stopcode 0x6 !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door Bennie
Dat bestand zou je zeker moeten kunnen vinden op de schijf. Mogelijk moet je in je mapopties (configuratiescherm) alle bestanden op zichtbaar zetten. Spoor het daarna op in de verkenner en kijk via eigenschappen naar de info. Mogelijk staat er Veritas DLA bij. Het zou kunnen dat Digital Imaging en Memory Disk daarmee te maken hebben. Kan je die eventueel apart verwijderen?

Groetjes,
Bennie

Hoi Bennie,
Daar ben ik weer. Ik snap er nu geen hout meer van. Die beruchte afs2k.sys komt van Liteon en is gemaakt door Oak Tech etc. Dus dat klopt dat het een drijver is voor mijn CD rom etc. Ik heb nog gekeken bij Liteon en die hebben een driver staan die exact dezelfde is die in mijn windows/sytem32/drivers heb staan. Dus vernieuwen heeft denk ik geen zin.

Maar nu het volgende: op de dag dat ik de HP printer+ installeerde (25-06) verschijnt die .sys file als niet ondertekend in mijn systeem TERWIJL DIE HELE FILE NIET TE VINDEN IS OP DE HP-SCHIJF!!!! Dus als ik het als simpele amateur nu een beetje begrijp heeft de Hp software die file NIET overschreven of erop gezet, maar
mogelijk WEL corrupt gemaakt.!! ...???

Overigens komt Veritas DLA niet op mijn PC of op de HP schijf voor. ( ik heb alle bestanden, ook verborgen, zichtbaar staan)

Wat denk je nu....?
vr gr Tijmen

Ik denk het volgende: goed, die beruchte afs2k.sys wordt dus geïnstalleerd door je Lite-rom. In de eerdere link staat, dat NeroInCD ook de schuldige kan zijn. Heb je dat?

Wat betreft het niet kunnen vinden van die file. Die is waarschijnlijk verborgen. Maak verborgen bestanden eerst zichtbaar via configuratiescherm\mapopties\weergave. Vinkje weghalen bij "beveiligde besturingssysteembestanden, etc." en "vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven".

Kijk dan opnieuw of je het kunt vinden. Ik zou:

- je CD-spelers verwijderen uit apparaatbeheer.
- PC uitzetten, stroom eraf en kabels loskoppen van de CD-spelers
- Start PC opnieuw op. Kijk of je nog steeds die afs2k.sys vindt op de schijf.

Zo nee, dan weten we zeker dat het dus met je Lite-on geïnstalleerd wordt.

Sluit kabels opnieuw aan. Start PC op. Zoek wederom naar afs2k.sys.

Probeer het opnieuw met de HP-software\drivers. Als je weer een conflict krijgt gaan de twee niet samen, vrees ik...

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Ik denk het volgende: goed, die beruchte afs2k.sys wordt dus geïnstalleerd door je Lite-rom. In de eerdere link staat, dat NeroInCD ook de schuldige kan zijn. Heb je dat?

Wat betreft het niet kunnen vinden van die file. Die is waarschijnlijk verborgen. Maak verborgen bestanden eerst zichtbaar via configuratiescherm\mapopties\weergave. Vinkje weghalen bij "beveiligde besturingssysteembestanden, etc." en "vinkje bij verborgen bestanden en mappen weergeven".

Kijk dan opnieuw of je het kunt vinden. Ik zou:

- je CD-spelers verwijderen uit apparaatbeheer.
- PC uitzetten, stroom eraf en kabels loskoppen van de CD-spelers
- Start PC opnieuw op. Kijk of je nog steeds die afs2k.sys vindt op de schijf.

Zo nee, dan weten we zeker dat het dus met je Lite-on geïnstalleerd wordt.

Sluit kabels opnieuw aan. Start PC op. Zoek wederom naar afs2k.sys.

Probeer het opnieuw met de HP-software\drivers. Als je weer een conflict krijgt gaan de twee niet samen, vrees ik...

Groetjes,
Bennie

Ben, bedankt voor je hulp. Ik ga nu moed verzamelen om dit programma af te werken!

vr gr Tijmen

Geplaatst door boerdet

Ben, bedankt voor je hulp. Ik ga nu moed verzamelen om dit programma af te werken!

vr gr Tijmen

Hoi,

Er wordt mij gevraagd wat de status van deze vraag nu is, dus ik kom nog weer even online om hiermee verder tegaan. Er is nog niets opgelost. De file verwijderen en ook de Cd-rom loskoppelen heb ik nog niet gedurfd, vooral niet omdat ik denk dat we toch op het verkeerde spoor zitten. Daar heb ik de volgende redenen voor:
- het is een audio systemfile volgens de eigenschappen
- er treedt alleen een stopcode 0x6 (met BSOD) als ik iets probeer te installeren én als de pc heel lang in standby staat.
- ik heb nog eens gezocht op het net en nog een mogelijke oplossing gevonden:
http://www.driversearch.com/forums/sound/6776.html
Die heb ik toegepast en het help niets.
Daarbij heb ik die beruchte file hernoemd (.old) en mijn cdrom's blijven keurig aktief.
Nero-burning heb ik ook, dus ga ik nu daar maar eens naar kijken.

met vr gr Tijmen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan