strepen op het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy69

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2008
Sedert een maand heb ik last van rare strepen op me scherm. Ik heb het vooral bij het spelen van spellen. Ik heb al mijn instellingen aangepast en al veranderd van beeldscherm, een nieuwe grafische kaart geinstalleerd, maar niets helpt. Hier enkele screenshots. Grtzz

knipselmk5.jpg

knipsel2gw7.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Schakel het spel eens terug naar een lagere resolutie en kijk dan nog eens

Ik heb al alles geprobeerd, instelling verander naar alles wat mogelijk is. Het rare is, ik heb dit niet op mijn desktop en ook niet als ik naar films kijk. Alleen bij spellen. Ik ben ten einde raad.

Kan komen omdat spellen vaak gebruik maken van OpenGL.
Een andere optie is DirectX (dacht ik)
Als het goed is moet je dat aan kunnen passen in de spellen.

Ik heb directX 9.c heb ik ook al opnieuw gedownload om zeker te zijn. Maar ik weet wel niet hoe ik die OpenGl kan aanpassen.

Dat moet in het programma kunnen. Als die optie er niet in zit, dan is dat balen.

Zoek anders eens met Google op Opengl, misschien dat je dan iets tegenkomt waar je wat aan hebt ?

In het programma zelf vind ik geen OpenGl functie. Moet ik dit downloaden?

Nee het moet in het spel zelf zitten. Zoek anders eens met Google, dan kom je genoeg leesvoer tegen. :D

Het laatste screenshot is van het Nvidia configuratiescherm. Dus het is niet alleen bij spellen. Bij het bekijken van video's het ik dit probleem ook niet. En bij het lezen op google vind ik alle soort informatie maar niets van problemen zoals die strepen die ik heb.

Ander idee: stel je beeldscherminstellingen zo laag mogelijk in.

Dus resolutie en kleurdiepte.

Ook vermoed ik dat je dat Nviadia programma laat kiezen welke instellingen juist zijn, zet dat eens uit.

Heb ik ook al allemaal geprobeerd. Ik heb al verschillende keren mijn resolutie veranderd en al die andere instellingen.

Dan is er nog maar 1 mogelijkheid: een andere videokaart.

Ben toch bang dat er wat functies aangesproken worden op de kaart die niet meer 100% functioneren. :confused::(

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je eerste bericht aangepast en de dik gedrukte grote letters normaal gemaakt. Dit kwam erg schreeuwerig over.

nieuwe grafische kaart geinstalleerd, maar niets helpt

Misschien moet ik eens beter lezen wat er staat, dan geef ik tenminste geen
antwoorden die nergens op slaan. :p:p:o

Als je het met een andere videokaart ook hebt, dan helpt misschien een herinstallatie van Windows.

Zoek eens naar een backup programma, zoals bv Norton ghost.
Maak een backup van je schijf en herinstaller je Windows opnieuw.

Helpt het allemala niets, dan heb je met die backup binnen 10 minuten je oude systeempje weer terug.

Denk er aan, dat je bij Ghost een restore-cd nodig hebt !!!.

Gevonden op internet:

Heb je je vga-kabel al vervangen? Apparaten in de buurt die storen? Het kan gewoon interferentie zijn namelijk..

Wat voor Windows heb je en is het je pc of je laptop ?

Klinkt gek, maar ik denk toch dat het je videokaart is en dat je 2de kaart ook defect is.
Ja ver gezocht, maar toch.

Hmmm, ja ik vermoedde al zoiets. Waarschijnlijk kan Vista het niet aan.
Niet compatible. Maar ja, waar is Vista nou wel compatible mee ? :p:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan