 30 30 30 30 30 30 2c 20 000000,
0038: 30 30 30 30 30 30 30 30 00000000
0040: 2c 20 30 30 30 30 30 30 , 000000
0048: 30 30 2c 20 30 30 30 30 00, 0000
0050: 30 30 30 30 0000
 
Heb je deze Hotfix van Windows gedownload?

Q315000_WXP_SP1_x86_ENU.exe

Kijk in software of die daar staat en kijk of je die kan verwijderen.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Heb je deze Hotfix van Windows gedownload?

Q315000_WXP_SP1_x86_ENU.exe

Kijk in software of die daar staat en kijk of je die kan verwijderen.

Groetjes,
Bennie

Hij wil die .exe niet installeren omdat het SP1 dat ik er pas opgezet heb, nieuwer is. Wat nu?

gr Tijmen
 
Die moet je ook juist niet installeren (als je dat al had gedaan). De SP1 heeft dat rechtgezet.

Kijk eens op de site van je printer. Heb je de laatste drivers? De driver die ik daar zie is vrij recent (29-5-2003), versie 2.1.0.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Die moet je ook juist niet installeren (als je dat al had gedaan). De SP1 heeft dat rechtgezet.

Kijk eens op de site van je printer. Heb je de laatste drivers? De driver die ik daar zie is vrij recent (29-5-2003), versie 2.1.0.

Groetjes,
Bennie

Ja die driver van 29 mei heb ik. Dat had de helpdesk van HP mij ook reeds gevraagd.
Tot zover bedankt voor je hulp, maar weet je nog meer tips? Het blijkt dat mijn pc ook tegen deze stopcode aanloopt als hij lang in de "slaapstand" staat. (standby met donker scherm); dat is me vandaag ook al twee keer gebeurd.
Verder heb ik inmiddels ontdekt dat hij ook tegen die stop aanloopt bij het uitvoeren van bepaalde .exe bestanden, o.a het allang geleden geinstalleerde CombatFs 2 wil ie niet meer draaien(blauw scherm dus) Bij een hernieuwde installatie tot mijn verbazing meteen stopcode 0x6 bij de eerste dubbelklik op het Combat icoon....!
vr gr Tijmen
 
Geplaatst door Bennie
Hier een hele site gewijd aan Hibernation-issues:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_standby.htm

Geef bij die STOP-errors zoveel mogelijk info. Misschien kan ik er wellicht wat meer mee.

Groetjes,
Bennie

Dat is ie weer: de stopmessage is hetzelfde, ik heb nog wel gezien dat er een minidump gemaakt wordt (die kan ik niet openen) en er zit ook een fouthandtekening bij die ik niet kan kopiëren. Wel ben ik via jouw hierboven opgegeven site "sigverif" gaan doen en nu worden we warm denk ik: Er is één niet ondertekende file bijgekomen op de dag dat de problemen begonnen, en dat is toen ik de HP printer+ installeerde (25-06 jl)
en dat is: afs2k.sys Als ik die via Google opzoek kom ik allerlei "bluescreens" tegen in combinatie met WinXp en HP producten (printers, branders en weet ik wat al niet).
Kan ik die file gewoon weg gooien, of doen mijn Cd spelers/schrijvers het dan niet meer. Een goede oplossing zie ik nog zo vlug niet.
vr gr Tijmen

PS goede site trouwens...!
 
Geplaatst door Bennie
Dat klopt. Bij een zoektocht stuitte ik al direct op die blauwe schermen. Dat bestand zomaar weggooien raad ik je af, omdat je anders geen toegang meer hebt tot je spelers. Ik vond wel dit:
http://pcworld.pricegrabber.com/rat...id_type=M/ut=c26df51c265fc2d1=20&pagenumber=2

Groetjes,
Bennie

Dank je, maar begrijp ik nu goed dat er eigenlijk geen oplossing voorhanden is op dit moment?
Ik heb ook geen spelers/schrijvers van HP, alleen van Liteon.
Of zal ik die oplossing kiezen met het eerst loskoppelen van mijn spelers?
Gr Tijmen
 
Het is HP-software. Heb je die helemaal niet? Op z'n minst van de printer. Het zou me niet verbazen als HP die driver mee ïnstalleert. Vooralsnog is dat de enige oplossing: software dus verwijderen.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
Het is HP-software. Heb je die helemaal niet? Op z'n minst van de printer. Het zou me niet verbazen als HP die driver mee ïnstalleert. Vooralsnog is dat de enige oplossing: software dus verwijderen.

Groetjes,
Bennie

...Maar dan kan ik niet meer printen etc....!? Ik moet toch naar een andere oplossing zoeken.
Heeft het zin HP te vragen over die bewuste file?

groetjes Tijmen
 
Wat installeert HP nog meer behalve dan de drivers? Is dat nog andere software?

Groetjes,
Bennie
 
En heb je nog Veritas's DLA software? Want daar ging het vooral om.

Groetjes,
Bennie
 
Geplaatst door Bennie
En heb je nog Veritas's DLA software? Want daar ging het vooral om.

Groetjes,
Bennie

Op je eerdere bericht:
Ja, HP installeert naast de HP2200serie printer ook "Digital Imaging" en "Memory Disk"
(Zou ik op de Hp-schijf die file afs2k.sys kunnen vinden?)

Veritas's DLA heb ik niet of niets van. Tenminste mijn zoekfunctie vindt niets. Wat is dat voor software?

vr gr Tijmen
 
Dat bestand zou je zeker moeten kunnen vinden op de schijf. Mogelijk moet je in je mapopties (configuratiescherm) alle bestanden op zichtbaar zetten. Spoor het daarna op in de verkenner en kijk via eigenschappen naar de info. Mogelijk staat er Veritas DLA bij. Het zou kunnen dat Digital Imaging en Memory Disk daarmee te maken hebben. Kan je die eventueel apart verwijderen?

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan